۵:۱۰:۰۱ - شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
راه اندازی اندرزگاه ۱۰۰۰ نفره زندان مرودشت
القاصی گفت: در سال گذشته شاهد توفیقات خوبی در زمینه بهسازی و بازسازی فضای داخل زندان‌های استان فارس بودیم که رضایتمندی مددجویان و کارکنان در اجرای اقدامات فرهنگی و آموزشی را در پی داشته است.   خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال گذشته شاهد توفیقات خوبی در زمینه بهسازی و بازسازی فضای

501484_362

القاصی گفت: در سال گذشته شاهد توفیقات خوبی در زمینه بهسازی و بازسازی فضای داخل زندان‌های استان فارس بودیم که رضایتمندی مددجویان و کارکنان در اجرای اقدامات فرهنگی و آموزشی را در پی داشته است.

 

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال گذشته شاهد توفیقات خوبی در زمینه بهسازی و بازسازی فضای داخل زندان‌‎های استان فارس بودیم که رضایتمندی مددجویان و کارکنان در اجرای اقدامات فرهنگی و آموزشی را در پی داشته است.

 

علی القاصی با اشاره به اینکه با وجود کمبود اعتبارات و بودجه آسیب‌هایی که در بخش فضای فیزیکی زندان داشتیم با درایت، پشتکار و مدیریت به خوبی ترمیم و اصلاح گردیده است افزود: با تغییرات اساسی و ایجاد فضای با نشاط برای زندانیان، بسیاری از مدیران که از زندان‌ها بازدید داشته اند نیز رضایتمندی خود از اقدامات اصلاحی را اعلام کرده اند.

 

وی تأکید کرد: فراهم نمودن فضای با نشاط برای زندانیان موجب ایجاد امنیت و آرامش در داخل زندان‌ها می‌شود و مددجویان نیز با مشاهده حفظ کرامت انسانی و احترام  و رعایت حقوق شهروندی در زندان با مسئولین زندان در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی همکاری بیشتری خواهند داشت.

 

رئیس شورای قضایی استان فارس با تأکید بر اینکه ایجاد فضاهای فرهنگی و قرآنی در داخل اندرزگاه‌ها در بحث نگهداری زندانی و امنیت مهم است گفت: با ایجاد فضای امن و آرام در داخل زندان، خوشبختانه سال گذشته مشکل امنیتی در درون زندان‌ها نداشتیم؛ ضمن آنکه برنامه های اصلاحی و تربیتی و فعالیت‌های قرآنی نیز با هدف گذاری بهتر اجرا شد.

 

القاصی با اظهار رضایت از اجرای موفق دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در سال گذشته اظهار امیدواری کرد: در سال جدید نیز باید شاهد موفقیت در همه حوزه‌ها به ویژه کاهش جمعیت کیفری باشیم.

 

وی با اعلام آمادگی و حمایت همه جانبه از اداره کل زندان‌های فارس ادامه داد: جلسات متعددی در زمینه کاهش جمعیت کیفری برگزار شده است و تأکید ما در اجرای دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری این است که زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط از زندان‌ها فراهم گردد و تحقق این مهم به برنامه ریزی منسجم و هماهنگ نیاز دارد.

 

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: زندان محل نگهداری مخلان نظم و امنیت و سلب‌کنندگان آرامش جامعه و مرتکبان جرائم مهم است و ممکن است افراد که به زندان اعزام می‌شوند مستحق حبس و حضور در زندان نباشند، بنابراین باید در چارچوب قوانین زمینه آزادی و خروج آنان از زندان را فراهم کنیم.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه برخی افراد به دلایل نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی، تورم، بیکاری و فقر فرهنگی به زندان افتاده اند گفت: نگاه ما به زندان و زندانی، بسترسازی امنیت اجتماعی و فراهم نمودن فضای امن برای جامعه است و باید تلاش کنیم زندان را مبدل به جایی کنیم که تنها مجرمان خطرناک و مخلان نظم و امنیت جامعه را در خود نگهداری کند.

 

القاصی تأکید کرد: در سال جدید نیز در چارچوب دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری باید زمینه آزادی زندانیان مالی غیرعمد و زندانیان جرایمی که درجه ارتکاب جرایم آن ها خفیف و مخل نظم و امنیت جامعه نیست را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: درسال گذشته با «عفو معیاری» موفق به اجرای اهداف دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری شده ایم و امیدواریم پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه زندان‌ها، با ارزیابی در بحث کاهش جمعیت کیفری و اقدامات اصلاحی و تربیتی، خروجی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 

در این دیدار مدیر کل زندان‌های فارس نیز با قدردانی از حمایت‌ها و هدایت‌های دادگستری نسبت به زندان‌های استان فارس گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران در طول ۱۷ماه گذشته، همزمان عملیات بازسازی و بهسازی در زندان‌های مرکز استان فارس و زندان‌های تابعه انجام شده است و ۲۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی به فضای زندان‌ها اضافه و ۱۰۰ هزار مترمربع نیز بازسازی، بهسازی و مرمت شده است.

 

سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب افزود: همه این اقدامات در راستای حفظ کرامت انسانی زندانیان و رعایت حقوق شهروندی آنان و با حمایت های مسئولان قضایی استان انجام گردیده که همین امر باعث شده است این اداره کل طی سال‌های اخیر به عنوان دستگاه برتر در زمینه صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و دستگاه برتر در زمینه ستاد اقامه نماز استان معرفی شود.

 

وی در ادامه از راه اندازی اندرزگاه ۱۰۰۰ نفره زندان مرودشت خبر داد و افزود: تعدادی از زندانیان استان فارس به آن مرکز منتقل می شوند.

 

حیات الغیب از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته را گاز رسانی به مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز پس از ۲۲سال بیان کرد.

 

مدیرکل زندان‌های استان فارس اضافه کرد: در روزهای ابتدایی سال جدید با مرخصی سه هزار و ۵۹۸ نفر از زندانیان در ایام نوروز موافقت که از این تعداد ۷۸۶ نفر با مرخصی پایان حبس آزاد شدند و یک هزار و ۴۳۱ نفر نیز مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز جمهوری اسلامی شدند که از این تعداد نیز ۵۱۸ نفر آزاد و ۹۱۳ نفر مشمول تقلیل مجازات شده اند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر