۱۴:۲۵:۰۲ - پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
زهرا نعمتی یکی از ستاره‌های ورزش زنان در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶
۱۰ تن از ورزشکاران از سراسر جهان به عنوان ستاره‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ که رقابت‌شان در ریو تماشایی خواهد بود، معرفی شده‌اند. در کمال افتخار نام زهرا نعمتی، بانوی تاریخ‌ساز ورزش ایران در میان آنها دیده می‌شود. به گزارش سایت ورزش بانوان؛ نام ۱۰ تن از ورزشکاران در سراسر جهان را به عنوان ستاره‌های پارالمپیک

۱۰ تن از ورزشکاران از سراسر جهان به عنوان ستاره‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ که رقابت‌شان در ریو تماشایی خواهد بود، معرفی شده‌اند. در کمال افتخار نام زهرا نعمتی، بانوی تاریخ‌ساز ورزش ایران در میان آنها دیده می‌شود.

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ نام ۱۰ تن از ورزشکاران در سراسر جهان را به عنوان ستاره‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ که رقابت‌شان در ریو تماشایی خواهد بود، معرفی کرده است. ۶ تن از این ده ورزشکار زن بوده‌اند و در کمال افتخار نام زهرا نعمتی، بانوی تاریخ‌ساز ورزش ایران در میان آنها دیده می‌شود.

 

۱) الیزابت مارکس ( آمریکا – شنا )

الیزابت مارکس

این بانوی شناگر آمریکایی که برای اولین بار حضور در بازی‌های پارالمپیک را تجربه می‌کند، در زمان جنگ آمریکا و عراق به عنوان پزشک در عراق حضور داشته و در سال ۲۰۱۰ در خلال جنگ از ناحیه پای چپ دچار معلولیت و نقص عضو شد. این پایان ماجرای الیزابت نبود و او به ستاره شنای آمریکا در بخش جانبازان – معلولین تبدیل شد.

الیزابت مارکس در سال ۲۰۱۴ در مسابقات شنای معلولان به میزبانی بریتانیا شرکت کرد اما در جریان بازی دچار مشکل تنفسی و به مدت دو هفته خانه‌نشین شد. حالا این ورزشکار و پزشک با انگیزه آمریکایی در ماده شنای قورباغه ۱۰۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مصاف حریفان می‌رود.

 

۲) ملیسا تاپر ( استرالیا – تنیس روی میز )

ملیسا تاپر

ملیسا اولین زن استرالیایی است که برای المپیک و پارالمپیک واجد شرایط شده است. نقص عضو این ورزشکار از ناحیه شانه دست راستش مادرزادی بوده.

اصلی‌ترین رقیب او ناتالیا پارتیکای لهستانی است که تجربه حضور در المپیک لندن را در کارنامه دارد.

۳) مارلو ون ریجن ( هلند – دوومیدانی )

مارلو هم هنگام تولد با نقص عضو در ناحیه هر دو پا متولد شد. اما این ورزشکار غیرِ قابلِ توقف، موفق به کسب مدال نقره در دوی ۱۰۰ متر بازی‌های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ شد؛ همچنین در دوی ۲۰۰ متر بانوان در همان دوره از المپیک هم به عنوان قهرمانی دست یافت.

این ورزشکار در این دوره از مسابقات هم در هر دو ماده سهمیه کسب کرده است.

۴) لیبی کاسمالا ( استرالیا – تیراندازی )

لیبی کاسمالا ستاره‌های ورزش زنان در پارالمپیک ریو 2016

لیبی کاسمالا ۷۴ سال دارد و برای دوازدهمین بار در بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا می‌کند. او در سال ۱۹۷۲ برای اولین بار سهمیه حضور در رقابت‌های پارالمپیک را دریافت کرد. کاسمالا دوازده مدال از جمله ۹ طلا و ۳ نقره را در کارنامه حضورش در بازی‌های پارالمپیک دارد.

این ورزشکار استرالیایی در پارالمپیک لندن مدالی کسب نکرد و در حال حاضر برای جبران دوره قبل بهتر از همیشه به مصاف رقبایش خواهد رفت.

 

۵) زهرا نعمتی ( ایران – تیراندازی با کمان )

ستاره‌های ورزش زنان در پارالمپیک ریو 2016

این تابستان در ذهن زهرا نعمتی به عنوان یک تابستان به یاد ماندنی و تاریخی خواهد ماند. در این دوره از رقابت‌ها نعمتی موفق شد به عنوان اولین ورزشکار ایرانی ( چه مرد و چه زن) سهمیه حضور در المپیک و پارالمپیک ریو را دریافت کند.

همچنین او در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ به عنوان اولین زن مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در این رقابت‌ها معرفی شد. نعمتی نشان طلای انفرادی و برنز تیمی را در رشته ریکرو پارالمپیک لندن به نام خود ثبت کرد.

او همچنین پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ریو بود. امید به تکرار طلای این ورزشکار در پارالمپیک ریو هم وجود دارد.

۶) تاتیانا مک فادن ( آمریکا – دوومیدانی )

تاتیانا مک فادن ستاره‌های ورزش زنان در پارالمپیک ریو 2016

تاتیانا مک فادن، اصالتا اهل روسیه است. او در سنین نوزادی پدر و ماردش را از دست داد اما همین ورزشکار بعد از مهاجرت به آمریکا به قهرمان دوی سرعت با ویلچر این کشور شد. این ورزشکار ۲۷ ساله که با معلولیت به دنیا آمده، دوران کودکی خود را در یتیم‌خانه پترزبورگِ روسیه گذراند و زمانی که شش سال داشت توسط دبورا مک فادن، مامور عالی‌رتبه کمیسیون حمایت از معلولان کشور آمریکا حمایت شد.

تاتیانا در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ موفق به کسب سه نشان طلا برای آمریکا شد و حالا در این دوره از مسابقات پارالمپیک هم یکی از مدعیان اصلی دوی سرعت با ویلچر می‌باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر