۶:۵۹:۵۸ - یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳
فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان مرودشت
  شهرستان مرودشت یکی از قدیمی ترین مناطق تاریخی ایران است که با پیشینه کهن خود باعث توجه بسیاری از فعالان فرهنگ و تمدن ایرانی به سمت خود شده است. مجموعه آثار به جا مانده از پیش از تاریخ و آثار زیبای تاریخی بیانگر این مطلب است که این شهرستان بعنوان منطقه ای آباد و

 u0639u06A9u0633

شهرستان مرودشت یکی از قدیمی ترین مناطق تاریخی ایران است که با پیشینه کهن خود باعث توجه بسیاری از فعالان فرهنگ و تمدن ایرانی به سمت خود شده است. مجموعه آثار به جا مانده از پیش از تاریخ و آثار زیبای تاریخی بیانگر این مطلب است که این شهرستان بعنوان منطقه ای آباد و با اهمیت ویژه برای جذب گردشگر همواره مورد توجه بوده و هست.

این شهرستان به لحاظ طبیعی نیز در ردیف مناطق دیدنی ایران  قرار دارد و با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل هایی که دارد می تواند باعث ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان گردد که به شرح ذیل معرفی می‌گردند:

 

۱-ایجاد اقامتگاه های موقت گردشگری در مسیرهای ویژه گردشگری

۲-دفاتر آژانس گردشگری

۳-مجتمع های خدمات رفاهی و بین راهی

۴-مراکز سرگرمی و تفریحی

۵-کمپینگ

۶-مجتمع های گردشگری

۷-سفره خانه های سنتی

 

از کلیه سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دعوت می شود تا با مراجعه به اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراحل مورد نیاز برای اخذ مجوز را طی کنند.

 

مراحل اخذ مجوز بدین گونه است که سرمایه گذار زمین پیشنهادی خود را به اداره معرفی می کند و اداره طبق مراحل قانونی که ضوابط اجازه می دهد با سرمایه گذار همکاری جدی می نماید.

 

ضوابط به شرح زیراست:

۱-زمین دارای سند مالکیت باشد.

۲-در مسیرهای ویژه گردشگری باشد.

۳-قابلیت های مورد نیاز برای اجرای طرح ها در آن مکان موجود باشد.

۴-این طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

از جمله مناطق نمونه گردشگری که قابلیت سرمایه گذاری را دارند می توان به منطقه نمونه گردشگری بهشت گمشده،  روستای هدف گردشگری دشتک، روستای هدف گردشگری سلطان ولایت، سد درودزن، سرآسیاب سیدان، باغ بدره، سیوند و چشمه ابوالمهدی اشاره کرد که سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این مناطق می توانند از تسهیلات ویژه زیر بهره مند شوند:

 

۱-پرداخت تسهیلات بانکی پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی

۲-معافیت طرح از عوارض تغییر کاربری

۳-تخفیف ۵۰ درصدی مالیات

۴-واگذاری زمین از اراضی منابع طبیعی با قیمت کمتر و بصورت اقساطی

 

بهمن مردانی

مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی مرودشت

منبع: هفته نامه مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر