۱۰:۰۸:۴۸ - چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴
مسئولان بیمارستان خمینی شهر برکنار شدند
پزشک و پرستاری که بخیه های زخم یک کودک پنج ساله را به خاطر به همراه نداشتن پول، باز کردند، از سمت خود برکنار شدند. وزارت بهداشت نیز از خانواده این کودک دلجویی کردند.   پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برکناری رئیس بیمارستان شهید اشرفی خمینی

3876490_739

پزشک و پرستاری که بخیه های زخم یک کودک پنج ساله را به خاطر به همراه نداشتن پول، باز کردند، از سمت خود برکنار شدند. وزارت بهداشت نیز از خانواده این کودک دلجویی کردند.

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برکناری رئیس بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر اصفهان و محاکمه پزشک و پرستار و نیز تذکر به کارکنان حراست این بیمارستان خبر داد.

 

چند رو پیش، مادری کودک چهار پنج ساله اش را به اورژانس این درمانگاه برد تا زخم چانه اش را پانسمان کنند و پرستاران پس از معاینه پزشک، زخم زیر چانه کودک را بخیه زده و از مادر می خواهند که هزینه ۱۵۰ هزار تومانی، معاینه، بخیه و پانسمان را پرداخت کرده و با آوردن قبض، بچه را ببرد.

 

اما مادر پول کافی به همراه نداشت. مسئولان این بیمارستان دولتی هم، بچه را به اتاق اورژانس بازگرداندند و پرستار، بخیه ها را یکی یکی کشید و کودک با همان زخم قبلی که چند سوراخ جدید هم به آن اضافه شده بود، تحویل مادرش داده شد.

 

پس از انتشار خبر این رخداد تلخ، برخی توقع داشتند که ماجرا تکذیب و انکار شود، اما دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرعت واکنش نشان داد و از اعزام یک گروه ویژه به اصفهان برای رسیدگی به موضوع خبر داد.

 

دو روز بعد از اقدام وزیر بهداشت، امروز محمد آقاجانی، معاون وزیر با تاکید بر اینکه این اتفاق ناگوار نباید خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: با اعزام دو تیم ارشد نظارت از وزارت بهداشت به استان اصفهان برای بررسی موضوع اختلال در روند درمان کودک پنج ساله، به اتفاق مدیر کل نظارت بر درمان به اصفهان رفتیم تا نتایج کارشناسی ها و ارزیابی های دو تیم اعزامی را دقیق تر بررسی کنیم.

 

آقاجانی گفت: در نشستی که با مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم ابعاد مختلف موضوع بررسی شد و پزشک و پرستار مذکور برای بررسی پرونده به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند ولی موقتا خدمت این دو، تا بررسی پرونده در دادگاه نظام پزشکی به حالت تعلیق درآمد.

 

دکتر آقاجانی گفت: به لحاظ اداری نیز پرونده در هیئت تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دست بررسی است و متخلفان احتمالی نیز به تخلفات اداری دانشگاه معرفی شدند.

 

وی افزود: به منظور بررسی این حادثه، دادگاه تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی روز گذشته تشکیل جلسه دادند و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند.

 

دکتر آقاجانی گفت: با توجه به تخلفی که در بیمارستان اتفاق افتاده بود و جمع بندی کارشناسی‌های انجام شده، شب گذشته در جلسه ای با مسئولان ارشد دانشگاه مقرر شد که مسئولان بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمنا به مسئولان حراست، بازرسی و برخی از مسئولان دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه درباره وضعیت کودک نیز افزود: کودک مورد معاینه‌های دقیق قرار گرفته و خوشبختانه جراحت مختصر بوده است و وی در سلامت کامل است.

دکتر آقاجانی ادامه داد: تیم جراحی پلاستیک نیز کودک را معاینه کرده است و مشکلی در درمان وی وجود ندارد.

 

وی گفت: فعلا نیاز به اقدام درمانی خاصی برای کودک وجود ندارد و از خانواده این کودک نیز دلجویی شده است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه این اتفاق کاملا غیر عادی و غیر معمول است افزود: انگیزه این کار نیز زیر سوال است زیرا نه بیمارستان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت با دریافتی ۳ یا ۶ درصد هزینه درمان از مردم و نه پزشک برای دریافت دستمزد مشکلی داشته است، بنابراین این موضوع باید بیشتر بررسی شود و حتی به لحاظ روانپزشکی نیز باید افرادی که در این موضوع دخیل بوده اند بررسی شوند چون این اتفاق کاملا غیر اخلاقی، غیر منطقی و غیر عادی است.

 

وی گفت: همه تدابیر لازم برای این حادثه اتخاذ شده و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان انجام شده است و ادامه بررسی ها توسط مراجع قضایی انجام خواهد شد.

 

دکتر آقاجانی افزود: سلامت مردم و حقوق بیماران خط قرمز وزارت بهداشت است و اگر تخلفی اتفاق افتد هیچ مسئول، پزشک و پرستاری حاشیه امنی در وزارت بهداشت نخواهد داشت و به موقع واکنش لازم نشان داده خواهد شد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: این اتفاق غیر عادی و غیر معمول نباید تلاش‌های بسیار ارزشمند و فداکاری‌های پزشکان و پرستاران را در بیمارستان‌ها، خصوصا در بخش‌های اورژانس تحت تاثیر قرار دهد و همه مردم به جانفشانی‌ها و فداکاری‌های پزشکان و پرستاران خصوصا در بخش های اورژانس واقف هستند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر