۱۹:۳۶:۳۳ - جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵
چاپ آگهی‌های شهرداری و شورای شهر مرودشت، در نشریه بوانات!
مرو نیوز- اگر بومی‌گرایی و اهمیت دادن به سرمایه‌های شهر، برای هر ارگانی مستحب باشد، قطعأ برای شورای شهر و شهرداری امری واجب و ضروری است. برابر قانون، یکی از وظایف تأکید شده شوراهای شهر و روستا، کشف استعدادهای بومی و حمایت از توانمندی‌های محلی است. شورای هر شهر وظیفه دارد هر آنچه را که

مرو نیوز- اگر بومی‌گرایی و اهمیت دادن به سرمایه‌های شهر، برای هر ارگانی مستحب باشد، قطعأ برای شورای شهر و شهرداری امری واجب و ضروری است. برابر قانون، یکی از وظایف تأکید شده شوراهای شهر و روستا، کشف استعدادهای بومی و حمایت از توانمندی‌های محلی است. شورای هر شهر وظیفه دارد هر آنچه را که می‌تواند و نیاز دارد از حوزه استحفاظی خود، تأمین نموده و کمتر به سراغ منابع و امکانات خارج از شهر یا روستای خودش برود. مثلأ اگر برای ساخت یک پروژه عمرانی، پیمانکار مورد نیاز و تخصص لازم در شهر موجود باشد، خلاف عقل، قانون و تعهد شوراها به رأی‌دهندگان است که اعضای شورا و یا مجموعه شهرداری به سراغ نیروی انسانی خارج از شهر رفته و عوارض پرداختی شهروندان را به جیب پیمانکاران غیر بومی بریزد.

 

تعهد شورا و شهرداری به تأمین حداکثر امکانات و منابع از درون شهر و به کارگیری نیروی انسانی بومی در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی علاوه بر نشان دادن پایبندی این عزیزان به مردم و منافع شهروندان، می‌تواند سبب افزایش اشتغال و کاهش نارضایتی عمومی شود.

 

شورای هیچ شهری نباید و نمی‌تواند توانمندی‌های محلی را نادیده گرفته و منابع مالی را به سمت و سوی غیربومی‌ها هدایت نماید.

 

متأسفانه در یکی دو هفته گذشته شاهد چاپ آگهی و رپرتاژهای شهرداری و شورای اسلامی شهر مرودشت در یکی از نشریات شهرستان سوریان(بوانات) بودیم که مایه شگفتی و اسباب تعجب فعالان رسانه مرودشت را فراهم آورد. این در حالی است که مرودشت هم اکنون دارای چهار نشریه مستقل و بومی است که اتفاقأ تمام آن‌ها نیز فعال بوده و توان انتشار آگهی و رپرتاژهای شهرداری و شورای شهر را دارند.

 

سوالی که باید از اعضای محترم شورای اسلامی شهر مرودشت در آخرین سال دوره چهارم پرسید این است که مگر شهرداری و شورای شهر بوانات، به هفته‌نامه‌های مرودشت آگهی می‌دهد که شما عزیزان آگهی‌های شهرداری و شورای شهر مرودشت را به هفته نامه بوانات دادید؟ و آیا آن تعداد اعضای محترم شورا که سفارش واگذاری آگهی به این نشریه غیربومی را داده‌اند، حاضرند خود را به مردم معرفی نمایند؟

  1. فرهادی   تیر ۱۲, ۱۳۹۵  

    پیگیری کنید تو شورای بوانات هم ممکنه کسی باشه که این کارها رو بلد باشه.
    حمایت از این نشریه با بزرگتر و یکی از اعضاء شورا انجام میشود


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر