۲۱:۱۲:۲۲ - شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵
پایان عملیات مرمت و نگهداری ۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان مرودشت
رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت از مرمت، اصلاح و بهسازی حدود ۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان خبر داد.   به گزارش پارس دشت، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت در خصوص جاده های عشایری و اهمیت آنها بیان داشت: جاده‌های عشایری شامل ایل‌راه‌ها، جاده‌های دسترسی به مراتع، اطراقگاه‌ها و همچنین

rahsazi

رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت از مرمت، اصلاح و بهسازی حدود ۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پارس دشت، دکتر سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت در خصوص جاده های عشایری و اهمیت آنها بیان داشت: جاده‌های عشایری شامل ایل‌راه‌ها، جاده‌های دسترسی به مراتع، اطراقگاه‌ها و همچنین آب انبارها می‌باشد که مرمت و نگهداری راه‌های عشایری با اهداف بهبود دسترسی عشایر به مراتع و اطراقگاه‌ها، تسهیل سیستم آبرسانی سیار و همچنین امکان خدمات‌رسانی حضوری دستگاه‌های اجرایی به عشایر صورت می گیرد.

 

وی افزود: راههای مورد عملیات شامل راه‌های اصلی و انشعابات مربوطه واقع در مناطق عشایری گمپ شور، تنگ بخورا، حسین‌آباد، گرم‌آباد، تنگ‌خشک، تنگ آهنگری و کنج کائیدی است که با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۲ درصد نفت و گاز مرمت گردیدند.

 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت با اشاره به اقدامت این دستگاه به منظور آبرسانی به عشایر بیان داشت: تاکنون تعداد ۱۰ باب آب انبار ۳۰ تا ۵۰ مترمکعبی توسط اداره امور عشایر شهرستان در مناطق عشایری احداث شده است که توسط تانکر آبرسان سیار آبگیری می‌شوند که در  اجرای عملیات مرمت و اصلاح جاده‌های عشایری، جاده های دسترسی آب انبارها نیز مرمت و اصلاح گردید.

 

صالحی ادامه داد: همچنین بهسازی و مرمت جاده‌های عشایری با هدف تسهیل و امکان دسترسی و خدمات رسانی دستگاه‌های اجرایی از جمله حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی مراکز بهداشتی شهرستان، اورژانس، هلال احمر، کمیته امداد، اداره بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش عشایر، نهضت‌سوادآموزی و … صورت می‌گیرد.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: از نکات قابل توجه طرح، این است که حدود ۱۵ کیلومتر از جاده رالی فارس/پرسپولیس منطبق بر جاده منطقه عشایری گمپ شور شهرستان است که در فرایند مرمت و بهسازی جاده های عشایری، بخش عمده‌ای از آن مرمت، اصلاح و بهسازی شد.

 

لازم به ذکر است اقدامات اداری جهت حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری کنج کائیدی صورت گرفته است که بر مبنای آیین‌نامه ساماندهی عشایر و با هماهنگی فرمانداری شهرستان، مطالعات مربوط به ساخت جاده دسترسی به چاه یادشده، توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان انجام گرفته است و با تامین اعتبار در سال مالی جدید، عملیات اجرایی آن انجام خواهد پذیرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر