۱۹:۳۶:۵۸ - شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴
پل روستای بیدگل ابرج، چشم انتظار توجه مسئولین
پارس دشت- در فرآیند رشد و توسعه مناطق روستایی بعنوان بخش مهمی از جامعه، «راه»ها اهمیتی دوچندان دارند. زمانی راه های «مال رو» و سپس جاده های «شوسه» پاسخگوی نیازهای حمل و نقل مناطق روستایی بود. مرور خاطرات روستانشینان در مجاورت این راه ها، بیانگر این است که گاه، روزها از عبور و مرور وسایل

IMG_4984

پارس دشت- در فرآیند رشد و توسعه مناطق روستایی بعنوان بخش مهمی از جامعه، «راه»ها اهمیتی دوچندان دارند. زمانی راه های «مال رو» و سپس جاده های «شوسه» پاسخگوی نیازهای حمل و نقل مناطق روستایی بود. مرور خاطرات روستانشینان در مجاورت این راه ها، بیانگر این است که گاه، روزها از عبور و مرور وسایل نقلیه و مسافر، در این مسیرها خبری نبوده است اما امروزه با افزایش نیازهای جامعه روستایی وگسترش سیستم حمل و نقل و بالاتر رفتن سطح رفاه عمومی مردم، حجم تردد خودرو در روستاها نیز دست کمی از مناطق شهری ندارد.

 

ایجاد مراکز صنعتی جدید، افزایش مسافرت و بازدید از تفرجگاه های طبیعی، افزایش خودروها و … باعث شده راه های قدیمی روستایی، حتی با وجود آسفالت شدن نیز، جوابگوی حجم بالای تردد خودروها نباشند.

 

یکی از مناطقی که امروزه به یکی از محورهای مواصلاتی مهم تبدیل شده است، محور کوشکک(رامجرد) به آسپاس(اقلید) است. این جاده که زمانی مورد استفاده افراد محلی بود، این روزها به یکی از راه های ارتباطی مهم بین شهرهای مرودشت، اقلید و یاسوج تبدیل شده است.

 

وجود برخی تأسیسات زیربنایی در گذشته، زیبایی مسیر، کوتاهی و میان بر بودن و جاذبه های گردشگری همچون تنگ براق، سد ملاصدرا، امامزاده سید محمد(ع) و…، باعث شده بود تا بسیاری از مردم، این مسیر را برای مسافرت انتخاب کنند اما اینک و در گذر زمان، راه های باریک روستایی و زیر ساخت های قدیمی حمل و نقل (مثل پل ها) نه تنها برآورده کننده نیازها و انتظارات نیست بلکه در برخی موارد خود، آسیب دیده و باعث ایجاد مشکلاتی نیز شده است.

 

از جمله این موارد می توان به پل ورودی روستای بیدگل ابرج اشاره نمود که شاید بتوان آن را یکی از آثار تاریخی منطقه دانست. این پل که بخاطر معماری زیبا و همنشینی با طبیعت زیبای پیرامون خود منظره ای چشم نواز را در ورودی این روستا ایجاد کرده است، به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه، دچار ترک خوردگی و فرسودگی شده است. این مسئله موجب نگرانی اهالی محل شده و مصرانه خواستار رسیدگی مسئولین هستند.

 

یاسر رستمی نیا، عضو شورای اسلامی این روستا می گوید: این پل زمانی برای تردد ماشین های انگشت شمار در طول روز ساخته شده و دیگر کشش حجم بالای ترافیک این روزها را ندارد.

 

ایزدی دهیار این روستا نیز بیان داشت: ترک هایی روی پل، بیشتر از قبل شده و موجب نگرانی اهالی شریف منطقه گردیده است.

 

رئیس شورای اسلامی این روستا با اشاره به عرض کم این پل ابراز نمود: این پل دیگر به هیچ عنوان نمی تواند پاسخگوی رفت و آمد روزانه باشد و نیاز است که مسئولین محترم به فکر تأسیس یک پل جایگزین باشند.

 

نظر به موقعیت این پل و اهمیت حفظ جان و امنیت روانی مردم و مسافرانی که در این مسیر رفت و آمد دارند، نیاز است مسئولین ذیربط هرچه سریعتر نسبت به این حل این مسئله اقدام نمایند.

IMG_4988IMG_4983 IMG_4986


مطالب مرتبط:

چشم انتظاری دانش آموزان روستای بیدگل، کی پایان می یابد؟+ تصاویر

ماه مهری که بوی مهر را به ارمغان نیاورد!

گزارش تصویری/ برپایی نمایشگاه نقاشی در رامجرد مرودشت

تقدیر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت از غلامی شهردار رامجرد


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر