۵:۲۲:۰۰ - دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
پاسخ شهردار ارسنجان در خصوص وضعیت دفن زباله های این شهر
هفته قبل “ارسن نیوز” در مطلبی، به وضعیت امحای زباله در ارسنجان پرداخت و وعده داد پاسخ مسوولان در این خصوص را جویا و به اطلاع مخاطبان برساند. در این جا پاسخ مجید ابراهیمی، بخشدار مرکزی ارسنجان به سوالات ارسن نیوز را خدمت مخاطبان عزیز عرضه می نماییم: با سلام، وضعیت امحای زباله های شهر

هفته قبل “ارسن نیوز” در مطلبی، به وضعیت امحای زباله در ارسنجان پرداخت و وعده داد پاسخ مسوولان در این خصوص را جویا و به اطلاع مخاطبان برساند. در این جا پاسخ مجید ابراهیمی، بخشدار مرکزی ارسنجان به سوالات ارسن نیوز را خدمت مخاطبان عزیز عرضه می نماییم:


با سلام، وضعیت امحای زباله های شهر ارسنجان در حال حاضر چگونه است؟
با سلام، باتوجه به بضاعت و امکانات این شهرداری ، در مقایسه با شهرهای همجوار مطلوب است ، چون هر ۷ روز یک بار زباله ها دفن می شود.

آیا استعلامات و موارد قانونی در مورد محل فعلی دفن زباله صورت گرفته است؟
خیر ؛ زباله در محل فعلی به صورت موقت دفن می شود.

وضعیت جمع آوری، حمل و امحای زباله های عفونی شهر ارسنجان چکونه است؟
در سال ۹۲ ، باتوجه به وجود دستگاه زباله سوز در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) ارسنجان ، زباله های عفونی شهر  بی خطر می گردید ، ولی در سال جاری به علت نقص فنی این دستگاه ، شهرداری از جمع آوری این زباله ها خودداری نمود و درحال حاضر بیمارستان رأساً اقدام به حمل و دفن آن می نماید .(بهتر است در صورت لزوم از مسوولان محترم بیمارستان سؤال شود)

چه اقداماتی در خصوص مواردی همچون تفکیک از مبدأ و  بازیافت زباله در شهرداری ارسنجان صورت گرفته است و چرا این موارد اجرا نمی شود؟
نظر به اینکه در شهر ارسنجان و حومه و همچنین شهرهای مرودشت ، سعادت شهر و … دستگاه های بازیافت زباله وجود ندارد ، اقدامی انجام نشده است و درصورتی که شرایط فراهم شود ، شهرداری اقدامات لازم به عمل خواهد آورد و در هیمن راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر با شهرهای همجوار جلساتی تشکیل داده و مذاکرات درحال انجام است .

ظاهراً مدتی قبل، فردی از اهالی شهرستان قصد ایجاد کارگاه بازیافت زباله در ارسنجان را داشته و حتی دستگاه های مربوطه را هم به اینجا آورده و به صورت آزمایشی به کار انداخته بود. علت عدم ادامه ی این کار و ایجاد کارگاه مورد نظر چه بوده است؟
شهرداری محل مناسبی جهت دفن زباله در اختیار نداشت و دستگاه فرد مزبور نیز چندان قابل استفاده نبود و به همین دلیل به سعادت شهر انتقال یافت و زباله های ارسنجان نیز در آنجا تخلیه می شد که بعد از گذشت دو ماه به علت عدم کارآیی مناسب ، از ادامه فعالیت خودداری نمود و تعطیل گردید .

برای جمع آوری، حمل و امحای زباله در حوزه استحفاظی خود با چه چالش هایی مواجه هستید؟
مهم ترین دغدغه و مشکل شهرداری در این خصوص ، نداشتن محل دفن زباله مناسب و دائمی است. هرچند شهرداری دو محل مناسب را به ادارات ذیربط معرفی نموده و در این خصوص نیز هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال متقبل شده است ، لیکن به دلیل مخالفت های مردمی و عدم همکاری لازم هنوز قادر به تخلیه زباله در آن مناطق نمی باشد .

به نظر شما علل اصلی این وضعیت چیست و چه راه حل هایی باید در این خصوص دنبال شود؟
عدم همکاری برخی از ادارات ذیربط درخصوص تأیید محل مناسب ، علت اصلی این وضعیت می باشد و بدیهی است  جهت حل  این مشکل ، همه ادارات مربوطه می بایست دست به دست هم دهند و نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند تا این مشکل  برطرف شود .

بر چسب ها:
  1. مرودشتی   خرداد ۱۲, ۱۳۹۳  

    خوب راه افتادید


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر