۱۴:۵۸:۳۷ - دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴
واحد مرودشت برگزار کرد: نمایشگاه دستاورد های علمی، پژوهشی جوانان فارس
  دومین دوره نمایشگاه دستاورد های علمی پژوهشی جوانان و دانشجویان استان فارس توسط دانشگاهآزاد اسلامی واحد مرودشت در تالار فجر دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.   آنا واحد مرودشت- دکتر تاج‌الدین دریکوند مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی

 

IMG_9403

دومین دوره نمایشگاه دستاورد های علمی پژوهشی جوانان و دانشجویان استان فارس توسط دانشگاهآزاد اسلامی واحد مرودشت در تالار فجر دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

 

آنا واحد مرودشت- دکتر تاج‌الدین دریکوند مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان استان فارس اظهار داشت: حلقه تکمیلی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات است که آن‌ها را به اختراع تبدیل کند

.

وی افزود: بالندگی کشور از اقتصاد دانش‌بنیان به وجود می‌آید و اینکه کشور، حرکتی را به سمت تجاری‌سازی نتایج تحقیقات انجام داده، در کنار مباحثی که به‌عنوان اقتصاد دانش‌بنیان مطرح می‌شود، چندان دور از انتظار نیست زیرا کشورهای جهان اول و دانشگاه‌های ممتاز دنیا به این سمت رفته‌اند و راز موفقیت آنان نیز در همین است.

 

دریکوند یادآور شد: گروه خلاق و مخترعی از جوانان کشور با اراده و همت قوی برای دومین بار در شیراز نمایشگاهی را برگزار کردند که نتیجه آن انتقال خلاقیت و فناوری بین عامه مردم و دانش‌آموزان است.

مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افزود: امیدواریم این کارها فتح بابی برای دانشجویان باشد که با درخشش‌های خلاق خود بین دانش‌آموزان علائقی را ایجاد کرده‌اند.

 

دریکوند خاطرنشان کرد: سن پایین مخترعان شرکت‌کننده در نمایشگاه مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد و فکر می‌کنم بها دادن به این جوانان که در آینده نزدیک قرار است مدیریت این کشور را بر عهده گیرند، اهمیت بسیاری دارد.

 

مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت همچنین گفت: آرزو می‌کنم که جوانان ما در سن پایین در حوزه پژوهش به‌صورت عملیاتی ورود پیدا کنند و بتوانیم اختراعات مختلف را بین آنان ببینیم و پژوهش‌ها و اختراعات به سطح مدارس نیز برده شود.

 

معرفی ظرفیت‌های استان فارس:

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان استان فارس نیز در این آیین اظهار داشت: سال گذشته شهرداری شیراز با همکاری و دانشگاه آزاد واحد مرودشت نمایشگاهی سه‌ ماهه با عنوان “هوشمان” برگزار کردند که اهداف همگانی کردن معرفی علوم و رشته‌ها و پژوهش‌های جدید و نیز معرفی ظرفیت‌های درونی استان فارس را بر عهده داشت.

 

مصطفی خواست‌خدایی اردکانی افزود: امسال نیز در این راستا دومین نمایشگاه از این‌ دست با همکاری شهرداری منطقه یک شیراز در پارک خلدبرین به مدت سه ماه برگزار شد.

 

 وی ادامه داد: سال گذشته ربات‌های مختلف و سازه‌های ماکارونی را معرفی کردیم و امسال در دومین نمایشگاه از نسل اول ربات‌های انسان‌نمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و دو مدل ربات‌های امدادگر و ربات‌های آتش‌نشان رونمایی کردیم؛ که پرهزینه بودند.

 

خواست‌خدایی اردکانی یادآور شد: گروه رباتیک دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت تنها گروه استان فارس و جزو ۱۰ گروه کشور در این زمینه است.

 

دبیر نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی هوشمان با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه هوشمان گفت: این نمایشگاه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همگانی کردن علوم در بین مردم، معرفی فعالیت های پژوهشی و ظرفیت های استان فارس و معرفی رشته های تحصیلی مختلف برگزار شده است.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت سه ماه برگزار شده است، بیان داشتدر این نمایشگاه از هشت طرح که عبارت است از ربات های انسان نما واقعی، ربات امدادگر، ربات آتشفشان، ربات پرنده، سازه های ماکارونی رونمایی شده است.


این دانشجوی مهندسی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت گفت: امیدواریم در سال های آینده فعالیت های چشم گیری را در زمینه اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم .



دبیر دائمی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی هوشمان گفت : در اختتامیه دومین دوره نمایشگاه دستاورد های علمی پژوهشی جوانان و دانشجویان استان فارس در دانشگاه شیراز از ۵ طرح برتر تقدیر شد.

 

مصطفی خواست‌خدایی اردکانی گفت: در زمینه طراحی و ساخت ربات های امداد گر واقعی از مسلم و محسن جعفری، ساخت ربات های آتش نشان از سیده ندا پایه گزار و دانیال عابدی اردکانی و ساخت اولین نسل ربات های انسان نمای استان فارس از مصطفی خواست خدایی ،علیرضا فرزامی و مهدی بیگلری تقدیر شد.

 

وی افزود: در زمینه طراحی و ساخت گلایدر و سازه های پروازی از علی مهاجر، علی رضایی، حسین و محمد صحراییان و در بخش المان شهری در زمینه مصرف بهینه آب از مرضیه مهد زاده تقدیر شد.

 

مصطفی خواست‌خدایی اردکانی خاطر نشان کرد : نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی هوشمان با هدف همگانی کردن علوم در بین مردم، معرفی فعالیت های پژوهشی و ظرفیت های استان فارس و معرفی رشته های تحصیلی مختلف به مدت ۳ ماه در بوستان خلد برین شیراز برگزار شد.

 

دبیر دائمی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی هوشمان گفت: در این نمایشگاه ۱۸ طرح در بخش های رباتیک، برنامه نویسی تلفن همراه، سازه های ماکارونی، بازی های فکری، روبیک، موشک های آبی و گلایدر و سازه های پروازی به معرض دید عموم گذاشته شد.

 

دومین دوره این نمایشگاه، امسال با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، شهرداری منطقه یک شیراز، بسیج دانشجویی استان فارس، شرکت ربات سازان شیراز و بانک مسکن استان فارس در پارک خلدبرین شیراز به مدت سه ماه با برنامه های متنوع و جذاب برای خانواده ها و نوجوانان و جوانان برگزار شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر