خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۹/۱۶ ۱۵:۲۱
شناسه خبر : 11236

ستاره های بی پایان/ معرفی شهدای دانشجوی شهرستان مرودشت

هفته نامه مرودشت- به پشت سر که نگاه می کنیم، هزاران ستاره تابناک را می بینیم که دانسته و سربلند، بر خاک سوخته این مرز و بوم فروافتاده اند. جوانان برومندی که علم را از دستان تناور عباس(ع) بر گرفته و دنباله رو سرور و سالار شهیدان، حسین (ع) بوده اند. بی شک، تمامی شهدای ...

هفته نامه مرودشت- به پشت سر که نگاه می کنیم، هزاران ستاره تابناک را می بینیم که دانسته و سربلند، بر خاک سوخته این مرز و بوم فروافتاده اند.

جوانان برومندی که علم را از دستان تناور عباس(ع) بر گرفته و دنباله رو سرور و سالار شهیدان، حسین (ع) بوده اند.

بی شک، تمامی شهدای سرافراز ایران اسلامی، اندوخته دنیا و عقبای ما هستند و یادشان در دفتر سرخ روزگارمان جاوید است اما جوانانی که از سنگر درس و دانشگاه، برای انجام وظیفه مقدس جهاد با دشمن به جبهه ها شتافته اند، کاری سترگ و ماندگار را بجا آورده اند که نباید فراموش گردد.

یاد تمام شهدای گلگون کفن ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گرامی باد.

 

khanmirza ostovari1

خانمیرزا استواری

متولد ۱۳۳۸ مرودشت

پس از اخذ لیسانس تربیت بدنی وارد دانشگاه شد و رشته دندانپزشکی را جهت ادامه تحصیل برگزید.

وی همزمان با تحصیل به شغل شریف دبیری اشتغال داشت در عملیات شکست حصر آبادان، شرکت کرد.

با مسئوولیتهای خطیر در عملیات مختلفی از جمله عملیات ۹۰۱۹ لشکر و عملیات کربلای ۴ و ۵ شرکت کرد که در عملیات ۹۰۱۹ بر اثر اصابت ترکش مین به شدت مجروح و به پشت جبهه انتقال یافت. سرانجام در هجدهم فروردین ماه سال ۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه کربلای ۵ به خیل شهدای هشت سال دفاع مقدس پیوست.

 

sivand zade2

حمیدرضا سیوند زاده

تولد: ۱۳۴۸/۸/۱

دانشجوی هوا فضا دانشگاه صنعتی شریف

دوران تحصیل را با رتبه اول پشت سر گذاشت. دوره های هلال احمر را گذراند. در ۱۶ سالگی به جبهه و جزیره مجنون اعزام گردید. بار دوم سال ۶۵ و در فروردین ۶۶ در کربلای ۸ شرکت کرد و از ناحیه گردن و دست چپ به شدت مجروح شد. در کنکور سال ۶۶ شرکت نمود و در اولین رشته انتخابی خود یعنی مکانیک هوا-فضا دانشگاه صنعتی شریف تهران قبول شد.

در پایان ترم دوم در بهار ۶۷ خبر از دست دادن فاو را شنید، دانشگاه را رها کرد و در منطقه شلمچه در گروهان شهید مطهری گردان امام محمد باقر(ع) لشکر ۱۹ فجر به نبرد پرداخت.

شهادت: ۱۳۶۷/۳/۴

 

 abotaleb-ahmadi

ابوطالب احمدی

در تیرماه سال ۱۳۴۷ در شهر مرودشت در یک خانواده مذهبی و انقلابی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی دبیرستان کورش، دوره راهنمایی در مدرسه امیرکبیر و دوره متوسطه را در دبیرستان امام خمینی(ره) گذراند.

در سال ۱۳۶۵ موفق به اخذ دیپلم در رشته ادبیات و علوم انسانی گردید.

یکی از اعضای فعال گروه مقاومت شهید مطهری مسجد جامع بود. در سال ۱۳۶۶ بعد از شرکت در کنکور سراسری، در مرکز تربیت معلم آباده پذیرفته شد.

در خرداد ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 arsalan kazemi1

ارسلان کاظمی

فرزند شهید حسین کاظمی

متولد: ۱۳۴۳/۶/۱۵

مرودشت

تاریخ شهادت:

۱۳۶۵/۱۰/۲۰ شلمچه

دوران ابتدایی و راهنمایی را در مرودشت گذراند. ارسلان، علاقه زیادی به فوتبال داشت و در یکی از تیم های مطرح مرودشت نیز عضویت داشت. پس از اخذ دیپلم در آزمون مراکز تربیت معلم شرکت و در مرکز تربیت معلم نی ریز پذیرفته شد.

دی ماه سال ۱۳۶۴ به مناطق جنگی اعزام شد تا با شرکت در عملیات والفجر ۸، راه سرخ پدرش را که در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیده بود، ادامه دهد. سال ۶۵ به کاروانیان محمد رسول الله پیوست. به عنوان امدادگر در عملیات کربلای ۵ حضور یافت و در شلمچه به شهادت رسید.

 

 azimi1

سید عبدالصمد عظیمی

متولد ۱۳۴۴/۱/۱۰

محل تولد: مرودشت

دوران ابتدایی را در دبستان خیام گذراند.

پس از اتمام راهنمایی و دبیرستان در مرودشت، در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته شیمی با کسب رتبه سوم، وارد دانشگاه شیراز شد.

همزمان با تحصیل، به مناطق جنگی نیز می رفت تا اینکه پس از پایان سال دوم، در حالی که دشمن ناجوانمردانه از سلاح های شیمیایی استفاده می کرد، به جزیره مجنون رفت و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴ به آرزوی دیرینه خود رسیده و شهید شد.

 

 dorostkar1

مصیب درستکار

متولد ۱۳۴۷

دانشجوی تربیت معلم

او از اوان کودکی، علاقه بسیاری به اهل بیت داشت و با شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی به عضویت بسیج مستضعفین درآمد. او یکی از اعضاء فعال گروه مقاومت شهید مطهری در سنگر مسجد جامع شهر و انجمن اسلامی و اتحادیه دانش آموزان مدارس بود.

از سال ۶۲ با دفتر نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی همکاری داشت و در این مدت نیز چندین بار به جبهه اعزام شد. تا اینکه سرانجام در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

 تاریخ شهادت: ۶۵/۱۰/۱۹

 

 

ali khoram2

علی خرّم

متولد ۱۳۴۰ سیوند

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در سیوند و متوسطه را در رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان نمازی شیراز گذراند. سال ۱۳۶۲ از سوی سپاه پاسداران به خدمت سربازی در مناطق جنگی کردستان و غرب اعزام شد.

سال ۶۵ در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته مهندسی عمران دانشگاه امام حسین(ع) تهران پذیرفته شد. در عملیات کربلای ۴ مجروح شد و در کربلای ۵ در منطقه شلمچه، درتاریخ ۶۵/۱۰/۱۹ در حالی که بیسیم چی گردان ادوات لشکر ۱۹ فجر بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 hasan zadeh2

احمد حسن زاده

متولد ۱۳۴۱/۱۱/۲۹

دوران ابتدایی را در مدرسه بابک، راهنمایی را در مدرسه حافظ فعلی و دبیرستان را در دارالفنون فعلی با موفقیت به پایان رساند.

پس از اتمام دوران خدمت، در کارخانه آزمایش مشغول به کار گردید و در کنکور سراسری شرکت نموده و در دانشگاه دولتی کاشان پذیرفته شد. در تاریخ ۶۵/۱/۲۰ از طرف دانشگاه کاشان به صورت داوطلبانه مجددأ به جبهه اعزام گردید و سرانجام روز ۲۳ ماه مبارک رمضان سال ۶۵ خبر مفقود شدن این جوان برومند را به خانواده اطلاع دادند. بپیکر مطهرش را چندسال بعد، گروه تفحص به زادگاهش بازگرداند.

 

mohammadi1

محمد ابراهیم محمدی زاده

متولد ۱۳۴۶/۲/۱۸

مرودشت

دوران ابتدایی را در مدرسه طلوع آزادی، راهنمایی را در مدرسه حافظ و دبیرستان را در هنرستان فنی ولی عصر(عج) گذراند. سال ۱۳۶۴ دیپلم خود را در رشته برق اخذ کرد و همزمان در کنکور سراسری و آزمون تربیت معلم شرکت کرد که در هر دو نیز پذیرفته شد. ابتدا وارد دانشسرای راهنمایی شهید رجایی شیراز شد اما پس از اعلام نتایج دانشگاه، از دانشسرا انصراف داد و دردانشگاه ثبت نام کرد. با این حال همان موقع راهی جبهه شد و در عملیات والفجر ۸، در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۱ به فیض شهادت نائل گردید.

 shirzad amiri2

دانشجو و آموزگار شهید متولد ۱۳۴۲/۱/۱۵

در عشایر ایل باصری تیره عبدالهی متولد شد. دبستان را در مدارس سیار عشایری گذراند و در آزمون دبیرستان شبانه روزی عشایر پذیرفته شد. در کنکور تربیت معلم شرکت نمود که در مرکز تربیت معلم اقلید پذیرفته شد. در مدت تحصیل و سال های اولیه خدمتش در مدارس سیار عشایری و روستاهای ابرج مشغول به کار گردید و در این میان چندبار نیز به جبهه اعزام شد.

سال ۶۶ نیز در دانشگاه ارسنجان پذیرفته شد و تحصیلاتش را ادامه داد. تیرماه ۶۷ برای آخرین بار به جبهه رفت و در تاریخ ۱۳۶۷/۵/۱۴ در جبهه شوشتر به شهادت رسید.

 

 firuz1

محمد فیروز

متولد ۱۳۴۵/۷/۲۷ در یکی از روستاهای کامفیروز می باشد. دوران ابتدایی را در روستای خود و راهنمایی و دبیرستان را در سپیدان گذراند. در آزمون تربیت معلم شرکت نمود و وارد مرکز تربیت معلم شهید مطهری شد.

در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل گردید.

 

معاونت پژوهشی فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران مرودشت