۲۳:۱۹:۱۰ - سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴
بهره برداری از کتابخانه عمومی شهر سیدان، دو شیفت می شود
  هفته نامه مرودشت، عبدالصمد سلیمانی- جعفری مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس در بازدید از کتابخانه عمومی شهرسیدان و شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی آثار سید مسعود رضایی(رییس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت) که به مناسبت ایام اربعین حسینی در کتابخانه عمومی برپا گردیده بود، گفت: با توجه به درجه

 IMG-20151203-WA0013

هفته نامه مرودشت، عبدالصمد سلیمانی- جعفری مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس در بازدید از کتابخانه عمومی شهرسیدان و شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی آثار سید مسعود رضایی(رییس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت) که به مناسبت ایام اربعین حسینی در کتابخانه عمومی برپا گردیده بود، گفت: با توجه به درجه کتابخانه این شهر و همچنین جمعیت بخش و شهر سیدان در نظر داریم بزودی کتابخانه سیدان را از یک شیفت به دو شیفت ارتقاء دهیم.

 

این مدیر فرهنگی با اشاره به پتانسیل بالای شهر سیدان و پیگیری مستمر مردم این شهر در امور فرهنگی گفت: بیشترین تقاضای جوانان برای استفاده از محیط کتابخانه سیدان که در سال ۷۸ افتتاح شده، برای ساعات بعدازظهر بوده است که سابق بر این، کتابخانه سیدان فقط در ساعات صبح اقدام به سرویس دهی می نموده است.

 

وی افزود: نیاز جوانان فرهنگ دوست، دانشجویان و دانش آموزان سیدانی به افزایش ساعات کار کتابخانه عمومی، ضرورتی است که با دو شیفت شدن ساعات کار کتابخانه پس از ۱۷ سال، مرتفع خواهد شد. وی گفت نهاد کتابخانه های عمومی تلاش می کند در کنار وظایف اصلی خود در نقاطی که از خدمات دستگاه های فرهنگی و هنری کمتر برخوردار هستند در حد توان نهایت همکاری را داشته باشد. جعفری همچنین اعلام کرد این نهاد آمادگی دارد در شهر و بخش سیدان در صورت معرفی مکان مناسب، با حفظ مالکیت برای واگذار کننده، خدمات کتابخانه ای را ارائه نماید.

 

حمزه علیزاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت نیز در این مراسم اعلام کرد: سیدان در بخش فرهنگی دارای ظرفیت های فراوانی است که لازم است با همکاری سایر دستگاه های متولی در این بخش، نسبت به تقویت و گسترش مراکز فرهنگی و هنری آن اقدام شود.

 

لازم بذکر است که گفتگوی خبرنگار هفته نامه با مدیر کل امور کتابخانه های استان فارس در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی سید مسعود رضایی(صدرالدین) انجام گردید.

 

در این نمایشگاه که از مورخ ۱۰ الی ۱۵ آذر ماه جاری در محل کتابخانه عمومی سیدان با عنوان”خاطره” برگزار شد، ۳۰ اثر نقاشی رنگ و روغن آثار سید مسعود رضایی از طبیعت سیدان و پرتره فعالان مذهبی سیدان به نمایش درآمد.

 

این اولین نمایشگاه نقاشی تخصصی هنری است که در شهر سیدان برگزار می گردد. رضایی متولد ۱۳۳۶ و دارای مدرک کارشناسی مرمت آثار تاریخی می باشد.

IMG-20151203-WA0012


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر