۱۲:۱۴:۳۶ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دستور کار برگزاری مراسم غدیر و بررسی مسائل حوزه میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.   در ابتدای جلسه شهرام صالحی دبیر شورا و رئیس ارشاد ضمن تبریک

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دستور کار برگزاری مراسم غدیر و بررسی مسائل حوزه میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه شهرام صالحی دبیر شورا و رئیس ارشاد ضمن تبریک ایام هفته خبرنگار، وظیفه شورا را تبیین سیاست های کلان فرهنگی شهرستان برشمرد و از اعضاء خواست با مطالعه و اهتمام جدی به دستور کار در جلسات حاضر شوند.

 

 

حجت السلام قنبرعلی احمدی رئیس شورا و امام جمعه مرودشت با اشاره به شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی گفت: این شهید گرانقدر با شهادت حسین گونه خود فضای کشور را عطرآگین کرد. احمدی با بیان اینکه جریان جوشان ولایت در عضر حاضر توانست نظام اسلامی را حفظ کند گفت: همه ما باید در محضر ولی باشیم و بلد راه باید به عنوان شاهراه باشد و ما باید پشت سر ولی حرکت کنیم.

 

احمدی با اشاره فرا رسیدن عید غدیر خم و تشکیل ستاد دهه غدیر گفت: این ستاد وقتی موفق عمل کرده است که دهه غدیر در کشور برجسته باشد و بتواند تمام سال را تحت پوشش خود قرار دهد.

 

وی ادامه داد: یکی از دستورهای جلسه هماهنگی جهت حمایت ادارات شهرستان از ستاد غدیر است تا امسال نیز بتوانیم برنامه های متنوعی را در شهرستان انجام دهیم.

 

حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در سطح شهرستان برای غنی سازی برنامه های ستاد غدیر اعلام نمود: هنرمندان، اهل قلم و مجریان توانمندی در شهر مرودشت وجود دارند که می توان از ظرفیت آنها برای برپایی جنگ های شادی بزرگ و همچنین صرفه جویی در هزینه ها استفاده نمود.

 

علی اکبر نجیب زاده فرماندار شهرستان مرودشت که در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان سخن میگفت بیان داشت: بدلیل مسئولیت هایی که داشته ام شهرستانهای زیادی را دیده ام اما تاکنون شهرستانی با این حجم از ظرفیت  و پتانسیل و استعدادها مانند مرودشت ندیده ام که میتوان از این پتانسیل ها در جهت پیشرفت شهرستان استفاده کرد. نجیب زاده با بیان اینکه هر روز پیگیر بحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال هستیم گفت: اشتغال، دغدغه و وظیفه اصلی ماست.

 

وی افزود: در  گذشته بسیاری از اهالی شهرستان از راه کشاورزی امرار معاش میکردند و امروز بدلیل خشکسالی آسیب های بسیاری به این افراد وارد آمده است.نجیب زاده ادامه: بسیاری از مردم شهرستان با مشاهده خشکسالی و نبود آب، به سمت کشت های جایگزین مانند گیاهان دارویی رفته اند. فرماندار شهرستان مرودشت در رابطه با برگزاری مراسم دهه غدیر گفت: میتوان در این مراسم از هنرمندان مرودشتی استفاده کنیم که علاوه بر پایین آوردن هزینه، باعث دلگرمی هنرمندان شهر خودمان می شود بخصوص که هنرمندان بسیار حرفه ای و موفقی در این شهر داریم که در سطح کشوری فعالیت می کنند.

 

زارع رئیس تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد غدیر شهرستان مرودشت نیز در ادامه جلسه به بیان اهم برنامه های این ستاد پرداخت و بیان داشت: پیاده روی در روز عید غدیر، گلباران قبور مطهر شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر، برپایی جشن بزرگ و جنگ شادی در سطح شهر و … از جمله برنامه های این ستاد بمناسبت عید سعید غدیر است که می طلبد مسئولین ادارات، به اجرای هرچه باشکوهتر آنها کمک کنند.

 

مهندس جعفری شهردار مرودشت نیز ضمن اعلام آمادگی کامل مجموعه شهرداری برای اجرای برنامه های ستاد غدیر بیان داشت: برپایی ایستگاه های صلواتی، آذین بندی شهر، نصب بنر، آماده نمودن وسایل حمل و نقل عمومی و … از جمله برنامه هایی است که شهرداری مرودشت در دستور کار دارد.

 

سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت با اشاره به کمرنگ شدن ستاد غدیر در سالهای گذشته بیان داشت: بازسازی واقعه غدیر و استفاده از ظرفیت هنرمندان مرودشت، از جمله اقداماتی است که می توان در جهت باشکوهتر برگزار نمودن این عید بزرگ انجام داد.

 

مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش نیز از برپایی جشن عید غدیر برای دانش آموزان پیش دانشگاهی خبر داد و گفت: برآنیم که در این برنامه از رتبه های برتر کنکور سراسری سال جاری نیز دعوت نماییم تا علل موفقیت خود را برای دانش آموزان بیان نمایند.

 

در بخش دوم جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، اعضای حاضر به بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی پرداختند.

 

خانم علی اکبرزاده مسئول انجمن صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان مرودشت گفت: هنرمندان بسیار توانمندی در حوزه صنایع دستی شهرستان مرودشت فعال هستند اما متأسفانه حمایت لازم از ایشان از صورت نگرفته است.

 

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت نیز میراث فرهنگی را از جمله دغدغه های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه مدیریت غرفه های تخت جمشید در سال های گذشته بین چند نفر محدود می چرخد.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت همچنین با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی بیان داشت: در مرودشت صنایع دستی با کیفیت تولید می شود و نباید اجازه دهیم صنایع دستی چینی، جای آثار هنرمندان بومی را در غرفه ها ی تخت جمشید بگیرد.

 

نجیب زاده فرماندار شهرستان مرودشت نیز با اشاره به پتانسیل های این شهرستان در بحث میراث فرهنگی خاطرنشان ساخت: مسئولین اداره میراث فرهنگی در جلسه حضور ندارند و به همین دلیل باید در جلسه دیگری مشکلات این اداره و مشلات صنایع دستی پیگیری شود.

 

در پایان این جلسه حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت ضمن تأکید بر لزوم تحقق شعار سال در بحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت: احیای صنایع کوچک و متوسط که مدنظر مقام معظم رهبری نیز می باشد، می تواند نقش مهمی در حل مشکلات کشور داشته باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت ضمن گلایه از اداره میراث فرهنگی بیان داشت: در حقیقت اداره میراث فرهنگی مرودشت، کم تحرک است و به وضوح دیده می شود که در پارک های مناطق گردشگری، حداقل نظافت نیز رعایت نمی شود.

 

احمدی افزود: بنده در شهرهای مختلفی فعالیت داشته ام اما هیچ شهری از نظر داشته های فکری، فرهنگی و … ظرفیتی در حد مرودشت ندارد و ضروری است اختلافات موجود کنار رود تا بتوانیم از این توانمندی ها استفاده کنیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر