۹:۵۰:۵۷ - دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵
مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مرودشت
در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی، رئیس جدید دادگستری شهرستان مرودشت معرفی و از تلاش های رئیس سابق آن تقدیر شد. موسوی،ایرنا- آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مرودشت با حضور مدیرکل دادگستری فارس، رئیس بازرسی منطقه ۳ کشوری، امام‌جمعه و فرماندار مرودشت و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی،

img_20161219_120837

در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی، رئیس جدید دادگستری شهرستان مرودشت معرفی و از تلاش های رئیس سابق آن تقدیر شد.

موسوی،ایرنا- آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مرودشت با حضور مدیرکل دادگستری فارس، رئیس بازرسی منطقه ۳ کشوری، امام‌جمعه و فرماندار مرودشت و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان این شهرستان در تالار فرهنگیان مرودشت برگزار گردید.

مدیر‌کل دادگستری فارس در این آیین به دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، استکبار شرق و غرب برای براندازی این نظام، به حربه‌ها و توطئه های مختلف روی آوردند اما به لطف خداوند و بصیرت و همراهی مردم و رهبری بادرایت، نقشه‌های شوم آنان بی‌نتیجه مانده است.

علی القاصی مهر افزود: دشمن شکسته‌خورده در جبهه جنگ سخت، دست از دشمنی و خصومت برنداشته و با ادامه افکار پلید خود، به جنگ نرم روی آورد تا بتواند باورها و اعتقادات دینی مردم را نشانه رود اما در این جبهه نیز با بصیرت و اعتقاد قلبی و دینی مردم روبه‌رو گردیده و شکست را پذیرفته است.

وی اتهامات مطرح شده اخیر از سوی یک عده از بیگانگان و منافقان داخلی و خارجی به سمت دستگاه قضا را ناروا خواند و بیان داشت: هدف اصلی از راه اندازی طرح ایجاد حساب های مرتبط با دستگاه قضا، تشویش اذهان عمومی مردم توسط عده ای از سیاسیون شکست خورده و منافقان کوردل و تفرقه افکنی بین مردم ومسئولان است زیرا آنها به خوبی می دانند که مردم بعنوان سرمایه های اصلی این نظام با حضور مداوم و مستمر خود در تمامی صحنه های انقلاب، حامیان اصلی و بیمه کنندگان نظام هستند.

عضو شورای تأمین استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود نقش مردم در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و خواستار عزم عمومی برای مقابله با این امر شد و خاطرنشان کرد: ضرب‌وجرح عمدی، سرقت، توهین، خیانت‌ در امانت، تهدید، صدور چک بلامحل و حمل مواد مخدر از بالاترین جرائمی است که در سطح این شهرستان رخ می دهد.

مدیر کل دادگستری استان در ادامه، آمار تصادفات در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۵ در سطح شهرستان مرودشت را که منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی گردیده، ۹۶۶ فقره پرونده ذکر کرد که نسبت به سال گذشته در ۸ ماهه نخست که ۸۳۳ فقره پرونده بوده، به میزان ۱۶درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از کشفیات مواد مخدر و رشد حوزه کشفیات آن در سال جاری نسبت به سال گذشته در سطح این شهرستان نیز خبر داد و مبارزه با فساد اقتصادی و سوداگران مرگ و اشرار و مزاحمین نوامیس مردم را از اولویت های دستگاه قضایی ذکر نمود.

مدیرکل دادگستری استان فارس همچنین بر لزوم تقویت ارتباط مدیران قضایی با مجموعه شوراهای حل اختلاف در سطح شهرستان  تأکید کرد و افزود: برای تقویت  و رفع مشکلات شوراهای حل اختلاف، روسای دادگستری ها موظفند در هر ماه حداقل یک جلسه مشترک با اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه تحت مسئولیت خود برگزار نموده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات شوراها، راهکارهای اجرایی رفع مشکل را در دستور کار قرار دهند.

وی  در خصوص توسعه  فضای  دادگستری شهرستان و راه اندازی شعب مستقل در بخش درودزن نیز عرضه داشت: با توجه به شرایط بودجه ای در آینده نزدیک طی برگزاری جلساتی مشترک با مسئولان ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

در پایان مراسم نیز طی حکمی از زحمات ۵ ساله بهنام باقری ریاست سابق دادگستری شهرستان مرودشت تقدیر و علی فاتحی که پیش از این بعنوان معاونت قضایی این دادگستری مشغول به خدمت بود، بعنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان مرودشت معرفی گردید.


مطالب مرتبط:

برگزاری نشست هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر