۱۸:۳۴:۲۴ - یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳
فعال شدن کمیته پیشگیری از آتش زدن کاه و کلش در مزارع مرودشت
با اقدام به موقع مسوولان شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت و تشکیل کمیته پیشگیری، امسال آتش زدن کاه و کلش در مزارع مرودشت کم شد و درنتیجه ایجاد مشکلاتی همچون ناراحتی های تنفسی کاهش یافت. به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید محمد کسائی رییس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت در این زمینه گفت:

با اقدام به موقع مسوولان شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت و تشکیل کمیته پیشگیری، امسال آتش زدن کاه و کلش در مزارع مرودشت کم شد و درنتیجه ایجاد مشکلاتی همچون ناراحتی های تنفسی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید محمد کسائی رییس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت در این زمینه گفت: هر ساله کشاورزان مرودشتی همانند سایر کشاورزان اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی می نمودند که مشکلات عدیده ای به وجود می آورد.

وی ادامه داد: مشکلاتی از جمله ناراحتی های تنفسی، سوزش چشم خصوصاً در مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی ایجاد می شد و همچنین با پخش شدن بقایای آن در سطح شهر و روستا و منازل، مناظر ناخوشایند ایجاد می شد و به طور کلی در به خطر انداختن سلامت مردم و جامعه نقش بسزایی داشت که این مهم دردستور کار کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قرار گرفت.

دکتر کسائی افزود : کمیته پیشگیری از آتش زدن کاه و کلش در شهرستان مرودشت در شش اکیپ بازرسی شامل کارشناسان ادارات شبکه بهداشت، محیط زیست و جهاد کشاورزی تشکیل شد که به صورت شبانه روزی فعالیت خود را بلافاصله پس از برداشت گندم و جو آغاز نمودند.

رییس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی مرودشت خاطر نشان کرد: از یکی دو ماه قبل از برداشت گندم به شیوه های مختلفی از جمله ارسال پیامک ونصب بنرهشداردهنده در مراکزخرید گندم و روستاهای شهرستان ، به کشاورزان اخطار داده شد و درمتن اخطاریه به مضرات آتش زدن کاه و کلش و اقدامات قانونی اشاره گردید که با پیگیری جدی کارشناسان بهداشت محیط در کشیک های تعیین شده با افراد متخلف برخورد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر کسائی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش جزء جرائم مشهود می باشد، گفت : با هماهنگی های قبلی با نیروی انتظامی و دادگستری با متخلفین برخورد جدی صورت گرفت و افراد متخلف بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر