۲۰:۲۸:۱۵ - پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴
موفقیت نویسنده مرودشتی در مسابقه ملی “داستان رضوی”
برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی “کبوتر حرم” در سمنان معرفی شدند و نام نویسنده مرودشتی نیز در میان نفرات برتر قرار دارد.   به گزارش “پارس دشت” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، یازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی در سه بخش داستان بلند، داستان کوتاه و داستان

1801519

برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی “کبوتر حرم” در سمنان معرفی شدند و نام نویسنده مرودشتی نیز در میان نفرات برتر قرار دارد.

 

به گزارش “پارس دشت” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، یازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی در سه بخش داستان بلند، داستان کوتاه و داستان کوتاه کوتاه و در رده های مختلف سنی بزرگسال، نوجوان و جوان برگزار شد.

 

در پاین این جشنواره و با رای هیات داوران در بخش  داستان  کوتاه بزرگسال  داستان ” نامش برکت می دهد” اثر عابدین زارع  از مرودشت عنوان اول را کسب کرد، داستان “ردیف خوانی توتستان درگلوی چاووش اثر روح ا… صالحی از استان همدان دوم شد و داستان “بگو هفته چندم؟ ” اثر فهیمه میر سید از سمنان در جای سوم ایستاد.

 

همچنین در بخش  داستان بلند بزرگسال داوران نفرات اول و دوم را انتخاب نکردند. داستان  “خواهر، عشق،  برادر” اثر محبوبه زارع از استان تهران را به عنوان رتبه سوم معرفی کرد.

 

در بخش داستان بلند جوان نیز داستان ” مادرم گناه داشت ” اثر سمانه استاد از خراسان رضوی، داستان  ” خدای من خدای آرزوهای کوچک نیست ” اثر سیده مریم حسینی از زنجان  و داستان ” چشمان آهو” اثر  آرمان اعتمادی از استان مازندران در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

 

در این بخش همچنین داستان ” زیارت با دستهای تو ” اثر محسن وظیفه پشتکوه  از اردبیل و “گل های نرگس” اثر طیبه جعفری از سمنان مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

 

در بخش  داستان کوتاه جوان  نیز داستان  “بیرقی ایستاده در کنار دیوار” اثر ام البنین ماهر از استان خراسان رضوی،”کیسه های آرزوها ” اثر محمدحسین امانت از فارس، داستان  “مگرمی شود از این آسمان افتاد” اثر نعیمه بخشی از خراسان رضوی اول تا سوم شدند و داستانهای  ” چه در دل تو چه دردل من ” اثر زهرا اسدی از خراسان شمالی و  ” آقای رازها ” اثر محمدرضا فیروزی از سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

در بخش  داستان کوتاه نوجوان داستان  “مامان خانم” اثر شیما شهیدزاده از کرمان عنوان اول را به خود اختصاص داد، داستان” قاصدک چه خبر؟ ” اثر شهرزاد لعل بذری از خراسان رضوی دوم شد و  داستان” پیکا” اثر سهیل احمدی از خراسان رضوی  در جایگاه سوم قرار گرفت و داستان “جوجو تا ده بشمار! ” اثر معصومه عظیمی از چهار محال و بختیاری مورد تقدیر قرار گرفت.

 

در قسمت داستان کوتاه کوتاه بزرگسال ننیز هیات داوران اثری را واجد قرار گرفتن در رتبه اول و دوم انتخاب نکرد و داستان ” الطعام الطعام” اثر احسان رحیم زاده از خراسان رضوی را به عنوان دارنده رتبه سوم معرفی کرد.

 

در بخش  داستان کوتاه کوتاه جوان نیز داستان ” پول عمل ” اثر فاطمه صدیقی از کرمانشاه، داستان  تیر خلاص اثر زهرا عبدالوهابی از قم  و داستان  “ضامن آهو” اثر راحله پاشایگتابی از مازندران  دارند ردتبه های اول تا سوم معرفی شد.

 

در بخش داستان کوتاه کوتاه نوجوان نیز داستان  “یاد بابا بخیر” اثر امیررضا نظری چالشتری از چهار محال و بختیاری و  داستان  “دلارام ” اثر سارا سادات کاظمی از چهار محال و بختیاری    به عنوان اول و دوم معرفی شدند و هیات داوران نفر سومی را معرفی نکرد.

 

در یازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی در مجموع ۸۳۲ نفر داستان نویس از سراسر کشور  یک هزار و ۲۹۶ اثر داستانی ارائه کردند که از نظر تعداد آثار ارسالی ۲۰ درصد نسبت به جشنواره دهم افزایش دارد.

 

از این تعداد ۵۵۷ نفر شرکت کننده را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند و استانهای خراسان رضوی با ۱۸۷ اثر، سمنان با ۱۲۳ اثر و کرمان با ۱۱۸ اثر در صدر استانهای شرکت کننده از نظر تعداد آثار ارسالی قرار دارند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر