۱۹:۰۴:۴۹ - پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
رئیس اداره ورزش و جوانان: توسعه ورزش مرودشت، نیازمند حمایت رسانه هاست+ تصاویر
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت در جلسه تجلیل از جمعی از فعالان رسانه ای مرودشت گفت: توسعه ورزش مرودشت، نیازمند حمایت رسانه هاست. به گزارش “پارس دشت”، در ابتدای این نشست صمیمانه، عباس حبیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت، ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز خبرنگار بیان داشت: اهمیت ورزش در

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت در جلسه تجلیل از جمعی از فعالان رسانه ای مرودشت گفت: توسعه ورزش مرودشت، نیازمند حمایت رسانه هاست.

_MG_1689
به گزارش “پارس دشت”، در ابتدای این نشست صمیمانه، عباس حبیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت، ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز خبرنگار بیان داشت: اهمیت ورزش در دنیای امروز برای همه روشن است و تا حدی این جایگاه برجسته شده که حتی ساعت کاری کشورها، تحت الشعاع بازی های جام جهانی قرار می گیرد و سران کشورها را به سمت رقابت در جهت کسب میزبانی رقابت های بزرگ بین المللی سوق می دهد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر ورزش مرودشت، اظهار داشت: در ورزش مرودشت، هم «تداوم قهرمانی» و هم «تعدد قهرمانی» وجود دارد و این مسئله جایگاه این شهرستان را منحصر به فرد ساخته است.

_MG_1695
حبیبی به مشکلات پیش روی این حوزه در سطح شهرستان نیز گریزی زد و گفت: جمعیت ورزشکاران مرودشت، حتی از جمعیت برخی شهرهای فارس نیز بیشتر با این وجود از نظر سرانه ورزشی، مرودشت در رده های آخر قرار می گیرد که این مسئله به هیچ عنوان شایسته این شهر نیست.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان مرودشت همچنین از فعالان رسانه ای این شهرستان خواست تا هم در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها در مورد اهمیت و جایگاه ورزش در سلامت جسم و روح خود و فرزندانشان و هم در جهت اطلاع رسانی به مدیران نسبت به فواید سرمایه گذاری و اختصاص بودجه بیشتر به این بخش، مجموعه ورزش شهرستان را یاری نمایند.

 

وی از وعده های داده شده به این اداره نیز خبر داد و بیان داشت: به شورای شهر پیشنهاد داده ایم که یکی از تابلوهای شهر را جهت معرفی قهرمانان شهرستان در اختیار ما قرار دهند و همچنین پیشنهاد ساخت یک مجموعه ورزشی از سوی پتروشیمی برای کارکنانش، داده شده که مورد موافقت قرار گرفته است.

 

در ادامه این جلسه، فعالان رسانه ای شهرستان نیز به بیان نظرات خود در زمینه ورزش پرداختند.

 

حسین مختاری، مدیرمسئول سایت مرودشت آنلاین ضمن درخواست نظارت بیشتر بر مدارس فوتبال از سوی این اداره گفت: اغلب در سطح شهر با بنرهایی برخورد می کنیم که افرادی را به عنوان قهرمان معرفی می کند که بهتر است اداره ورزش، خود متولی نظارت بر نصب این گونه تابلوها باشد تا موجب اطمینان شهروندان به صحت این ادعاها باشد.

 

سپس مختار شهبازی، خبرنگار خبرگزاری فارس از عباس حبیبی درخواست کرد تا اولویت های کاری خود را، در بازگشت مجدد به عرصه ورزش شهرستان، تشریح کند.

_MG_1710
بهفر حیدری سردبیر نشریه استخر نیز در ادامه این جلسه، به بیان نظرات خویش پرداخت و اظهار داشت: مرودشت، همیشه دنیایی از ظرفیت بوده است ولی دلیل برخی از کم کاری ها و استفاده نکردن از این سرمایه ها، برای ما روشن نیست.

 

وی به عدم وجود روحیه پرسشگری در میان مردم مرودشت نیز اشاره کرد و گفت: سختکوشی مردم شریف این شهرستان، بر کسی پوشیده نیست ولی در این سالها کمتر دیده شده است که به سمت مطالبه حقوق خود برویم و شاید همین مسئله موجب شده است که در حالی که بسیاری از شهرستان های بسیار کوچکتر از ما، دارای مراکز آموش عالی هستند، مرودشت از وجود چنین مراکزی بی بهره باشد.

 

سید بهنام موسوی، دیگر فعال حوزه رسانه شهرستان بود که نظر خود را در حوزه ورزش شهرستان مطرح ساخت و ابراز داشت: متأسفانه به دلیل عدم وجود مراکز مناسب جهت برگزاری مراسمی از جمله کنسرت و جنگ های شادی، سالن های ورزشی شهرستان باید فشار این برنامه ها را تحمل کنند که این مسئله باعث می شود همین مکان های ورزشی نیز آسیب ببیند.

 

مهدی توکلی، مدیر مسئول نشریه عصر مرودشت، در ادامه بیان داشت: «ورزش مرودشت» خط قرمز رسانه های این شهرستان است و ما در این زمینه با هیچکس شوخی نداریم!

 

وی همچنین گفت: باید وعده هایی که به این حوزه بسیار مهم، داده می شود، رسانه ای شود تا از سوی فعالان این عرصه نیز پیگیری شود و هر نوع کوتاهی در این زمینه مورد بازخواست قرار گیرد.

 

مدیرمسئول سایت آفتاب مرودشت از رئیس اداره ورزش و جوانان نیز درخواست کرد تا نظارت بیشتری بر فوتبال پایه اعمال نموده و با «باشگاه ورزش و رسانه» همکاری بیشتری داشته باشد.

 

سپس ایمان شریفی مدیرمسئول سایت سلام مرودشت با اشاره به تغییر کاربری یک قطعه زمین در انتهای خیابان طالقانی به کاربری ورزشی، اظهار نمود: امیدواریم مسئولین ورزش و نهادهای مربوطه، مسئله احداث یک مکان ورزشی در این منطقه محروم شهر را در اولویت قرار دهند تا امکانات ورزشی به طور عادلانه در مرودشت توزیع گردد.

 

عبدالصمد سلیمانی، گزارشگر برنامه گلخانه شبکه سه سیما، نیز با اشاره به ظرفیت های رسانه در کمک به مدیران در جهت نیل به اهداف تعیین شده، خاطر نشان ساخت: در زمینه اهمیت رسانه، اغلب صحبت های شیرینی از سوی مسئولین بیان می شود اما معمولا این حرف ها عملی نمی شوند که امیدواریم در این زمینه اداره ورزش استثناء باشد.

 

در ادامه این جلسه، شهرام صالحی کارشناس مطبوعات، آگهی و تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد بیان داشت: داستان تغییر کاربری زمین های ورزشی مرودشت، داستان دردناکی بود که کل ورزش شهرستان از آن متضرر شد.

 

وی افزود: خوشبختانه «رسانه» در مرودشت، در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است و این می تواند دراستیفای حقوق شهروندان بسیار اثرگذار باشد.

 

صالحی ادامه داد: حق مرودشت در ورزش «اثبات» شده اما هنوز «استیفا» نشده است و باید با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها، حقوق شهروندان را در زمینه هایی همچون ورزش و فرهنگ، با جدیت دنبال کنیم.

 

کارشناس امور فرهنگی اداره ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: باید ظرفیت رسانه های مرودشت یکپارچه شود تا بتوان ظرفیت های ورزش این شهرستان را در سطوح فرااستانی مطرح نمود و مطالباتی در شأن جایگاه واقعی این حوزه داشت چرا که امروز این حق مرودشت است که به عنوان نمونه، بهترین سالن وزنه برداری کشور را داشته باشد.

 

_MG_1687
سپس امین رحیمی، رئیس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، به جمع بندی مطالب ارائه شده توسط حاضرین پرداخت و گفت:  عباس حبیبی را همیشه با دفاع از حق مردم و ورزشکاران شهرستان به یاد داشته ام و امیدوارم با تجربه مدیریت حاصل از فعالیت در دو شهر بزرگ مرودشت و شیراز، تغییر و تحولی اساسی در ورزش مرودشت رقم بخورد.

 

وی ادامه داد: تعدد قهرمانی، باعث شده است در این سالها از گسترش ورزش های نرم افزاری همچون شطرنج، غفلت شده و تنها ورزش های فیزیکی در این شهرستان رشد کند.

 

رحیمی با اشاره به بالا بودن میزان برانگیختگی ورزشکاران مرودشتی، بیان داشت: پیشنهاد می کنم که تمهیداتی اندیشیده شود تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پایان نامه هایی به بررسی اثر آلاینده های سمی پتروشیمی شیراز، بر روی سطح بالای برانگیختگی در میان ورزشکاران شهرستان اختصاص یابد تا شاید بتوان راهی برای حل این مشکل پیدا نمود.

 

وی از رئیس اداره ورزش و جوانان مرودشت خواست تا نگاه پدرانه ای به کل ورزش شهرستان داشته باشد و برطرف کردن مشکلات روستاها در زمینه ورزش را در اولویت های خود قرار دهد.

 

رئیس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت در پایان از رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان خواست رسانه ها را بازوهای خود در امر مدیریت ورزش شهرستان بداند.

_MG_1717
در پایان این جلسه نیز عباس حبیبی، به برخی سوالهای مطرح شده پاسخ گفت و همچنین با اهدای هدایایی به رسم یادگار، از حضور فعالان رسانه ای در این جلسه، قدردانی نمود.
_MG_1740

عکس از عبدالصمد سلیمانی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر