خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۸
شناسه خبر : 20123

همایش مبازره با مواد مخدر در زندان مرودشت برگزار شد

همایش مبازره با مواد مخدر در زندان مرودشت برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی اداره امور زندانهای شهرستان مرودشت، همایش مبارزه با مواد مخدر با حضور عبدالمجید کشوری معاون سلامت زندانهای فارس، فیاض بخش مسئول مددکاری اداره کل، ابراهیمی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهشتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمود ...

IMG_0387-copy-620x330

همایش مبازره با مواد مخدر در زندان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره امور زندانهای شهرستان مرودشت، همایش مبارزه با مواد مخدر با حضور عبدالمجید کشوری معاون سلامت زندانهای فارس، فیاض بخش مسئول مددکاری اداره کل، ابراهیمی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهشتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمود رضا عرب معاون پیشگیری بهزیستی فارس و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی و امنیتی شهرستان در سالن انتظارملاقات زندان با حضور جمع کثیری از خانواده های زندانیان برگزار گردید.

 

این مراسم که با همکاری معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس تشکیل شد راهکارهای علمی و عملی و نیز طرح های مبازه با مواد مخدر در راستای پیشگیری از پدیده اعتیاد ارائه ومورد بهره برداری قرار گرفت.

 

عبدالمجید کشوری اظهار داشت: اجرای برنامه ای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در سال های اخیر در زندان ها منجر به ریشه کن شدن اعتیاد تزریقی گردیده و اجرای طرح های mmt و مشاوره های روان درمانی و نیز فعالیت گروه های NA به صورت شاخص و هدفمند دردرمان اعتیاد موثر واقع گردیده است که نمونه عینی آن وضعیت سلامت زندانیان درحال آزادی در مبادی خروجی زندان ها می باشد.

 

معاون سلامت زندانهای فارس افزود: علاوه بر آن در طرح های امنیتی و بازرسی های کاربردی از ورود مواد مخدر به زندان ها جلوگیری بعمل می آید.

 

وی همچنین از فعالیت های کلینیکی درجهت سلامت و بهبودی زندانیان دارای سابقه اعتیاد و تلاش های صورت گرفته در زمینه کنترل و مبارزه با مواد مخدر در زندان مرودشت قدردانی کرد.

 

اشکان کمالی رئیس زندان مرودشت در ادامه گفت: همکاری وتعامل مطلوب بین زندان ها با بخشهای خصوصی ازجمله مراکز مشاوره و روان درمانی و انجمن های NA گام موثری درجهت مبارزه با اعتیاد خواهد بود از کلیه خانواده های حاضر در همایش عدم همکاری با فعالان در زمینه قاچاق و ورود مواد مخدر به زندان و نیز در سطح جامعه را خواستارشدند.

 

در پایان عبدالمجید کشوری از قسمت های مختلف زندان و طرحهایی اجرایی از جمله برجک مرکزی، نصب دوربین های مداربسته، واحدهای جدیدالاحداث قرنطینه، کارگاه اشتغال و اندرزگاه ها بازدید نمود و اقدامات صورت گرفته را مطلوب ارزیابی کرد.