۱۴:۵۷:۱۲ - شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳
منصور بهره ور نمی میرد، چون هنرمند نمی میرد
مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند نام آشنای مرودشت، منصور بهره ور، با حضور جمع کثیری از بستگان ، آشنایان، و هنرمندان برگزار شد.   به گزارش “پارس دشت”، در این مراسم که به درخواست خانواده آن هنرمند، در تالار امپراطور  برگزار گردید، جمعی از دوستان، هنرمندان و شاعران مرودشتی به اجرای برنامه پرداختند.   گفتنی

IMG_3192 (2)مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند نام آشنای مرودشت، منصور بهره ور، با حضور جمع کثیری از بستگان ، آشنایان، و هنرمندان برگزار شد.

 

به گزارش “پارس دشت”، در این مراسم که به درخواست خانواده آن هنرمند، در تالار امپراطور  برگزار گردید، جمعی از دوستان، هنرمندان و شاعران مرودشتی به اجرای برنامه پرداختند.

 

گفتنی است که اجرای نقوش و طرح برجسته های این تالار توسط زنده یاد منصور بهره ور انجام گردیده است.

 

در ابتدای این مراسم، حجه الاسلام معصومی ضمن اشاره به جایگاه والای هنر و هنرمند، ابراز داشت: هنرمندان همواره با آثار خود شناخته می شوند، همانگونه که تابلوی «لبخند ژوکوند»، معرّف داوینچی است، مکان حاضر نیز یادآور هنرمندی است که شاید امروز قدر و ارزش واقعی او را درک می کنیم.

 

وی ادامه داد: وجود انسانها به ویژه چنین هنرمندانی، از جمله دارایی های ارزشمندی است که اغلب پس از آنکه از دست ما رفتند، به ارزش وجودی آنها پی می بریم.

 

سپس کلیپ اجرای «نی» توسط آن مرحوم در سالن پخش شد که نمایانگر گوشه ای دیگر از هنرهای این هنرمند بااصالت بود.

 

دکتر محمدحسین بهرامیان، استاد دانشگاه آزاد واحد استهبان نیز در سخنانی، ضمن اشاره به برخی از آثار ادبی منصور بهره ور، اظهار نمود: «سادگی» از مهم ترین آثار آن مرحوم است؛ چرا که وی یک ایلیاتی بود که به اصل و ریشه خود می بالید و به آن پایبند بود.

 

وی افزود: پیوند نزدیکی را می توان بین منصور بهره ور و سهراب سپهری احساس کرد، چرا که هر دو، هنرمند، نقاش و شاعری بوده اند که از طبیعت الهام گرفته و با زبانی ساده آن را بیان کرده اند.

 

پس از این قسمت، نمآهنگ ساخته شده توسط هادی امامی مقدم، سعید کاظمی و حجت عسکری نمایش داده شد که به معرفی آثار هنری مرحوم منصور بهره ور می پرداخت.

 

در ادامه این مراسم، مجتبا صادقی، شاعر خوش ذوق مرودشتی نیز، سروده ای را در وصف این هنرمند مردمی، اجرا نمود و گفت: طراحی جلد آخرین کتابم را به منصور سپرده بودم، این کتاب، در حال چاپ است در حالی که او دیگر در بین ما نیست و این، باورش بسیار سخت است.

 

سپس نماینده انجمن دانش آموختگان عشایر جنوب کشور، متنی را در وصف آن هنرمند قرائت نمود و همچنین از سوی هیئت مدیره مجتمع تجاری ملل مرودشت، به منظور ارج نهادن به مقام این طراح و مجسمه ساز برجسته، تندیسی مزین به طرح آن مرحوم به خانواده وی اهدا گردید.

 

همچنین سعید قائدشرفی، کارگردان تئاتر نیز، اجرای شب عید غدیر نمایش “مرغ دریایی” خود را، به خانواده مرحوم منصور بهره ور تقدیم نمود.

 

حاشیه پررنگ تر از متن این مراسم، عدم حضور هیچ یک از مسئولین شهرستان به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این برنامه بود.  این در حالی است که اغلب هنرمندان برجسته شهرستان، به رسم قدرشناسی و ارج نهادن به شخصیت و جایگاه والای این هنرمند، در کنار خانواده وی حضور یافتند. به راستی آیا مسئولین، از وجود چنین هنرمندی در شهر خود آگاهی دارند؟

IMG_3192 (1)  IMG_3192 (3) IMG_3192 (4) IMG_3192 (5) IMG_3192 (6) IMG_3192 (7) IMG_3192 (8) IMG_3192

عکس از علیرضا حیدری

  1. امیر   شهریور ۹, ۱۳۹۳  

    براستی که نه تنها مسئولین فرهنگی شهر مرودشت که همه مسئولین فرهنگی کشور در خوابی عمیق به سر میبرند. امثال منصور در این کشور زیادند. اما اغلب در سکوت و خاموشی زندگی میکنند. منصور زنده است.

  2. لساني   شهریور ۹, ۱۳۹۳  

    ضمن تسلیت مجدد به خانواده شادروان منصور بهره برخصوصا به پدربزرگوارشان آقای الیاس بهره بر . ضمنا من هم بعنوان یک قشقایی زاده که نسبت فامیلی به طایفه کلمبه ای دارم و کم وبیش ایشان (شادروان منصور بهره بر) را میشناختم ایشان را شهید می شناسم .برای خانواده اش آرزوی صبر و تحمل برد باری را دارم. و اعلام میدارم هنرمند با آثارش زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند. و همین طور مرحوم حسین کاظمی نیز هنرمند محبوب بودندو نسبت نزدیک به شادروان بهره بر داشتند که خدا رحمتشان کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر