خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۱۱/۰۷ ۰۵:۵۶
شناسه خبر : 17984

نخستین نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نخستین نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با هنرمندان گروه ها و انجمن های مختلف هنری ادبی برگزار گردید.   در بخش نخست این نشست که با تلاوت قرآن توسط هنرمند خوش صدای سیدان، عباد کشاورزی، پخش ...

artist (4)

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نخستین نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت با هنرمندان گروه ها و انجمن های مختلف هنری ادبی برگزار گردید.

 

در بخش نخست این نشست که با تلاوت قرآن توسط هنرمند خوش صدای سیدان، عباد کشاورزی، پخش سرود ملی و با اجرای عبدالصمد سلیمانی کارشناس هنری اداره برگزار شد، پیشکسوتان و هنرمندان انجمن های مختلف هنری و ادبی به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

مصطفی گودرزی مدرس موسیقی با اشاره به کمبودهای موجود در بخش صوتی تالار مهر، خواستار تهیه تجهیزات اجراهای صحنه ای شد.

 

هادی امامی مقدم کارگردان پیشکسوت شهرستان مرودشت ضمن تشکر از زحمات علیزاده، ریاست پیشین و گروه نمایش نارکولپسی، با ابراز خرسندی از انتصاب صالحی بعنوان ریاست اداره ارشاد بیان داشت: توانمندی، تفکرات و ثبات اندیشه ایشان، برای هنرمندان محرز است و برگزاری این قبیل جلسات نیز برای شنیدن راهکارهای خود هنرمندان در جهت ارتقای جایگاه هنر و فرهنگ شهرستان است.

 

سعید قائد شرفی پیشکسوت نمایش شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت حفظ کرامت هنرمندان اظهار نمود: خوشبختانه در حال حاضر انجمن نمایش شهرستان مرودشت علیرغم اختلاف سلیقه ها، یکی از فعال ترین انجمن های استان است اما برای ادامه مسیر، نیاز به جذب اسپانسر از بخش های خصوصی است.

 

 

وی افزود: هنرمندان این شهرستان با ریاست اداره، آشنایی دیرینه دارند و وی را دردآشنای هنرمندان و مرد عمل می دانند بنابراین نیاز است مسئولین انجمن های هنری با همگرایی و وحدت، به دنبال ارائه راهکارهای کلان جهت برون رفت از مشکلات باشند.

 

 

مسعود رضایی کارشناس ارشد پژوهش هنر و از خوشنویسان شهرستان مرودشت نیز با اشاره به جایگاه این هنر، خواستار حمایت بیشتر از خوشنویسی و در نظر گرفتن مکانی درخور شأن برای این انجمن شد.

 

 

سجاد زارع از فعالان حوزه فیلم شهرستان نیز در ادامه این نشست، ضمن ابراز قدردانی از تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر خاطرنشان ساخت: متأسفانه یک دهه است که در حوزه عمرانی بخش فرهنگ، اتفاقی رخ نداده است و این شایسته شهرستان مرودشت نیست.

 

نماینده هنرمندان تجسمی نیز نیز با اشاره به عدم تجانس نمای داخلی نگارخانه مهر، این مسئله را معضلی برای هنرمندان رشته های تجسمی بیان نموده و خواستار برطرف نمودن آن گردید.

 

سپس شهناز عمادی مسئول انجمن ادبی باران ضمن بیان گوشه ای از فعالیت های این انجمن، به ظرفیت های نویسندگان شهرستان مرودشت اشاره نمود و بیان داشت: شهری که نمایشنامه نویس و بازیگران تئاتر خوبی دارد، می تواند در حوزه نویسندگی نیز مطرح باشد که این مسئله نیازمند حمایت نهادها و فراهم بودن زیر ساخت ها و امکانات سخت افزاری از جمله مکان مناسب برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر است.

 

رضا زارع نوازنده برجسته موسیقی سنتی شهرستان مرودشت و دارنده مقام سوم جشنواره موسیقی فجر، ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در اداره ارشاد، امکانات تالار مهر را از نظر صدابرداری و نور کافی ندانست و خواستار همکاری اداره ارشاد در جهت رفع دغدغه همیشگی هنرمندان نمود.

 

مجتبی قهرمانی مسئول انجمن گرافیک شهرستان مرودشت نیز در ادامه این نشست اظهار نمود: فضای شهر می تواند ویترین خوبی برای نمایش هنر فرزندان این شهر باشد که این مسئله نیازمند تعامل بیش از پیش شهرداری با هنرمندان و همچنین همکاری خود انجمن ها با یکدیگر می باشد.

 

در ادامه این نشست، علی مرادی شاعر، نویسنده کتاب و پیشکسوت ادبی شهرستان مرودشت با تأکید بر نیاز به تقویت پایگاه مدنی هنرمندان، دست یابی به هویت اجتماعی قابل پذیرش را از ملزومات تحول در این حوزه بیان نمود و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با تقویت هویت فردی، هنری و جایگاه حقوقی، جایگاهی شایسته هنرمندان ایجاد کنیم تا بتوانیم با شایستگی به مطالبات خویش دست یابیم.

 

بصیرت اکبری، کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر نیز با تأکید بر حفظ وحدت هنرمندان در جهت دست یافتن به مطالبات صنفی عنوان داشت: راه اندازی مجدد دبیرخانه انجمن های فرهنگی متشکل از مسئولین انجمن ها و تعریف پست مشاور فرهنگی در دستگاه های اثرگذار شهرستان می تواند در این مسیر راهگشا باشد. وی خواستار پیگیری حضور اسپانسرها در برنامه های هنری و پیش بینی تمهیدات جهت استفاده حامیان برنامه های فرهنگی، هنری از معافیت مالیاتی شد.

 

ایوب قلی زاده هنرمند خوشنویس شهرستان نیز با اشاره به اهمیت مبحث اقتصاد هنر، استفاده و خریداری آثار هنرمندان برای جوایز و هدایا در مناسبت های مختلف را یکی از راه های حمایت از هنرمندان شهرستان دانست و از ریاست اداره ارشاد درخواست نمود رایزنی های لازم را در این زمینه داشته باشد.

 

حاج محمدی معلم هنر و فعال رشته فیلم نیز با اشاره جایگاه معلمان هنر مدارس در ترویج هنر در جامعه خاطرنشان ساخت: طی مسیر توسعه، نیازمند پرداختن به سه حوزه اجرا، قانوگذاری و نظارت است که در زمینه اجرا، نیروی جوانی و در بحث قانونگذاری و نظارت و مسائل کلان، نیاز به استفاده از تجربه پیشکسوتان است. وی جایگاه ریاست اداره ارشاد را بزرگتر معنوی هنرمندان شهرستان مرودشت دانست و خاطرنشان ساخت: تعامل سازنده با ادارات ذیربط و احقاق حقوق هنرمندان در سطح کلان، از اهم وظایف مدیر است و باید کارهای اجرایی را به انجمن ها سپرد.

 

محمدی فعال هنری نیز با اشاره به فرصت نوروز برای فروش آثار هنری و صنایع دستی، خواستار پیگیری غرفه ای ویژه هنرمندان شهرستان مرودشت در تخت جمشید شد.

 

رستمی فعال انجمن عکس نیز ضمن اشاره به گران بودن تجهیزات این رشته، خواستار تأمین تجهیزات برای علاقمندان این رشته شد.

 

هاشم بهرامی هنرمند موسیقی پاپ شهرستان مرودشت نیز نبود مربی در برخی حوزه های موسیقی را از دغدغه های هنرمندان این حوزه دانست و خواستار اهمیت بیشتر به این بخش شد.

 

در پایان بخش اول برنامه، سمیه همایون بانوی فعال عرصه فیلمسازی نیز با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید فیلم، خواستار حمایت بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان این حوزه در زمینه های سخت افزاری شد.

 

***

در قسمت دوم این جلسه، شهرام صالحی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ضمن ارائه سخنانی به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

 

صالحی کار در حوزه فرهنگ و هنر را سهل و ممتنع دانست و بیان داشت: یکی از دلایلی که کار در بخش فرهنگ برای عده ای دلنشین است، وجود مخاطبین فرهیخته و پرسشگر در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه با مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر آشناست، خاطرنشان ساخت: هنرمندان، در جامعه هنجار آفرین هستند و به دلیل حضور پرتعداد نخبگان در این حوزه، بعنوان نماینده این بخش، احساس کرامت می نمایم و به پشتوانه آن مطالبات به حق را پیگیری می نماییم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت، با اشاره به راهکارهای قانونی جهت جذب اعتبار در راستای تقویت بخش فرهنگ و هنر و همچنین برطرف نمودن نیازهای سخت افزاری این حوزه، اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات فعلی و دست یافتن به جایگاه حقیقی، نیاز است خانواده بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان مرودشت، یکدیگر را حمایت نموده و همچون یک خانواده، بکوشند دغدغه و مطالبات جمعی را جایگزین منافع فردی نمایند.

 

صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تکریم جایگاه هنر و هنرمندان بیان داشت: معظم له، معتقدند «هر اندیشه ای تا در قالب هنر نیاید، پایدار نیست» که این مسئله، به روشنی بیانگر جایگاه هنر در جامعه است.

 

وی به اقدامات صورت گرفته در دوره پیشین مدیریت خویش نیز گریزی زد و تأکید نمود: طی سال های گذشته برنامه هایی توسط هنرمندان این شهر، برای شهروندان اجرا شد که شاید تکرار آن ها برای نسل های جدید دور از ذهن باشد، اما بر این باوریم که اگر شرایط برای هنرمندان مستعد این شهر فراهم باشد، حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در پایان این جلسه ضمن تشکر از حضور هنرمندان انجمن های مختلف در این برنامه، از ایشان خواست توان و انرژی انجمن ها را بر تولید برنامه های درخور شهروندان شریف مرودشت متمرکز نموده و پیگیری های اداری و مالی را به اداره بسپارند و افزود: اگر هنرمندان، با تمام توان در این مسیر ما را در اجرای برنامه های یاری نمایند، امیدواریم ظرف یکسال آینده، فرهنگ و هنر مرودشت به جایگاه حقیقی خود در سطح استان و کشور دست یابد.

artist (5)

        artist (2) artist (3)artist (6) artist (7) artist (8) artist (9) artist (10) artist (11) artist (12)