۵:۵۳:۳۴ - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
جوابیه فرمانداری مرودشت: بد اخلاقی رسانه ای را پایان دهید
پارس دشت- در پی درج مطلبی در نشریه استخر، با عنوان “روز مرودشت و جای خالی فرماندار” فرمانداری شهرستان مرودشت جوابیه زیر را صادر نمود:   «مدیر مسئول محترم هفته نامه استخر، با سلام، پیرو درج مطلب با عنوان «جای خالی فرماندار در روز مرودشت» جوابیه زیر ارسال می گردد. مقتضی است در همان صفحه

جوابیه

پارس دشت- در پی درج مطلبی در نشریه استخر، با عنوان “روز مرودشت و جای خالی فرماندار” فرمانداری شهرستان مرودشت جوابیه زیر را صادر نمود:

 

«مدیر مسئول محترم هفته نامه استخر، با سلام، پیرو درج مطلب با عنوان «جای خالی فرماندار در روز مرودشت» جوابیه زیر ارسال می گردد. مقتضی است در همان صفحه و با همان فونت جهت استحضار شهروندان محترم درج گردد:

 

نشریات، به عنوان رکن چهارم دموکراسی، برآمده از خواست مردم برای پیگیری مطالبات عمومی و روشنگری اجتماعی هستند و تغییر این جایگاه و بدل ساختن آن به عرصه منازعات بیهوده سیاسی و تسویه حساب های شخصی، روزنه های امید شهروندان را بسته و اعتبار رسانه را مخدوش می نماید. لزوما در پس هر مطلب منتشر شده در نشریات باید منطق روشن و استدلال محکمی موجود بوده و منافع عمومی را در پی داشته باشد. پرداختن بی دلیل و بزرگنمایی مسایل سطحی و پیش پا افتاده و چشم پوشی بر واقعیات مورد مطالبه جامعه، نشریه را تا سطح یک بولتن داخلی و حتی شب نامه پایین خواهد آورد.

 

در کمال تاسف مدتی است که شاهد ظهور یک جریان بد اخلاق و تند خو در برخی نشریات شهرستان هستیم که بی توجه به خواست عمومی مردم در استقرار دولت مورد علاقه و منتخب خویش، پرداختن به حاشیه ها را در دستور کار خود قرار داده و فضای عمومی شهرستان را ملتهب می سازد. نمونه این جریان سازی بی ثمر، انتشار خبر کذب «تخلیه مموری دوربین خبرنگار در روز حضور رضا کیانیان توسط مشاور فرماندار» بود که ابتدا توسط سایت غیر قانونی «مرودشت نا» مطرح و سپس توسط هفته نامه های استخر و عصر مرودشت پوشش داده شد. این در حالی است که اطمینان از واقعیت داشتن خبر و قانونی بودن منبع انتشار خبر، وظیفه ابتدایی هر رسانه در ارتباط با مردم است و اگر قرار باشد فعالان یک رسانه، مطامع شخصی خود را در قالب اخبار غیر واقعی و کذب منتشر سازند فضای رسانه ای شهرستان از صحت و اعتبار خواهد افتاد.

 

دلیل غیبت فرماندار محترم جناب آقای حیدرزاده در شهرستان و در روز برگزاری مراسم روز مرودشت، شرکت ایشان در همایش فرمانداران سراسر کشور در شهرستان ساری بود که البته لزوم حضور فرماندار شهرستان مرودشت در معیت فرمانداران سراسر کشور در این برنامه مهم و مورد تاکید وزارت محترم کشور، بر همگان آشکار است. ضروری بود منتشر کننده این مطلب ابتدا در تماس با روابط عمومی یا هریک از افراد مسئول در فرمانداری شهرستان مرودشت از دلیل عدم حضور فرماندار در شهرستان مطلع می گردید و سپس مطلب غیر مستند و بی دلیل فوق را منتشر می ساخت.

 

مردم شریف و آگاه مرودشت -که بالاترین درصد حمایت از جناب دکتر روحانی در فارس را به خود اختصاص داده اند- متوجه اهمیت حمایت هوشمندانه از دولت منتخب خویش و مورد تایید مقام معظم رهبری و دستاوردهای آن در این برهه حساس هستند فلذا پرداختن بی مورد به حاشیه هایی که دولت خدمت گذار را از مسیر تأمین منافع مردم دور می سازد مورد نکوهش و پرهیز است.

 

بر دوستان و همراهان دولت سربلند دکتر روحانی فرض است که با هوشیاری تمام، از افتادن در دام شیطنت های رسانه ای خودداری کرده و مراقب ایام پیش رو باشند. از منتقدین و مخالفین دولت در هر کسوت و جایگاه نیز انتظار می رود تا از مدار انصاف و عدالت خارج نشده و به شعور و خرد جمعی مردمی که متعهدانه و مسئولانه پای صندوق های رأی آمده و دولت منتخب خویش را برگزیده اند، احترام بگذارند.

 

فراموش نکنیم که بد اخلاقی رسانه ای و ایجاد حاشیه برای دولت منتخب مردم، در سال مزین به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به منزله تضعیف ساختار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی شده و مردم را از دستیابی به نتایج مورد انتظار خویش محروم خواهد ساخت. ضمن دعوت خیرخواهانه تمام رسانه های مکتوب و مجازی شهرستان به دوری از بداخلاقی و پرهیز از حاشیه سازی، اعلام می دارد که فرمانداری شهرستان مرودشت به عنوان مرجع عالی دولت و نماینده حاکمیت، با رصد هوشمندانه فضای عمومی شهرستان اجازه تداوم چنین بد اخلاقی های ناپسند رسانه ای در فضای شهرستان را نخواهد داد و برابر قانون، با مشوش کنندگان اذهان عمومی و منتشر کنندگان اخبار کذب و غیر مستند رفتار خواهد نمود.»

 

ان الله علی کل شی بصیر

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت

 

رونوشت: مدیران مسئول محترم نشریات و سایت های خبری شهرستان جهت انتشار و اطلاع شهروندان


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر