۱۹:۴۲:۵۲ - پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴
حضور مبلغ توریسم در تخت جمشید
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری، ۸۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و گردشگری از سوی این سازمان برپا شده است.   به گزارش ایرنا از ستاد خبری طرح ملی آرامش بهاری، حسن ربیعی، اظهارداشت: برنامه های ویژه ای همچون مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان،

81551065-6352770

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری، ۸۰۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و گردشگری از سوی این سازمان برپا شده است.

 

به گزارش ایرنا از ستاد خبری طرح ملی آرامش بهاری، حسن ربیعی، اظهارداشت: برنامه های ویژه ای همچون مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ای و همچنین غرفه ویژه کودکان در این خیمه ها اجرا می شود. ضمن اینکه در غرفه کودکان، اهدای جوایز و مسابقاتی برای آنها پیش بینی شده است.

 

ربیعی گفت: امسال پنج هزار روحانی و مبلغ از جمله دو هزار روحانی از حوزه علمیه قم و سه هزار روحانی بومی یا اعزامی از حوزه های علمیه استانی و شهرستانی در این طرح مشارکت دارند که درخیمه های معرفت و نیز ۹۷۰ دفتر مشاوره و پاسخگویی شرعی، به زائران و مسافران نورزی خدمت رسانی می کنند.

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: هرکدام از خیمه های معرفت دارای چهار تا هشت غرفه مختلف است که شمار روحانیون حاضر در هرکدام متفاوت است. ضمن اینکه در دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی نیز یک روحانی حضور دارد.

 

**حضور مبلغ توریسم ویژه گردشگران خارجی در تخت جمشید

ربیعی اضافه کرد: امسال در بعضی اماکن سیاحتی و تفریحی و همچنین اماکن میراثی با هماهنگی استان ها و بنا به درخواست نهادهای ذیربط، خیمه معرفت برپا شده است.

 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در تخت جمشید، قلعه فلک الافلاک، سعدیه، حافظیه و دیگر اماکن، خیمه های معرفت با حضور روحانیون برپا شده است.

 

وی در خصوص خیمه معرفت تخت جمشید اظهارداشت: در این خیمه، ۱۰ روحانی حضور دارند که معارف دینی را در کارگاه کودک در قالب نقاشی، شعر و مسابقه به کودکان آموزش می دهند.

 

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مشاوره در زمینه ادیان و پاسخ به شبهات دینی از جمله دیگر خدمات ارایه شده در خیمه های معرفت تخت جمشید است و علاوه بر آن مشاوره های خانوادگی و ازدواج نیز در این خیمه ها به مسافران نوروزی ارایه می شود.

 

وی از به کارگیری «مبلغ توریسم» ویژه گردشگران خارجی در تخت جمشید خبر داد و افزود: این مبلغان به زبان های روسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی مسلط و با مباحث تاریخ ایران باستان و تاریخ ادیان مسلط هستند.

 

وی در ادامه توضیح داد: مبلغان یاد شده در تخت جمشید گردشگران را راهنمایی می کنند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر