۱۶:۰۳:۳۹ - شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵
سلامِ مرودشت به سینما
نخستین فاز طرح “سلام سینما” با حضور دکتر ایوبی معاونت سینمایی  وزارت ارشاد در مرودشت افتتاح شد.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با حضور دکتر حجت اله ایوبی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، دکتر بهزاد مریدی مدیر کل استان، میرزایی معاون سیاسی اجتماعی و مهندس امیری معاون برنامه ریزی

IMG_7458

نخستین فاز طرح “سلام سینما” با حضور دکتر ایوبی معاونت سینمایی  وزارت ارشاد در مرودشت افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با حضور دکتر حجت اله ایوبی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، دکتر بهزاد مریدی مدیر کل استان، میرزایی معاون سیاسی اجتماعی و مهندس امیری معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت، دکتر ابطحی رئیس موسسه رسانه های تصویری، دکتر امینی رئیس حوزه ریاست موسسه، رنجبر معاون هنری اداره کل، شهرام صالحی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان، خلیفه رئیس بنیاد شهید، زارع رئیس اداره پست، سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر، عباسی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، پیشکسوتان و هنرمندان، مسئولین انجمن های هنری و شهروندان علاقمند به سینما طرح اکران فیلم های روز سینما در مرودشت به بهره برداری رسید.

 

میرزایی معاون فرماندار درآیین افتتاح طرح سلام سینما ضمن خوشامدگویی به حاضرین و بیان برخی از ویژگی های گردشگری و فرهنگی شهرستان مرودشت بیان داشت: متاسفانه علیرغم ظرفیت های مختلف فرهنگی، مسئولین شهرستان به سبب فقدان زیرساخت های لازم شرمنده این مردم شریف هستند. وی با اشاره به اینکه تالار مهر تنها مجموعه فرهنگی شهرستان مرودشت است خاطرنشان ساخت امیدواریم با تجهیز این محل به تکنولوژی روز، شرایط استفاده بهینه از این مکان فراهم گردد.

 

وی با اشاره با بالا بودن آمار آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد گسترش زیرساختهای فرهنگی را یک ضرورت برشمرد و حضور گروه نمایش مرودشت در خارج از کشور را یک افتخار ارزشمند برای این منطقه دانست.

 

شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این برنامه ضمن خیر مقدم به حاضرین بدلیل ضیق وقت از ارائه گزارش فرهنگی امتناع و به بیان ویژگی های ممتاز مرودشت پرداخت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با اشاره به این که مرودشت از اولین سکونتگاه های بشری است گفت: آثار کشف شده در “اشکفت گاوی” موید سکونت انسان ها در بیست و هفت هزارسال قبل است و مرودشت گاهواره تمدن و محل تلاقی فرهنگ های بزرگ بوده و تمام حکومت ها به این منطقه نگاه خاص داشته اند.

 

صالحی با اشاره به اینکه مردم شریف مرودشت با تقدیم ۱۲۰۰ شهید به ساحت انقلاب اسلامی هنرمندی خود را ثابت نموده اند گفت تخت جمشید تنها اثر باستانی خاورمیانه است که همانند سکانس های یک فیلم، در نقش برجسته هدیه آوران پلکان شرقی آپادانا شکوه و افتخار ایرانیان را در صلح دوستی و مهمان نوازی نشان می دهد.

 

وی اظهار داشت مردم زحمت کش و کشاورزان مرودشت چندین سال است که نان آور سفره های مردم این سرزمین بوده و سهم خود را ادا نموده اند و جای آن دارد که برای بهره مندی آنان از صنعت ارزشمند سینما و تجهیز تالار مهر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

دکتر حجت اله ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان شهرستان مرودشت اعلام کرد: از شما جوانان هنرمند می خواهم که مطالبه گر و پرسش کننده باشید تا به امکانات شایسته خود دست یابید.

 

ایوبی با اشاره به این که زندگی را نمی توان متوقف کرد افزود: مدیران محترم شهر و کشور بدانند فرهنگ و سینما بخش مهمی از زندگی ماست و نباید استقرار زیر ساختارهای فرهنگی را به تعویق انداخت زیرا زیر ساخت های فرهنگی نیز به اندازه آب و مسکن و راه مهم و ضروری هست.

 

وی با تأکید بر اینکه ایران کشور فرهنگ، تمدن و هنر است گفت: هنرمندان سینمایی ما در سال گذشته ۳۷۰ جایزه جهانی گرفته اند و صنعت سینمای کشور اکنون ظرفیت تولید ۳۰۰ فیلم سینمایی در سال را دارد.

 

ایوبی با اشاره به اینکه امروزه در تعاریف اجتماعی قدرتی به نام قدرت تصویر وجود دارد اشاره کرد: هجوم پر تعداد مردم به سالن های سینما نشانگر این است که مردم فرهیخته ما از این قدرت با خبرند و سینمای ملی خود را دوست دارند و لذا نمی توانیم و نباید مردم را از این مطالبه به حق خویش محروم سازیم.

 

رئیس سازمان سینمایی کشور با معرفی طرح سلام سینما به عنوان راه حلی مؤثر برای نجات سینما گفت: تماشای فیلم های خوب در کنار خانواده یک آیین پسندیده است که با اجرای این طرح امیدواریم این ایده و آیین محقق شود.

 

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و ارشاد اسلامی با اشاره به زحمات انجام گرفته توسط مدیر کل ارشاد استان برای استقرار این طرح اعلام نمود:‌ از مدیر فرهیخته و فرهنگ دوست اداره ارشاد شهرستان مرودشت نهایت تشکر را دارم و خوشحالم که طرح سلام سینما در این شهرستان بزرگ به عنوان اولین نقطه در کشور آغاز به کار نمود.

 

در ادامه برنامه توسط معاونین فرماندار و نماینده هنرمندان، صنایع دستی عشایر و قند مرودشت به دکتر ایوبی اهدا گردید و از ۳۰ سال خدمت صادقانه علی حسین کرمی همکار ایثارگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و کارشناس سمعی و بصری این اداره با اهدای لوح تقدیر و کلام الله مجید تقدیر به عمل آمد.

 

در بخش دوم برنامه، فیلم سینمایی شهر هزار رنگ به کارگردانی جواد مزدآبادی برای حاضرین در برنامه اکران گردید که با استقبال فراوان حاضرین روبرو شد.

 

IMG_7449 IMG_7453 IMG_7461 IMG_7489 IMG_7493

  1. محمد   اسفند ۸, ۱۳۹۵  

    درود به انانکه برای مردم شهرتلاش میکنند


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر