۱۵:۵۶:۳۴ - سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
روستای ۷ هزار ساله فاروق، میزبان نخستین جشنواره انار و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: نخستین جشنواره انار و گردشگری از ۲۵ مهرماه تا اول آبان ماه امسال در روستای ۷ هزار ساله فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.   تسنیم – این جشنواره از روز ۲۵ مهرماه تا اول آبان ماه به منظور پاسداشت روز فاروق و تاریخ ۷ هزار ساله آن

13940621094744236068354

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: نخستین جشنواره انار و گردشگری از ۲۵ مهرماه تا اول آبان ماه امسال در روستای ۷ هزار ساله فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.

 

تسنیم این جشنواره از روز ۲۵ مهرماه تا اول آبان ماه به منظور پاسداشت روز فاروق و تاریخ ۷ هزار ساله آن و معرفی این روستا به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگری شهرستان مرودشت و همچنین شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بالقوه و به فعل رساندن آنها با اقدام و عمل در جهت کاریابی و تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

 

در این رابطه امروز جلسه‌ای در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی فارس و با حضور دبیر این جشنواره و اعضای شورای اسلامی فاروق برگزار شد.

 

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با مثبت ارزیابی کردن برپایی چنین جشنواره‌هایی گفت: میراث فرهنگی همکاری‌های لازم را برای برپایی این جشنواره انجام می‌دهد.

 

وی از اعزام کارشناسان به منطقه جهت مستندنگاری و کارشناس آثار میراث فرهنگی و گردشگری این روستا خبر داد و افزود: در صورتی که آثار ملموس و ناملموس این روستا شرایط ثبت در فهرست ملی را داشته باشد این اداره کل اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

کاظم زارع دبیر جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق نیز در سخنانی با اشاره به آثار تاریخی موجود در این روستا اشاره کرد و افزود: آثار تاریخی این روستا متعلق به قبل و بعد از دوره اسلامی است که می‌توان به قلعه فاروق و قنات‌های دو طبقه این روستا نیز اشاره کرد.

 

براساس این گزارش معرفی انار فاروق با فرآورده‌های جانبی آن به عنوان انار ممتاز استان فارس و زمینه‌سازی صدور آن با بسته‌بندی استاندارد، زمینه‌سازی گردشگری با احیای جاذبه‌های طبیعی، باستانی و مذهبی و ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به معرفی فاروق به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگر شهرستان مرودشت از جمله اهداف این جشنواره است.

 

 پاسداشت روز فاروق و تاریخ هفت هزار ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به روز فاروق در سال‌های آینده، اشتغالزایی و کارآفرینی با زمینه‌سازی کارخانه صنایع تبدیل تولید فرآورده‌های جانبی و گسترش ساماندهی شده گردشگری و توجه دادن مسئولان به نقش روستاها در اقتصاد بومی و مقاومتی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی اقتصاد کشور از دیگر اهداف این جشنواره است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر