۵:۲۶:۵۷ - دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
فرماندار مرودشت: فعالیت درحوزه کتاب و اندیشه، جهاد آگاهی بخشی است
فرماندار شهرستان مرودشت گفت:هر نوع حرکت و اقدام در حوزه کتاب و اندیشه ارزشمند و به مثابه جهاد آگاهی بخشی است.   به گزارش ایرنا فرماندار سید یدالله حسینی، در دیدار با اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان مرودشت، میزان سرانه مطالعه در هرجامعه را شاخص فرهیختگی و تعالی آن جامعه دانست و گفت: سرانه فضای

81407875-6111441

فرماندار شهرستان مرودشت گفت:هر نوع حرکت و اقدام در حوزه کتاب و اندیشه ارزشمند و به مثابه جهاد آگاهی بخشی است.

 

به گزارش ایرنا فرماندار سید یدالله حسینی، در دیدار با اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان مرودشت، میزان سرانه مطالعه در هرجامعه را شاخص فرهیختگی و تعالی آن جامعه دانست و گفت: سرانه فضای کتابخانه ها و میزان مطالعه درجامعه ما متناسب با جایگاه دینی و ارزشی انقلاب اسلامی نیست.

 

وی افزود: با توجه به این که اساس و ذات انقلاب ما دینی و فرهنگی است مسئولان و متولیان فرهنگی و همچنین رسانه ها باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اقدامی مناسب و ویژه انجام دهند.

 

فرماندار مرودشت اظهار کرد: منشا باور و اعتماد به داشته های معنوی و فرهنگی، آگاهی و اتکای به اندیشه است و بی شک کار در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، تحکیم زیربناهای فکری جامعه را در پی دارد.

 

حسینی، ضمن تاکید بر اجرای قانون تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها از متولیان امور فرهنگی و کتابخانه های شهرستان مرودشت هم خواست با ایجاد ایستگاه های مطالعه در مراکز پرجمعیت و برگزاری نمایشگاهای کتاب با موضوع های متنوع و لحاظ کردن سلیقه مخاطبان، برای روی آوردن مردم به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تلاش کنند.

 

شهرستان مرودشت دارای ۱۵ کتابخانه عمومی و دو کتابخانه مشارکتی (زندان و مهرنگ مهرنگان) است که چهار هزار و ۷۰۰ نفر در آنها عضویت دارند و اداره این اماکن فرهنگی بر عهده ۲۰ کتابدار است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر