۱۵:۰۶:۱۵ - چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴
دیدار هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان
هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با دلاور القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان دیدار کردند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در ابتدای این جلسه، جلال معینی پیشکسوت مطبوعات مرودشت، پس از تلاوت ایاتی از قرآن کریم، با اشاره به نعمت امنیت و اهمیت آن، ابراز داشت: احساس

IMG_5008

هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با دلاور القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در ابتدای این جلسه، جلال معینی پیشکسوت مطبوعات مرودشت، پس از تلاوت ایاتی از قرآن کریم، با اشاره به نعمت امنیت و اهمیت آن، ابراز داشت: احساس امنیتی که امروز در میان مردم وجود دارد، مرهون بیداری و هشیاری مأموران نیروی انتظامی است.

 

امین رحیمی رئیس خانه مطبوعات مرودشت ضمن خیرمقدم به سرهنگ القاصی مهر و با اشاره به پتانسیل فراوان نیروی انتظامی مرودشت در ایام دفاع مقدس و پس از آن، از زحمات پیدا و پنهان نیروی شریف انتظامی تشکر نمود.

 

این مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی بیان داشت: آفت نیروی انتظامی؛ ورود به جریانات سیاسی و حمایت از فرد یا گروه خاص در انتخابات است که سابقه روشن نیروی انتظامی شهرستان مرودشت در این زمینه مایه امیدواری است و ان شاءالله با حضور و درایت فرمانده جدید این نیرو، تداوم می یابد.

 

IMG_5013

بهفر حیدری نائب رئیس خانه مطبوعات مرودشت نیز در ادامه این نشست، «امنیت، آموزش و سلامت» را سه عامل اصلی در توسعه در هر جامعه ای دانست و گفت: مطبوعات، نقش مهمی در ایجاد امنیت روانی در سطح جامعه داشته و می توان با آموزش به شهروندان، از میزان جرائم کاست.

 

معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان از تعامل ایجاد شده بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تقدیر نموده و از تلاش های معاونت اجتماعی این نیرو در گسترش آموزش های اجتماعی قدردانی کرد.

 

علیرضا معینی، پژوهشگر و محقق حاضر در جلسه نیز با سپاس از تأثیرات مثبت حضور فرماندهی جدید نیروی انتظامی در افزایش نظم و قانون گرایی، خواستار حرکت به سمت امنیت کامل روانی جامعه شد و اعلام نمود: به گفته رئیس جمهور محترم، باید به دنبال ایجاد جامعه ای «امن» و نه «امنیتی» باشیم.

 

علی کشاورزی فعال مطبوعاتی شهرستان مرودشت با اشاره به تنوع قومی و فرهنگی موجود در مرودشت و حضور بیش از ۱۵ هزار دانشجو از سراسر کشور در این شهرستان، خواستار توسعه نگاه جامع و شناخت این وضعیت ویژه، از سوی نیروی محترم انتظامی شد.

 

IMG_5016

حسین مختاری مدیر سایت مرودشت آنلاین و سخنگوی خانه مطبوعات مرودشت با اشاره به در پیش بودن انتخابات، بر لزوم ایجاد فضای گفتگو و تعامل میان شهروندان و مسئولین تأکید نمود.

 

وی خواستار افزایش ظرفیت نقدپذیری مسئولین و حمایت از اصحاب رسانه در جهت آگاه سازی جامعه گردید.

 

محمد دبیری خزانه دار خانه مطبوعات نیز ضمن خیرمقدم به سرهنگ دلاور القاصی مهر، برای وی و مجموعه نیروی انتظامی شهرستان مرودشت آرزوی توفیق نمود.

 

عبدالصمد سلیمانی گزارشگر برنامه” گلخانه” شبکه سه و “خوبی از خودتونه” شبکه دو سیما با اشاره به ظرفیت های بی پایان رسانه در انتقال مفاهیم و واقعیات جامعه گفت: شناخت بیش از پیش ظرفیت های رسانه و استفاده روزآمد از وسایل ارتباط جمعی از سوی نیروی محترم انتظامی می تواند در بحث آموزش شهروندان و کمک به پیشگیری از وقوع جرائم، یاری رسان این نیروی سختکوش باشد.

 

آرزو اسماعیلی مدیر سایت پارس دشت و مسئول روابط عمومی خانه مطبوعات نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه نیروی انتظامی در زمینه انتشار مطالب مرتبط با «پیشگیری از وقوع جرم» ، خواستار تعامل هرچه بیشتر بین پلیس فتا و اصحاب رسانه شهرستان در جهت شناساندن جرائم و آموزش های مرتبط با فضای مجازی به شهروندان شد.

 

شهرام صالحی کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروی شریف انتظامی، اعلام نمود: بخش زیادی از جرائم رخ داده در شهرستان، نتیجه وقوع خشکسالی طولانی مدت و تضعیف بنیه مالی خانواده هاست که باید مدّنظر نیروی محترم انتظامی قرار گیرد.

 

این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت کار نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت عمومی اعلام کرد: نبایست فراموش کرد که بخش عمده ای از مشکلات و هنجارشکنی هایی که نیروی انتظامی با آن مواجه است، نتیجه کوتاهی برخی خانواده ها و عوامل اجتماعی در تربیت درست و شایسته فرزندان است.

 

وی در پایان خواستار برگزاری جلسات ادواری به منظور شناسایی مشکلات موجود در جامعه و انتقال نظر شهروندان به نیروی انتظامی شد.

 

سروان فرزاد مهرزادیان نیز خواستار تعامل هرچه بیشتر مطبوعات و مجموعه نیروی انتظامی در انتشار مطالب پیشگیرانه و آگاه سازی شهروندان به ویزه در مباحثی همچون عفاف و حجاب، آشنایی با آسیب های اجتماعی از جمله موادمخدر و … گردید.

 

IMG_5012

سرهنگ دوم دلاور القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی مرودشت نیز در ادامه این نشست، ویژگی هایی از جمله، انصاف، خطرپذیری و … را از مهم ترین خصایص خبرنگاران برشمرد و ابراز داشت: رسانه، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است و فعالان این عرصه، از طریق اطلاع رسانی عمومی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه ایفا نمایند.

 

وی “ایجاد امنیت” و “احساس امنیت” را دو بُعد مهم در فعالیت های نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: در کشوری که تحت تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش های نیروی انتظامی، علیرغم نا امنی منطقه، از امنیت قابل قبولی برخوردار است، انتقال “احساس به امنیت” به آحاد مردم از جمله وظایف خطیر رسانه ها می باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی مرودشت با اشاره به رویکرد “جامعه محور” پلیس و اهمیت آموزش همگانی در این نگرش تصریح نمود: حضور کارشناسان این سازمان در مهدهای کودک و مدارس شهرستان به منظور آگاه سازی کودکان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی همچون موادمخدر، جرائم اینترنتی و …، حضور در جلسات اولیاء و مربیان با هماهنگی آموزش و پرورش، تأکید بر برنامه های محله محور با هدف شناخت مشکلات محلات و حل آنها از طریق همکاری با اهالی محل، ائمه جماعات مساجد محلات و معتمدین، حفظ کرامت انسانی شهروندان، استقرار هرچه بیشتر نظم در سطح شهرستان و… از جمله اقدامات و طرح هایی است که در دستور کار مجموعه نیروی انتظامی مرودشت قرار دارد.

 

سرهنگ القاصی مهر در پایان ضمن تشکر از شهروندان به دلیل اعتمادشان به مجموعه نیروی انتظامی و بیان انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه ۱۹۷ و یا حضور در اداره، خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی شهرستان مرودشت با تمام توان در جهت ارتقای سطح امنیت شهرستان به ویژه در بعد روانی تلاش خواهد نمود و این رویه را وظیفه خود می داند چرا که معتقدیم رضایت خداوند، در خدمت به مردم شهیدپرور این جامعه است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر