۷:۴۰:۱۴ - پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان خبر داد. جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با گرامی‌داشت سال‌روز حضور تاریخی مقام معظم رهبری در لارستان اظهار کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که مردم لار و منطقه لارستان بزرگ با عزم

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان خبر داد.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با گرامی‌داشت سال‌روز حضور تاریخی مقام معظم رهبری در لارستان اظهار کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که مردم لار و منطقه لارستان بزرگ با عزم و اراده ملی، آگاهی، روشن‌بینی و شجاعت جزو برجسته‌ترین مردم کشور پهناور ایران هستند، مدال افتخاری بر گردن مردم منطقه بزرگ لارستان است.

وی با اشاره به مشکلات مردم محروم منطقه لارستان، تصریح کرد: اخذ مجوز ساخت بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی لارستان به صورت هم‌زمان آخرین کار مهم انجام شده در حوزه بهداشت و درمان برای مردم محروم منطقه است که البته با همت خیران احداث می‌شود.

جعفرپور افزود: سیاست سازمان تامین اجتماعی در صدور مجوز بیمارستان نیست ولی به خاطر تعهد خیران برای ساخت و تجهیز بیمارستان، مسئولان سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز این بیمارستان را برای منطقه لارستان صادر کردند.

ساخت دومین بیمارستان تامین اجتماعی استان فارس در لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس بیان کرد: این اقدام از جنبه تحت پوشش قرار دادن افراد دارای پرونده تامین اجتماعی در شهرستان‌های جنوبی استان و مناطقی مانند بستک در شمال هرمزگان اقدام مهمی است.

وی با اشاره به وجود تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان فارس در شیراز، گفت: ساخت این بیمارستان بار مراجعه بیماران به مرکز استان را کاهش داده و مردم جنوب استان به جای مراجعه به شیراز و پیمودن مسافت طولانی، در همان جنوب استان درمان می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدورای کرد که با همت خیران به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه درمانی باشیم.

راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان

جعفرپور با اشاره به وجود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان ساکن کشورهای خلیج فارس از اهالی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش هستند و این افراد برای انجام کارهای روادید ناچار به مراجعه به شیراز بودند با پیگیری‌های مستمر موافقت وزارت امور خارجه برای تاسیس دفتر نمایندگی امور خارجه در لارستان گرفته شد.

وی راه‌اندازی دفتر نمایندگی امور خارجه در لارستان را خدمتی بزرگ به مردم لارستان تلقی و خاطر نشان کرد: در این دفتر کارهایی چون صدور پایان خدمت افراد مشمول و برخی مسائل گذرنامه‌ای و قضایی انجام می‌شود که از این بابت نیز کمک بزرگی به استان و توزیع بار مرکز استان در نواحی جنوبی شده است.

افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاه عالی لارستان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شروع به کار مرکز آموزش عالی لار در قالب دانشکده فنی و مهندسی را یک دست‌آورد قابل بیان برای منطقه لارستان عنوان و اظهار کرد: این دانشکده از ترم گذشته اقدام به پذیرش دانشجو کرده و خدمات مناسبی مثل خوابگاه، فضای مناسب آموزشی و تغذیه مناسب به دانشجویان ارائه کرده که سبب جذب دانشجو از خارج از استان فارس شده‌ است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های مهندسی شهرسازی، IT و صنایع در این دانشکده تدریش می‌شود که ان‌شاالله در نیم سال آینده دانشجویان بیشتری از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از تدوین برنامه توسعه رشته‌های این دانشکده خبر داد و گفت: امید است با سطح مناسب آموزشی که در این دانشگاه به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی استان فارس ارائه می‌شود شاهد ارتقای شاخص‌های علمی استان فارس باشیم.

وی با تاکید بر توسعه روزافزون ظرفیت‌های جدید ایجاد شده، اظهار کرد: مسئولان استان باید با پشتیبانی و حمایت خود از طرح‌های ایجاد شده به توسعه استان در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

ظرفیت سرمایه‌گذاری لارستان در جنوب کشور بی‌نظیر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مردم در بخش اقتصاد احساس می‌شود.

جعفرپور اظهار کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری لارستان بزرگ نه تنها در استان، بلکه در جنوب کشور بی‌نظیر و مثال زدنی است.

وی افزود: در سالی که از جانب مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نمیده شده اشاره شده، لازم است همه مسئولان لارستان زمینه‌ها و بسترهای حضور مردم و سرمایه‌های انبوه مردم منطقه را فراهم کرده تا هم شاهد توسعه و شکوفایی در منطقه لارستان و  ارتقای استان فارس به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای باشیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر