۷:۲۱:۱۱ - دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
مراکز پیش دبستانی که به تدریس الفبا بپردازند، مورد تأییدآموزش و پرورش نیستند
  معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در جمع مدیران مدارس، از پدیده “شتاب در آموزش” گلایه و انتقاد کرد و به والدین نو آموزان پیش دبستانی توصیه نمود که از اجبار کودکان برای آموزش و شتاب و عجله در یادگیری پرهیز نمایند.   پارس دشت- وی با اشاره به اینکه آموزش

 b

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در جمع مدیران مدارس، از پدیده “شتاب در آموزش” گلایه و انتقاد کرد و به والدین نو آموزان پیش دبستانی توصیه نمود که از اجبار کودکان برای آموزش و شتاب و عجله در یادگیری پرهیز نمایند.

 

پارس دشت- وی با اشاره به اینکه آموزش الفبا و زبان انگلیسی باید در زمان مناسب خود صورت پذیرد، از مراکز پیش دبستانی که برای تبلیغات بیشتر اقدام به تدریس الفبا می نمایند، انتقاد نمود.

 

بهفر حیدری با بیان اینکه برخی مراکز پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش نیستند تأکید نمود: انتظار می رود مراکز پیش دبستانی به جای تدریس الفبا و زبان انگلیسی، به تحقق اهداف تعیین شده اصلی دوره پیش دبستانی که همان تقویت مهارت های چندگانه، پرورش خلاقیت و علاقمند نمودن نوآموزان به علم آموزی بپردازند و در همین راستا اعلام می کنیم مراکزی که این اهداف را در نظر نگیرند، مورد تأیید آموزش و پرورش نیستند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت خطاب به اولیا نوآموزان مراکز پیش دبستانی عنوان کرد: حداقل به سه دلیل سعی نکنید آموزش الفبا و مبانی ریاضی را پیش از دوره دبستان  شروع کنید؛ اول این که این سنین، دوران بازی و جست و خیز بچه هاست و آموزش خارج از اسلوب آنها را خسته می کند.

 

دوم این که یادگیری الفبا سبب می شود کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه ها جلوتر باشد و تکراری بودن مطالب ممکن است او را از کلاس و درس دلسرد نموده و باعث ناآرامی و حتی بی انضباطی وی در کلاس شود.

 

سوم این که ممکن است شیوه آموزش این مراکز با شیوه ای که کودک سال آینده در مدرسه می آموزد بسیار متفاوت باشد که این مسئله به طور قطع کودک را دچار سردرگمی خواهد کرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر