۱۵:۳۱:۰۶ - یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
معاون آموزش و پرورش فارس: اختصاص ساعت ورزش به سایر درس ها ممنوع است
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اختصاص ساعت درسی مربوط به درس تربیت بدنی و ورزش به دیگر درس ها ممنوع است و هیچ مدیر آموزشگاهی اجازه این کار را ندارد.   به گزارش ایرنا محمد جعفری، این مطلب را در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی

82038837-70657782

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: اختصاص ساعت درسی مربوط به درس تربیت بدنی و ورزش به دیگر درس ها ممنوع است و هیچ مدیر آموزشگاهی اجازه این کار را ندارد.

 

به گزارش ایرنا محمد جعفری، این مطلب را در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به نزدیکی ایام امتحان نوبت پایانی مدارس و ماه مبارک رمضان، آیا مدارس اجازه دارند ساعت درس ورزش را به آموزش سایر درس ها و یا کلاس های تقویتی اختصاص دهند، بیان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بنا بر دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش، هیچ آموزشگاهی مجوز اختصاص ساعت ورزش به درس های دیگر را ندارد.

جعفری، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گلایه برخی دانش آموزان از تاثیر زیاد آمادگی جسمانی در نمره درس ورزش گفت: در آزمون های مستمر و پایانی درس تربیت بدنی، تنها مساله آمادگی جسمانی مدنظر نیست بلکه دانش دانش آموز و عملکرد وی نیز اهمیت دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه، هرآنچه که معلم تربیت بدنی به دانش آموزان درباره ورزش آموخته باشد می تواند در آزمون شفاهی یا کتبی طرح شود و به عنوان بخشی از نمره این درس لحاظ شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ایفای صحیح وظایف محوله به دانش آموز و میزان نقش آفرینی وی در کار و فعالیت تیمی نیز از معیارهای مورد توجه در نمره درس ورزش است.

جعفری با بیان این که تفاوت های میان فردی دانش آموزان درارزیابی آنها از نظر آمادگی جسمانی مورد توجه قرار می گیرد، گفت: در درس ورزش، هر دانش آموزی نسبت به خودش سنجیده می شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر دانش آموزی در ابتدای نیمسال تحصیلی تعداد مشخصی ازحرکت های آمادگی جسمانی را انجام می دهد با وضعیت وی در پایان دوره زمانی کلاس، سنجیده می شود که آیا پیشرفتی داشته است یا خیر.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: مرحله دوم سی‌ودومین دوره مسابقات ورزشی دختران و سی‌و سومین دوره مسابقات ورزشی پسران در مرحله استانی از روز بیست و هشتم فروردین ۹۵ آغاز شده است و تا هفدهم اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: چهار هزار نفر از دانش آموزان در این مرحله از رقابت ها شرکت کرده اند که از این تعداد، دو هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و مابقی دختر هستند.

جعفری اظهار کرد: این رقابت ها در رشته های دو میدانی، بسکتبال، طناب زنی، فوتبال، فوتسال، والیبال، هندبال، شنا و ژیمناستیک در حال برگزاری است که نوع رشته ها با توجه به جنسیت و مقطع تحصیلی دانش آموزان متفاوت است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این رقابت ها در رشته های مختلف در اسفند ۹۴، بیان داشت: شهرهای شیراز، اِوَز لارستان و شهرستان پاسارگاد میزبان مرحله دوم و پایانی رقابت ها در سطح استان هستند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر