۱۲:۴۱:۳۰ - چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳
رونق گرفتن کارخانه قند مرودشت
 جلو افتادن زمان برداشت چغندرقند، قدیمی ترین کارخانه قند کشور را زودتر از سال های گذشته وادار به از سر گرفتن کار کرده است.   به گزارش مهر، این کارخانه که در سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، نقش به سزایی در اشتغال ساکنان شهرستان مرودشت ایفا می کند و تولیدات قند این

 جلو افتادن زمان برداشت چغندرقند، قدیمی ترین کارخانه قند کشور را زودتر از سال های گذشته وادار به از سر گرفتن کار کرده است.

 

به گزارش مهر، این کارخانه که در سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، نقش به سزایی در اشتغال ساکنان شهرستان مرودشت ایفا می کند و تولیدات قند این شهرستان به مصرف تمام کشور می رسد.

 

رئیس کارخانه قند مرودشت با اعلام اینکه امسال میزان چغندر قند مصرفی کارخانه در طول روز افزایش یافته است، نوید بهبود کیفیت و رشد تولیدات را می دهد.

 

رئیس کارخانه قند مرودشت در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: استان فارس به سمت گرمسیری شدن پیش می رود که ماحصل آن جلو افتادن زمان کاشت و برداشت محصولات از جمله چغندر قند بوده است.

کارخانه قند مرودشت

سلیمان افشین ادامه داد: به علت برداشت زودتر چغندر قند در استان، کارخانه قند مرودشت امسال کار خود را یک هفته زودتر و از ۲۴ شهریورماه آغاز کرد و با توجه به روند فعلی پیش بینی می شود در سال آینده نیز کار خود را پنج روز زودتر از موعد امسال آغاز کند.

 

وی با عنوان اینکه بنابر مقیاس های اداره استاندارد کیفیت تولیدات قند کارخانه نسبت به سال های گذشته مطلوب تر شده است، گفت: از زمان آغاز فعالیت کارخانه در سال جاری، ۱۰۳ هزار تن چغندر قند توسط کارخانه دریافت و ۹۸ هزار تن قند تولید شده است.

 

رئیس کارخانه قند مرودشت با بیان اینکه تولیدات قند امسال بیانگر افزایش تولیدات کارخانه در مقایسه با سال ها گذشته است، ابراز داشت: در سال گذشته بیشینه مصرف چغندر در طول یک روز در کارخانه قند مرودشت هزار و ۸۰۰ تن بود ولی امسال این بیشینه ممکن است تا دو هزار و ۱۰۰ تن در طی شبانه روز نیز برسد.

 

افشین عنوان کرد: افزایش کیفیت و کمیت تولیدات قند مرهون ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی از سال ۹۲ به این حوزه و سرمایه گذاری در بخش های کمیت و کیفیت است.

 

وی همچنین یادآور شد: کارخانه قند مرودشت ۴۲۰ نفر کارمند مستقیم دارد که با کشاورزان و رانندگانی که با این کارخانه ارتباط دارند می توان گفت بیش ۱۰هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از راه این کارخانه درآمدزایی می کنند.

 

رئیس کارخانه قند مرودشت اظهار کرد: پیش بینی می شود که امسال در کارخانه بین ۱۸ تا ۲۰ تن قند تولید شود و شاهد رشد ۲۰ درصدی محصولات نسبت به گذشته باشیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر