۶:۳۱:۳۴ - چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴
عشایران مرودشتی در جذب اعتبارات استانی، از رقبا پیشی گرفتند
عشایر عضو شرکت تعاونی عشایری بلغان مرودشت، بیشترین مبلغ تسهیلات “طرح زنجیره گوشت قرمز” استان فارس را جذب نمودند.   پارس دشت- سعید صالحی، رئیس داره امور عشایری مرودشت ابراز داشت: در راستای اجرای “طرح زنجیره گوشت قرمز“ در استان فارس، توسط اداره کل امور عشایر این استان، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر

Saeid Salehi

عشایر عضو شرکت تعاونی عشایری بلغان مرودشت، بیشترین مبلغ تسهیلات “طرح زنجیره گوشت قرمز” استان فارس را جذب نمودند.

 

پارس دشت- سعید صالحی، رئیس داره امور عشایری مرودشت ابراز داشت: در راستای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در استان فارس، توسط اداره کل امور عشایر این استان، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر عضو شرکت تعاونی بلغان مرودشت اختصاص یافت که این مبلغ، توسط ۱۵۰ نفر از عشایر واجد شرایط جذب گردید.

 

وی افزود: این میزان، بیشترین مبلغ جذب شده توسط اعضای یک شرکت تعاونی عشایری در سطح استان می باشد که از این حیث، شرکت تعاونی عشایری بلغان مرودشت، در صدر شرکتهای تعاونی عشایری استان قرار گرفته است.

 

صالحی به محصول پیش بینی شده نیز اشاره کرد و بیان نمود: پیش بینی می گردد در قالب اجرای این طرح، حدود ۵۵۰ تن گوشت قرمز به بازار مصرف عرضه گردد.

 

این مسئول در خصوص طرح “زنجیره تولید گوشت قرمز” بیان داشت: در سال ۹۳، با پیگیری سازمان امور عشایر ایران، از طریق صندوق توسعه ملی ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور تعلق گرفت که در قالب اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز و از طریق شبکه شرکتهای تعاونی عشایری به عشایر پرداخت گردید.

 

وی ادامه داد: این طرح که در قالب پرواربندی دام گوشتی و به صورت دو مرحله‌ای از تیرماه ۱۳۹۴ عملیاتی شد، با هدف حمایت از تولیدات و افزایش درآمد عشایر، کوتاه کردن دست واسطه ها و بهرهمندی حد اکثری عشایر از منابع درآمدیشان، افزایش تولید و بهره‌وری در جامعه، ایجاد زمینه مشارکت تشکل های عشایری در انجام امور، فراهم‌شدن امکان گردش حداکثری منابع در داخل مجموعه و ایجاد اشتغال بین جوانان عشایر انجام شد.

 

صالحی در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات این طرح نیز توضیح داد و اظهار نمود: تسهیلات طرح زنجیره گوشت قرمز به صورت ترکیبی نقد و غیرنقد (در قالب علوفه‌) و با شروط ثبت وزن اولیه دام موردنظر در طرح و بیمه نمودن آن، به عشایر عضو شرکتهای تعاونی، پرداخت گردیده است.


مطالب مرتبط:

رئیس اداره امور عشایر مرودشت” عشایر، گنجینه ارزشمند مرودشت

رتبه اول شرکت تعاونی عشایری مرودشت در استان فارس

عبور عشایر از معابر پیرامونی شهری؛ فرصت یا تهدید

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر