۱۶:۲۷:۲۰ - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴
نشست هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با فرماندار شهرستان
اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات در نشستی با حضور فرماندار و امیری معاون عمرانی فرمانداری این شهرستان، به بررسی مسائل مختلف پرداختند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در ابتدای این دیدار که در محل فرمانداری شهرستان مرودشت برگزار شد، جلال معینی پیشکسوت مطبوعات این شهرستان ضمن اشاره به

3135

اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات در نشستی با حضور فرماندار و امیری معاون عمرانی فرمانداری این شهرستان، به بررسی مسائل مختلف پرداختند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در ابتدای این دیدار که در محل فرمانداری شهرستان مرودشت برگزار شد، جلال معینی پیشکسوت مطبوعات این شهرستان ضمن اشاره به سابقه فعالیت های فرهنگی خبرنگاران مرودشت بیان داشت: غالب این افراد، در خانواده های فرهنگی و فرهنگ دوست پرورش یافته اند و همین سبک زندگی را نیز دنبال کرده اند.

 

امین رحیمی رئیس خانه مطبوعات مرودشت نیز ضمن آرزوی توفیق برای فرماندار شهرستان مرودشت، به ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان اشاره نمود و اظهار داشت: مرودشت، از نظر جغرافیایی و تاریخی موقعیتی بی نظیر در خاورمیانه دارد و از این نظر، مشمول نگاه ویژه خداوند است.

 

وی ادامه داد: انسان هایی در این دیار زیسته اند که در قالب گردان های مختلف جنگ، در راه به ثمر نشستن آرمان های انقلاب جان فشانی های بسیار کرده اند.

 

رئیس مراکز آموزشی غیردولتی استان فارس به مشکلات توسعه ای شهرستان مرودشت نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه علیرغم تمام شایستگی ها، این شهرستان به جایگاه واقعی خود نرسیده است و تلاش خانه مطبوعات بر این است که مطالبات به حق مردم را منعکس نماید.

 

رحیمی در پایان ضمن تأکید بر نقش رسانه های شهرستان به عنوان بازوی مدیران در جهت توسعه، گفت: امیدواریم روزی به این نگرش برسیم که رسانه، رقیب مدیر نیست بلکه می تواند با بیان کاستی ها، موجب اصلاح رویه ها شود.

 

در ادامه بهفر حیدری نائب رئیس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با اشاره به ظرفیت های شهرستان در زمینه فعالیت های رسانه ای بیان نمود: پس از شیراز، اولین شهرستانی که خانه مطبوعات را با هدف پیگیری مسائل صنفی خبرنگاران به دور از حاشیه های سیاسی راه اندازی نمود، مرودشت بود.

 

وی افزود: در واقع خبرنگاران، از جمله مظلوم ترین اقشار جامعه هسنتد که بدون داشتن حق بیمه، حق مسکن و … در معرض انواع آسیب ها نیز هستند، به همین دلیل دنبال کردن حقوق این صنف، از اولویت های مسئولین باشد.

 

علی کشاورزی دیگر فعال مطبوعاتی شهرستان مرودشت نیز با ذکر این نکته که هدف و برنامه های یک مدیر، بیانگر نگرش وی به رسانه است، بیان نمود: اگر مدیری واقعأ قصد ایجاد تغییر داشته و به دنبال انجام فعالیت های تأثیرگذار اجتماعی باشد، مسلمأ نگاهی ویژه به رسانه خواهد داشت اما اگر بنا بر سردادن شعار باشد، نیازی به ابزار اجتماعی مثل “مطبوعات پرسشگر” احساس نمی کند.

 

وی با بیان اینکه پیروزی، صدها پدر دارد، افزود: فعالان مطبوعات، بی پناه ترین قشر جامعه هستند چرا که اگر جایی صحبتی کنند که مثمر ثمر واقع گردد، همه خود را در آن شریک می بینند ولی اگر انتقاد به مذاق کسی خوش نیاید، بنا به قول سعدی:«فرق منش، نشانه بود» مطبوعات را نشانه می کنند، به همین دلیل انتظار داریم مجموعه فرمانداری، در این زمینه حمایت ویژه ای از رسانه ها داشته باشد.

 

کشاورزی همچنین به مسئله حریم درجه یک تخت جمشید اشاره نمود و گفت: دوازده هزار و پانصد هکتار از بهترین اراضی کشاورزی منطقه مرودشت در حریم درجه یک تخت جمشید قرار گرفته و حدود ۵۰ قانون به کشاورزان ابلاغ شده که کشاورزان را تقریبا از زندگی ساقط نموده است.

 

وی افزود: مصوبه ای نیز در این خصوص از سوی استانداری ابلاغ شد ولی همچنان در اجرای این مصوبه بنا به دلایلی که بعضأ علمی نیست، نوعی لجاجت از سوی مسئولین و متولیان این حوزه دیده می شود.

 

این فعال اجتماعی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار چاه در منطقه مرودشت وجود دارد که بیش از ۸ هزار حلقه آن، غیرقانونی است؛ با این حال بارها، ۲۲۰ حلقه چاه موجود در حریم درجه یک تخت جمشید، عامل نشست دشت مرودشت اعلام گردیده است که امیدواریم با اجرای برنامه ای مناسب، این مسئله حل شده و از بروز معضلات اجتماعی متعاقب آن، جلوگیری شود.

 

محمد دبیری، خزانه دار خانه مطبوعات نیز در صحبت های خود، با بیان لزوم بزرگداشت و تکریم جانفشانی شهدای گرانقدر، از مجموعه خواست که یکی از معابر یا میادین اصلی شهرستان را به نام “شهید خلبان سرهنگ حمید عفیفی پور” نامگذاری نمایند تا نام و یاد رشادت ایشان زنده نگه داشته شود.

 

عبدالصمد سلیمانی گزارشگر برنامه یک برش زندگی شبکه دو و برنامه گلخانه شبکه سه سیما به عدم استفاده از تمام ظرفیت های بالقوه رسانه در شهرستان مرودشت اشاره نمود و گفت: متأسفانه در سالهای اخیر ظاهرأ مسئولین شهرستان، نیازی به استفاده از ظرفیت های رسانه در بعد ملی و استانی احساس ننموده اند.

 

وی افزود: جایگاه امروز رسانه در شهرستان مرودشت، همچنان مانند ۱۵ سال قبل است و تنها بر روی تولیدات خبری تکیه می شود در حالی که از طریق برنامه های تولیدی در شبکه های مختلف سیما است که می توان ظرفیت های مختلف شهرستان در ابعاد مختلف را به کشور معرفی نمود.

 

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر نگرش مسئولین شهرستان و با همکاری مجموعه فرمانداری، بتوان با استفاده از ظرفیت رسانه های تصویری کشوری، گام بلندی در معرفی و توسعه شهرستان مرودشت برداشته شود.

 

شهرام صالحی کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز ریشه بسیاری از مشکلات فعلی مرودشت را در کم اطلاعی دانست و بیان داشت: اغلب فعالان رسانه ای شهرستان مرودشت، در حوزه های مختلف صاحب نظر و کارشناس هستند و از سر دلسوزی به بیان دیدگاه های خود می پردازند و تنها هدف آنها، کمک به مسئولین شهر برای توسعه مرودشت است و می توان از توانمندی آنها بهره گرفت.

 

وی افزود: مرودشت همانند فرزندی است که دارای ویژگی های فیزیکی، اخلاقی و هوشی بسیار است که می تواند افتخارات بسیاری را کسب نماید منتها نیاز است، “فرماندار” در جایگاه پدر اداری شهرستان، ظرفیت های مختلف این فرزند را برای تحقق توسعه، هماهنگ سازد.

 

این مسئول فرهنگی شهرستان مرودشت با تأکید بر استفاده از نظرات مشاوران دلسوز به منظور تسریع در فرآیند توسعه شهرستان، اظهار داشت: مشاوران فرمانداری، باید عاری از عقده های فروخورده سیاسی بوده و به دور از تسویه حساب های شخصی و حزبی، از نیروهای توانمند شهرستان استفاده نموده و اموری را که در جهت منافع مردم است، مد نظر داشته باشند.

 

صالحی بر نیاز شهرستان به تقویت شورای اداری نیز تاکید کرد و گفت: از برخی از ادارات، گاهی در طول سه، چهار سال یک خبر ساده نیز منتشر نمی شود و این سوال در اذهان پرسشگر ایجاد می شود که چه اتفاقی در این ادارات رخ می دهد؟

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت فرماندار، شهرستان مرودشت به جایگاه واقعی خود در زمینه نیروی انسانی، گردشگری، کشاورزی و صنعت برسد.

 

لیلا مهرآور مسئول کمیسیون بانوان مرودشت نیز در این جلسه به اهمیت بهره گیری از نظرات کارشناسی اصحاب رسانه در حل مشکلات شهرستان به ویژه در بخش بانوان، تأکید نمود.

 

ماشاءالله حیدرزاده فرماندار شهرستان مرودشت نیز در ادامه این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از وجود اندیشمندانی فراتر از سطح استان در شهرستان مرودشت بیان داشت: در دوره های مختلف مدیریتی خود، همواره بر اصل تقسیم کار تأکید داشته ام چرا که بر این باورم هنر واقعی مدیر، هدایت توانمندی های شهروندان است.

 

رییس ستاد انتخابات شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو در روشن نگهداشتن امید مردم، عنوان نمود: ملت سربلند ایران، علیرغم تمامی سختی ها، همواره با حضور خود در صحنه های مختلف، پشتیبان نظام بوده اند و این موضوع، مسئولیت مدیران را در خدمت رسانی به مردم، دشوارتر می سازد.

 

رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت با تأکید بر اینکه هرگونه تفکری که مردم را از حضور در پای صندوق های رأی منع می کند، محکوم به شکست است، خاطرنشان ساخت: حضور در پای صندوق های رأی، حق و تکلیف است و مردم ایران با رفتار خود در سال های پس از انقلاب نشان داده اند که به خوبی به حقوق شهروندی خود آگاه هستند.

 

وی به نقش رسانه های شهرستان در این برهه حساس نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید بکوشند با تشویق مردم و آگاه ساختن آنها از حقوق خود، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه را فراهم سازند.

 

حیدرزاده همچنین بیان کرد: رسانه های شهرستان مرودشت باید تلاش نمایند در بعد معرفی ظرفیت های شهرستان به سایر نقاط، تلاش ویژه داشته باشند.

 

فرماندار مرودشت ضمن تأکید بر استقبال از انتقادات منصفانه رسانه ها و پذیرش آنها به عنوان یک تلنگر در راستای بهبود وضعیت موجود، تأکید نمود: گسترش ارتباط با رسانه ها، از جمله مواردی خواهد بود که به طور جدی در شورای اداری مطرح نموده و در ارزیابی های خود از ادارات نیز مد نظر خواهیم داشت.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان مرودشت به ضرورت تقویت فضای اداری نیز اشاره کرد و اذعان داشت: معتقدیم که هر جابجایی در مجموعه ای صورت می گیرد، باید در جهت تقویت آن باشد و در این میان، منافع مردم در اولویت است.

 

حیدرزاده همچنین با تأکید بر ضرورت بهره گیری از پتانسیل های تاریخی مرودشت به منظور رفع مشکلاتی همچون بیکاری بیان داشت: تسهیل سازی فرآیند سرمایه گذاری به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، از مهم ترین اقداماتی است که در جهت اشتغال زایی در مرودشت، در دستور کار فرمانداری قرار خواهد گرفت.

 

رئیس شورای اداری مرودشت به حل و فصل مشکلات برخی از پروژه های قدیمی مرودشت نیز اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات در شهرستان مرودشت، از دوره های قبل بجا مانده و به صورت پرونده های قطور درآمده که در تلاشیم با استفاده حداکثری از اختیارات فرمانداری، آنها را در اسرع وقت و بدون ارجاع به مراجع استانی حل نماییم.

 

حیدرزاده در پایان ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل NGO ها در زمینه های مختلف، بیان داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات شهرستان در زمینه های بانوان، میراث فرهنگی، محیط زیست و … با پشتیبانی مردم علاقه مند امکان پذیر خواهد بود و به همین دلیل نیز راه اندازی سازمان های مردم نهاد را در دستور کار قرار داده ایم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر