۲۱:۰۲:۰۵ - یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
یک سال حبس تعزیری مجازات برای آتش زدن کاه وکلش کشاورزی
پارس دشت- مهرزاد مکرمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: هرساله عده ای از کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی خود، اقدام به آتش زدن کاه و کلش آن می نمایند که باعث آلودگی هوا و ایجاد مزاحمت برای عموم مردم می گردد که این عمل از نظر شرعی جایز نیست.   وی به

DSC_0002

پارس دشت- مهرزاد مکرمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: هرساله عده ای از کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی خود، اقدام به آتش زدن کاه و کلش آن می نمایند که باعث آلودگی هوا و ایجاد مزاحمت برای عموم مردم می گردد که این عمل از نظر شرعی جایز نیست.

 

وی به مضرات این رویه نادرست نیز اشاره کرد و افزود: در اثر آتش زدن کاه و کلش،  آسیب جبران ناپذیری به ساختار بیولوزیکی وآلی خاک وارد می گردد.

 

مکرمی اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش کشاورزی جرم بوده و طبق مواد قانونی ۲۲ و ۳۳ قانون نحوه جلوگیری ازآلودگی هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با مجرمین برخورد می گردد.

 

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد بیان داشت: با توجه به گشت شبانه روزی نیروهای یگان این اداره، پرونده کشاورزان خاطی به دادگستری شهرستان ارجاع گردید که منتج به صدور۶ مورد رأی به تحمل یکسال حبس تعزیری و گذراندن یک ماه آموزش زیست محیطی برای کشاورزان گردید.

 

مکرمی در پایان از زحمات و پیگیری مجدانه مجموعه دادگستری شهرستان پاسارگاد در برخورد با متخلفین زیست محیطی تقدیر  نمود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر