۱۶:۱۳:۱۶ - دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
هتل نیمه تمام سد درودزن تکمیل می‌شود
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بعد از ۳۸ سال، تکمیل پروژه هتل نیمه تمام سد درودزن واقع در شهرستان مرودشت‌ در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، خلیل رضائیان دوشنبه ۲۵ خرداد در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: احداث این هتل

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بعد از ۳۸ سال، تکمیل پروژه هتل نیمه تمام سد درودزن واقع در شهرستان مرودشت‌ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، خلیل رضائیان دوشنبه ۲۵ خرداد در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: احداث این هتل از سال ۱۳۵۵ آغاز و بعد از وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی، کار نیمه تمام رها شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در مدت ۳۸ سال گذشته هیچ اقدامی برای تکمیل این پروژه که تاثیرات بسیاری بر جذب گردشگر خواهد داشت، انجام نشده است.

رضائیان با یادآوری اینکه حدود ۱۳ سال پیش این هتل نیمه ساخته در ازای بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی منطقه جنوب که از شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی محسوب می‌شود، قرار گرفت اما باز هم برای تکمیل پروژه اقدامی نشد.

معاون عمرانی استاندری فارس با اشاره به اینکه محل احداث این مجموعه در جزیره‌ای واقع در حاشیه سد درودزن است، گفت: آب این سد، تامین کننده آب شرب شهرهای مختلف از جمله شیراز است که ۲۵ درصد کل نیاز شیراز را تامین می‌کند و با استفاده از ۲ خط لوله به این کلان‌شهر منتقل می‌شود.

وی با تصریح اینکه جلوگیری از آلودگی آب سد درودزن، در موضوع تکمیل هتل یاد شده، اولویت اصلی است، گفت: در تکمیل این پروژه توجه و انجام مطالعات دقیق زیست محیطی و رعایت تمام اصول فنی با مدیریت متمرکز، اولویت اول و یک ضرورت است.

معاون عمرانی استانداری با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در یکی از اصلی‌ترین محورهای گردشگری استان فارس افزود: موقعیت جغرافیایی این مجموعه گردشگری منحصر به فرد است و با بهره‌برداری از آن به عنوان یک دهکده گردشگری، جاذبه‌ای منحصر به‌فرد برای گردشگران داخلی و خارجی پدید می‌آید که در افزایش مدت ماندگاری و اقامت گردشگران نیز بسیار موثر خواهد بود .

مدیر عامل منطقه جنوب شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز گفت: ۱۲ هتل و مجتمع جهانگردی در منطقه جنوب تحت پوشش این شرکت فعالیت می‌کنند.

علی‌رضا دلیر ادامه داد: مطالعات هتل نیمه تمام سد دروزن در سال ۸۳ به طور جامع انجام شده است اما به‌دلیل مشکلاتی از جمله تامین نشدن تسهیلات بانکی مورد نظر، اجرایی نشد.

گرفت که متاسفانه به دلیل مشکلاتی ازجمله عدم ارایه تسهیلات بانکی باسود مناسب وفعل وانفعالات مدیریتی در شرکت این پروژه به نتیجه نرسید.

وی نبود برخی زیر ساخت‌ها از جمله گاز، برق و تلفن و استاندارد نبودن جاده دسترسی را از عوامل تاثیرگذار در تکمیل نشدن پروژه برشمرد و ابراز امیداوری کرد که با توجه به قول‌های مساعد مسئولان دستگاه‌های ذیربط، این مشکلات مرتفع شود.

دلیر همچنین با اشاره به قیمت‌ تمام شده پروژه برمبنای قیمت زمین و پیشرفت فیزیکی طرح، هزینه تکمیل هتل درودزن را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد و اضافه کرد: چند سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای تکمیل این مجموعه گردشگری اظهار تمایل کرده‌اند که در حال بررسی موارد پیشنهادی هستیم.

به گزارش ایسنا، جزیره درودزن از جمله مجموعه‌های گردشگری کم‌نظیر در ایران به شمار می‌رود که با وجود ۲۰ هکتار زمین، از منحصر به فردترین فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری طبیعی در استان فارس و حتی کشور به‌شمار می‌رود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر