۵:۳۰:۳۲ - شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
مانع‌تراشی برخی از مسئولان برای تشکل‌های مردم‌نهاد در مرودشت
نماینده تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد مرودشت با انتقاد از مسئولانی که بر سر راه آن‌ها سنگ‌اندازی، مانع‌تراشی و چالش ایجاد می‌کنند، گفت: وجود تنها ۲۰ تشکل در این شهرستان جوابگوی مطالبات مردم و درخواست جوانان نیست.  فارس– محمد اکبری عصر در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جدید از تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان تسهیل‌گر و

tasnim-746936

نماینده تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد مرودشت با انتقاد از مسئولانی که بر سر راه آن‌ها سنگ‌اندازی، مانع‌تراشی و چالش ایجاد می‌کنند، گفت: وجود تنها ۲۰ تشکل در این شهرستان جوابگوی مطالبات مردم و درخواست جوانان نیست.

 فارس محمد اکبری عصر در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جدید از تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان تسهیل‌گر و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و اظهار داشت: این نهادها از بطن و بدنه مردم بروز و ظهور پیدا کرده و دست توانا و توانمندی است که می‌تواند مشارکت مردم را در امور جامعه ملموس‌تر کند.

 

وی اهم فعالیت‌های این تشکل‌ها را در بسیاری از عرصه‌های و لایه‌های اجتماع عنوان کرد و بیان داشت: کشور ما جوان‌های بااستعداد، تلاشگر و پرانرژی دارد که همین موهبت و ظرفیت می‌تواند مشکل‌گشای امور مردم و یاریگر دولت و مسئولان نظام و انقلاب باشد.

 

نماینده تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد شهرستان مرودشت با انتقاد از اینکه بسیاری از مسئولان نه‌تنها حامی ما در این مجموعه‌ها نیستند بلکه چنانچه بخواهیم یاری‌گر آنان باشیم و به‌عنوان‌مثال در پاک‌سازی اماکن عمومی حرکت کنیم و گامی را برداریم آن‌قدر سنگ‌اندازی، مانع‌تراشی و چالش ایجاد می‌کنند که اراده ادامه کار را از ما می‌گیرند.

 

اکبری یکی دیگر از اهداف و برون‌داد تشکیل این نهادها را بهره‌وری عنوان کرد و با اشاره به اینکه حضور مردم در بدنه و ساختار این تشکل کم‌رنگ است؛ افزود: در شهرستان مرودشت به‌عنوان دومین کلان‌شهر استان فارس با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نیروی انسانی مستعد و همراه، وجود تنها ۲۰ تشکل جوابگوی مطالبات مردم و درخواست جوانان نیست و نخواهد بود.

 

این مسئول زمینه فعلی فعالیت تشکل‌های ثبت‌ شده در شهرستان مرودشت را محیط‌‌زیست و منابع طبیعی، علمی و پژوهشی، نیکوکاری، خیران و دفاع از ارزش‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و با اشاره به اینکه این تشکل‌ها و سازمان‌ها رقیب هیچ اداره و سازمانی نیستند، خاطرنشان کرد: ما دست هر فرد و یا گروهی که توانایی تأسیس و رهبری تشکل خاص مردم‌نهاد در این شهرستان را داشته باشد می‌فشاریم و ضمن همکاری در مراحل اداری و ثبت، در ادامه کار و فعالیت تشکل وی را مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم.

 

به گزارش فارس، نخستین سازمان مردم‌نهاد مرودشت بانام «همگام با طبیعت»، در شهریورماه ۹۳ با مجوز اداره حفاظت محیط‌‌زیست این شهرستان تشکیل شد و در فرمانداری مرودشت به ثبت رسید.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر