۳:۱۹:۰۶ - یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
نامه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان فارس به رئیس جمهور
بنام آنکه جان را فکرت آموخت حداقل انتظار مردم در این انتخابات از دولت جدید ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه ها و رفع دغدغه ها و تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن مواجه است. «دکتر روحانی»   محضر شریف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با اهداء سلام، احترام و خیر مقدم

Error

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

حداقل انتظار مردم در این انتخابات از دولت جدید ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه ها و رفع دغدغه ها و تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن مواجه است.

«دکتر روحانی»

 

محضر شریف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با اهداء سلام، احترام و خیر مقدم از اینکه در ایام مقارن با هفته بزرگداشت مقام معلم میزبان رئیس جمهوری فرهنگی کشور و همراهان در مهد تمدن فرهنگ اسلامی، ایرانی هستیم. خوشحال و خشنودیم، جناب آقای  رئیس جمهور، امروز مفتخریم: رئیس جمهوری در تراز جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اداره کشور را با رأی اکثریت ملت بر عهده گرفته است و از دولتی منطبق با آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی حمایت می کنیم، ما مفتخر به دولتی هستیم که با تکیه بر اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران راه تعامل با جهان را گشود و یکبار دیگر به جهانیان فهمانید که ملت ایران، ملتی بزرگ، رشید و متمدن و اهل گفتگو است. ولی آیا  می شود به وضعیت آموزش و پرورش کشور نیز افتخار کرد؟

 

آیا این آموزش و پرورش در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است؟ آیا با این آموزش و پرورش می توان قدرت علمی اول منطقه شد؟ آیا جایگاه معلم مطابق شأن کشوری است که در نیم قرن اخیر در راه استقلال، آزادی و شرف خویش صدها هزار شهید، جانباز و ایثارگر عزیز تقدیم کرده است؟  آیا بنیانگذاران انجمن اسلامی معلمان شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر از وضع موجود تعلیم و تربیت کشور خشنودند؟

 

آقای رئیس جمهور فقر با زندگی معلمین همنشین شده  بلکه بخشی از هویت آنان شده است. تبعیض تا مغز استخوانشان را می سوزاند و کاربجایی رسیده است که امروز سوژه مطبوعات شده است و وضعیت آموزش و پرورش بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

 

بطور قطع رئیس جمهور دانشمند و آگاه کشور مان نیک می دانند محور توسعه و پیشرفت جامعه آموزش و پرورش است و عنصر تعیین کننده آن نیروی انسانی است. حال این نیروی انسانی، درد نابرابری و تبعیض اعمال شده از سوی مسئولان خود را به کجا برد؟ فرهنگیان شرایط کشور و دولت را بخوبی درک می کنند و برای حفظ استقلال و عزت کشور حاضر به تحمل هر گونه سختی هستند، همچنانکه در طول هشت سال دفاع مقدس این را ثابت کردند، لیکن آنچه امروز غیر قابل تحمل شده است، درد تبعیض و نابرابری بین آنان و دیگران است.

 

البته تمامی مشکلات معلمان، معیشتی نیست که البته آن بسیار دردناک است، لکن نادیده گرفتن حقوق اولیه آموزشی، صنفی و معنوی آنان از قبیل امنیت و آرامش در کلاس و فضای آموزشی، حق پژوهش و تحقیق، برخورداری از امکانات اولیه آموزش و حق برخورداری از تشکل های صنفی و حرفه ای، حفظ کرامت انسانی و تکریم وی نیز مورد بی مهری قرار گرفته است. باور کنید انگیزه ای باقی نمانده است که این معلم موتور محور محرکه پیشرفت و توسعه کشور شود . و خدا کند کلید دولت تدبیر و امید این قفل زنگار گرفته سنگین را باز کند.

 

آنگاه به یقین هزینه های درمان، مبارزه با جرایم، قانون شکنی، بد حجابی و اعتیاد و…. کاهش خواهد یافت.

سخن بسیار است و مجال اندک، چه بهتر که سخن کوتاه کنیم و پای در راه نهیم لذا مصرانه از جنابعالی درخواست می کنیم.

۱) سازمان نظام حرفه ای معلمان به منظور جلب مشارکت معلمان بویژه بازنشستگان آموزش و پرورش که سرمایه گران بهای این ملت است در جهت ارتقاء و اصلاح نظام آموزش و تحقق اهداف متعالی آن با همکاری مجلس شورای اسلامی تأسیس شود.

۲) مکانیزمی مطمئن برای جلوگیری از دخالت سایر دستگاه ها بویژه نمایندگان محترم مجلس  شورای اسلامی در روند انتصاب مدیران آموزش و پرورش پیش بینی و اجرا شود. زیرا دخالت های بدون حد و حصر در آموزش و پرورش و عدم توان مدیران برای حفظ جایگاه آموزش و پرورش مشکلات آموزش و پرورش را دو چندان کرده است.

۳) کمیته ای مرکب از نمایندگان مجلس، دولت و فرهنگیان به منظور رسیدگی به مطالبات فرهنگیان و حقوق تضییع شده و فراموش شده آنان تشکیل و به تصمیمات آن عمل شود. در پایان ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای جنابعالی و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، انتظار داریم که در همین مکان و از همین جا و بمناسبت هفته معلم پاسخ روشن و البته مثبت شما رابشنویم.

 

شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی  معلمان استان فارس


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر