۱۳:۱۴:۵۱ - جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
لطفا به کسی برنخوره… زیرساخت، شورا، فاضلاب!
هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- زیرساخت های شهری فقط به شوراها مربوط نمی شود ولی بخش بزرگی از آن می تواند توسط شوراها و شهرداری بهبود و توسعه یابد.   شوراهای هر منطقه به انتخاب مردم همان مناطق، جهت برنامه ریزی امور شهری، انتخاب شهردار و … برگزیده می شوند. شوراها در صورت داشتن تخصص،

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح-

زیرساخت های شهری فقط به شوراها مربوط نمی شود ولی بخش بزرگی از آن می تواند توسط شوراها و شهرداری بهبود و توسعه یابد.

 

شوراهای هر منطقه به انتخاب مردم همان مناطق، جهت برنامه ریزی امور شهری، انتخاب شهردار و … برگزیده می شوند. شوراها در صورت داشتن تخصص، اتحاد، هم وزن بودن و به دور از سیاسی بازی، می توانند مسیر پیشرفت شهرستان را هموار کنند اما در دور گذشته برخی از  این موارد دیده نمی شد، تا جایی که شورای شهر تا مرز انحلال پیش رفت. طبیعتأ از چنین شیوه مدیریتی، نمیتوان انتظار چندانی برای پیشرفت شهر  داشت. شنیده شده که برای دعوت از شوراها توسط برخی ادارات جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری امور شهری، گاهی باید چند دعوتنامه مجزا تنظیم می شد! امید است اوضاع بهتر از این شود و مردم چاره ای بیندیشند.

 

گذرا و منحصرأ در این قسمت به “فاضلاب” می پردازیم. قطعأ در زمان پرداخت قبض ها یا عوارض، به این بخش برخورده و مبالغی پرداخته اید. فاضلاب که جهت جمع آوری آب های سطحی شهر و خروجی منازل بکار گرفته می شود، در بهبود شرایط بهداشتی محیط، بسیار موثر می باشد اما جای تعجب است که خیابان های اصلی و پرتردد با قدمت زیاد دومین شهرستان استان (هفت تیر و …)، هنوز زیرساخت های اولیه را ندارند و همین امر به دفعات، در طول سال باعث آبگرفتگی معابر، منازل، ایجاد مشکلات بهداشتی و بسته شدن مسیر می شود و حال آنکه کوچکترین تغییری در تمام این مدت ایجاد نشده است. شوراهای چهار دوره گذشته (و سایر مسئولین مربوطه) در طول این همه سال، چه تمهیداتی در این خصوص اندیشیده اند؟

 

جلسات شوراتون منظم

زخم سالکاتون خوش خیم

عوارض فاضلابتون برقرار

رای دادنتون با تدبیر

 

ادامه دارد…


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر