خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۱۱/۱۴ ۰۷:۰۸
شناسه خبر : 18129

معدوم‌سازی ۱۰ تن مواد غذایی غیرمجاز در مرودشت

بیش از ۱۰ تن مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ‌ مصرف گذشته در مرودشت معدوم شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، کارشناس مسؤول بهداشت محیط شهرستان مرودشت عصر امروز در حاشیه معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور، در شهرستان مرودشت بیش از ۱۰ ...

13940630001010_PhotoA

بیش از ۱۰ تن مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ‌ مصرف گذشته در مرودشت معدوم شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، کارشناس مسؤول بهداشت محیط شهرستان مرودشت عصر امروز در حاشیه معدوم‌سازی مواد غذایی غیرمجاز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور، در شهرستان مرودشت بیش از ۱۰ تن مواد غذایی غیرمجاز توسط بازرسان بهداشت محیط  از سطح مراکز عرضه مواد غذایی جمع‌آوری شد.

 

حبیب کشاورز افزود: مواد غذایی جمع‌آوری‌شده اغلب جزو کالاهای وارداتی غیرمجاز بودند که با هماهنگی دادستان این شهرستان معدوم شدند.

 

وی ادامه داد: مردم در تهیه مواد غذایی خود دقت و از خرید اجناس خارجی بدون شناسه بهداشتی و بدون مجوز ورود به کشور خودداری کنند.

 

این مسؤول بهداشتی افزود: مواد غذایی خارجی باید دارای برچسب فارسی‌نویس، شماره مجوز از وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات به‌کار رفته، نام کشور سازنده و آدرس و مشخصات شرکت واردکننده باشد تا قابل‌مصرف باشد.

 

کشاورز همچنین توصیه‌ای به متصدیان عرضه غذایی داشت و گفت: متصدیان مراکز عرضه مواد غذایی از خریدوفروش اجناس خارجی فاقد شناسه خودداری کنند که در صورت مشاهده طبق ماده ۹ قانون دستورالعمل اجرایی بازرسی بهداشتی تحت پیگرد قرار می‌گیرند و برخورد قانونی با آن‌ها خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این محصولات بر اقتصاد و سلامت جامعه تأثیر منفی دارد، افزود: تمام کسانی که می‌توانند در امر آموزش و آگاهی به جامعه گامی بردارند باید در معرفی و  شناساندن معایب این نوع کالاها را به مردم بکوشند.

 

کشاورز افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به‌صورت رایگان با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش‌های خود را با کارشناسان در میان بگذارند.