۷:۲۱:۱۲ - یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳
لطفا پاسارگاد را محروم کنید!
به گزارش طنین پاسارگاد، شهرستان پاسارگاد از جمله مناطقی است که شغل اکثریت مردم این شهرستان کشاورزی ودامداری است  که آن هم با خشکسالی های اخیر اکثر کشاورزان یا بکار شده اند یا اینکه در آمدشان به شدت کاهش پیدا کرده است. فعالیت بخش صنعت در شهرستان پاسارگاد نیز بسیار کمرنگ می باشد و به

th
به گزارش طنین پاسارگاد، شهرستان پاسارگاد از جمله مناطقی است که شغل اکثریت مردم این شهرستان کشاورزی ودامداری است  که آن هم با خشکسالی های اخیر اکثر کشاورزان یا بکار شده اند یا اینکه در آمدشان به شدت کاهش پیدا کرده است.

فعالیت بخش صنعت در شهرستان پاسارگاد نیز بسیار کمرنگ می باشد و به جرات می توان گفت به جز فعالیت چند واحد صنایع تبدیلی که آن هم به صورت فصلی می باشد، صنعت در این شهرستان  کاملا تعطیل وبی رونق می باشد.

اما در این شرایط تاسف آور، مشکلی گریبانگیر مردم شهرستان پاسارگاد شده  و آن هم «برخوردار بودن» این شهرستان در زمینه شاخص های توسعه یافتگی می باشد.

طبق قوانین وزارت کشور شهرستان ها از جهت توسعه یافتگی به سه دسته محروم، نیمه برخوردار و برخوردار تقسیم می شوند که انتخاب هر شهرستان در هر بخش می تواند طبق  معیارهایی همچون، امکانات و زیر ساخت ها، انرژی واز همه مهم تر در آمد خانوارهای آن شهرستان باشد.

شهرستان پاسارگاد سالهاست که متأسفانه جزء شهرستان های «برخوردار» در استان فارس می باشد که بارها مسئولین، این موضوع را ظلمی بزرگ در حق مردم این شهرستان دانسته وهمیشه هم مردم وهم مسولان از این موضوع به شدت شاکی وگلایه مند بوده اند.

هنگامی که یک شهرستان محروم نمی باشد یعنی برخوردار است واین بدین معناست که ازامکاناتی همچون سهم در آمد ۲ درصد نفت و گاز کشور بی بهره می شوند. یعنی این شهرستان با کمترین بودجه باید فعالیت داشته باشد. یعنی برای حضور سرمایه گذار در این شهرستان کمترین حمایت و کمکی از طرف دولت نخواهد شد وبسیار بایدهای دیگر که در اینجا به آن اشاره نمی شود.

شهرستان پاسارگاد با داشتن مناطق محروم و در سال های اخیر نیز با خشکسالی هایی که پیش آمده مردمانش با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند. دهستان سرپنیران نمونه ای از این مناطقی است که ساکنین آن از خشکسالی بی آبی به مناطق و حتی شهرستان های دیگر مهاجرت کرده اند و می توان گفت مشت نمونه خرواراست. موضوعی که مطمئنا به مرور زمان تمام مناطق پاسارگاد را در بر خواهد گرفت.

اینکه مسئولان وقت استان، کشور، نماینده وقت مردم در مجلس چگونه و با چه معیارهایی رأی به «برخوردار بودن» این شهرستان داده اند، جای بسی تعجب دارد واین موضوع در حالی است که شهرستان همجوار پاسارگاد جزء شهرستان های محروم  محسوب می شود.

موضوعی که هم نماینده مردم پاسارگاد وهم مسئولان و مردم شهرستان به آن اذعان دارند این است که این شهرستان هرچه سریعتر از این نعمت تلخ «برخوردار بودن» محروم شود تا بتوان در این شهرستان با تخصیص بودجه های مناسب کار مثبتی انجام داد که مطمئنا اگر این مشکل حل نشود، شهرستان پاسارگاد هر سال به جای پیشرفت، گامی به عقب برخواهد داشت.

  1. بیسواد   آذر ۹, ۱۳۹۳  

    نگران نباش. با همین روال پیش بره خود به خود درس میشه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر