۲۱:۲۳:۰۸ - جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
معاینه رایگان عشایر منطقه کنج کائیدی سیوند
به مناسبت هفته سلامت به همت شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی مرودشت، جمعی از عشایر ساکن منطقه کنج کائیدی سیوند این شهرستان معاینه و درمان شدند.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت که تیم شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی را

13941021000515_PhotoA

به مناسبت هفته سلامت به همت شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی مرودشت، جمعی از عشایر ساکن منطقه کنج کائیدی سیوند این شهرستان معاینه و درمان شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت که تیم شبکه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی را همراهی می‌کرد در حاشیه معاینه و درمان عشایر منطقه سیوند این شهرستان در جمع خبرنگاران خدمت به عشایر را از افتخارات خود و نوعی حرکت جهادی برشمرد و اظهار داشت: جامعه عشایری با کمترین امکانات و توقع، بیشترین خدمت را به جامعه ارائه می‌کنند که به‌واقع شایسته خدمت بی‌منت هستند.

 

به گزارش فارس، در تیم پزشکی اعزامی علاوه بر رئیس شبکه بهداشت و درمان مسئول واحد جمعیت و سلامت خانواده، مسئول بهداشت محیط، مامای مرکز بهداشتی و درمانی سیوند و کارشناس بیماری‌های مرکز سیوند حضور داشتند.

 

در ادامه طرح خدمت‌رسانی به عشایر ساکن و کوچ‌رو این شهرستان علاوه‌بر معاینه، اقلام دارویی موردنیاز عشایر بدون دریافت هزینه و به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

 

عشایر استان فارس ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر در قالب ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار چهار درصد جمعیت این استان و بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایر کوچنده کشور را تشکیل می‌دهند که دراین‌بین شهرستان مرودشت بر اساس نتایج سرشماری سال ۸۷ نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر ییلاقی و ۹۲۵ عشایر قشلاقی در دل خود جای  داده است.

 

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر