۱۰:۳۴:۰۴ - جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳
واکنش به انفجار معدن در ایران، روسیه، آمریکا ….
چندی پیش وضعیت در ترکیه کمی قاراشمیش شد. در معدنی انفجاری رخ داد. عده‌ایی در اعتراض به وضعیت نامناسب کمک رسانی و عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معدن تجمع کردند و مشاور اردوغان تجمع کنندگان را با لگد می‌زد. حالا فکر کنید اگر این انفجار معدن در جاهای دیگر دنیا رخ می‌داد چه می‌شد: در

چندی پیش وضعیت در ترکیه کمی قاراشمیش شد. در معدنی انفجاری رخ داد. عده‌ایی در اعتراض به وضعیت نامناسب کمک رسانی و عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معدن تجمع کردند و مشاور اردوغان تجمع کنندگان را با لگد می‌زد.

حالا فکر کنید اگر این انفجار معدن در جاهای دیگر دنیا رخ می‌داد چه می‌شد:

در امریکا:
وزارت خارجه سه ثانیه بعد از انفجار با انتشار بیانیه‌یی از دست داشتن گروه‌های بنیادگرا به سرکردگی القاعده در انفجار خبر داده و ۲۳۷ بنیادگرا در ۳۴ کشور جهان دستگیر و به گوانتانامو منتقل می‌شدند و اوباما وعده می‌داد به زودی گوانتانامو را پلمب خواهد کرد

در عراق:
صدای انفجار معدن کسی را حساس نمی‌کرد. یک نفر دم گوش نفر دیگر می‌گفت باز فکر کنم یک ترقه‌یی یک جا ترکید. چای بریزم برات اخوی؟

در اسراییل:
وزیر دفاع آن کشور انفجار معدن را به ضعف غرب در مواجهه با ایران در مذاکرات ۱+۵ ارتباط می داد.

در روسیه:
پوتین اعلام می‌کرد مخالفان روسیه در گرجستان و اوکراین و بلا روس این کار را کرده‌اند و بنابراین این سه کشور از امروز جزو خاک روسیه قلمداد می‌شوند .

در مصر:
محمد مرسی به جرم دست داشتن در انفجار یک بار دیگر محاکمه و محکوم می‌شد.

در فرانسه:
رییس‌جمهور فرانسه که شب در کاخ ریاست‌جمهوری نبود شاکی می‌شد و می‌گفت چرا تا ما می‌رویم دنبال یللی‌تللی شبانه از این اتفاق‌ها می‌افتد؟ روزنامه‌ها به عدم حضور رییس‌جمهور در کاخ می‌پرداختند و ۳۲۴ سندیکای کارگری و اتوبوسرانی و خطوط هوایی و سندیکای نقاشان ساختمان اعتصاب می‌کردند.

در ایران:
روزنامه‌های اصلاح‌طلب این انفجار را میراث به جا مانده از دوران احمدی‌نژاد می‌دانستند و روزنامه‌های اصولگرا آن را نشانه ضعف دولت روحانی در ارائه تدبیر قلمداد می‌کردند. کیهان می‌نوشت که این انفجار نشان‌دهنده ناکارآمدی هیات مذاکره‌کننده هسته‌یی است و همایش جدید دلواپسان با سخنرانی بزرگ‌ترین دلواپسان کشور به این موضوع می‌پرداخت که این انفجار نشان داد دلواپسی ما بی‌مورد نبوده و اگر به دلواپسی ما اهمیت می‌دادند الان اوضاع به از این بود و گروه‌های امداد و نجات هم، چون درگیر امداد به همایش‌ها و سمینارها بودند کسی حالی از معدنچیان نمی‌پرسید و در نهایت یک روزنامه بی‌طرف از پرداخت بیش از حد به موضوع فوتبال انتقاد می‌کرد و تیتر می‌زد «عدم امکان تعویض پیراهن با مسی مهم‌تر است یا انفجار معدن» و به علت اینکه فدراسیون اعلام کرده امکان تعویض پیراهن بازیکنان در جام جهانی وجود دارد روزنامه مذکور به جرم نشر اکاذیب توقیف می‌شد.

  1. طنین پاسارگاد   خرداد ۹, ۱۳۹۳  

    سایت شما در طنین پاسارگاد لینک شد


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر