۵:۳۷:۵۹ - پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳
چه کسی صدای آلودگی را می شنود؟! /اعتراض مردم خیابان فرهنگ به احداث تصفیه خانه جدید کارخانه قند
به گزارش “پارس دشت” اهالی کوی جنب حوضچه تصفیه خانه جدید الاحداث کارخانه قند واقع در خیابان فرهنگ با تنظیم و ارسال طومار نسبت به احداث حوضچه جدید در محل مذکور به منظور تصفیه پساب صنعتی کارخانه اعتراض نموده و خواستار تعطیلی این حوضچه شده اند.   قابل ذکر است دلیل این خواسته از سوی

karkhane-ghand (2)

به گزارش “پارس دشت” اهالی کوی جنب حوضچه تصفیه خانه جدید الاحداث کارخانه قند واقع در خیابان فرهنگ با تنظیم و ارسال طومار نسبت به احداث حوضچه جدید در محل مذکور به منظور تصفیه پساب صنعتی کارخانه اعتراض نموده و خواستار تعطیلی این حوضچه شده اند.

 

قابل ذکر است دلیل این خواسته از سوی اهالی محل «تجمع حشرات، جوندگان موذی، ایجاد گرد وخاک و آلودگی صوتی» اعلام شده و متذکر گردیده که تنی چند از اهالی به علت گزش حشرات آلوده، دچار بیماری سالک گردیده اند.

 

در بخش دیگری از این طومار، اعلام شده که یکی از اهالی محل به سبب آنچه «استنشاق گازهای خروجی از ماشین آلات مستقر در حوضچه تصفیه کارخانه قند» بیان گردیده، دچار بیماری تنفسی و در نهایت به رحمت ایزدی پیوسته است.

 

نکته قابل توجه این است که بنا بر اعلام مکرر مسئولین بهداشت و متخصصان امر، جلوگیری از شیوع سالک و مراکز تجمع حشرات و آلودگی این بیماری در دستور کار مراکز بهداشتی و جلوگیری از آلودگی محیط قرار دارد.

 

از سوی دیگر، کارخانه قند مرودشت که گفته می شود سالهاست طرح اجرایی خروج از محدوده شهر در موردش پیش بینی شده، چرا همچنان در میانه شهر مستقر بوده و سبب آلودگی هوا و اسباب نگرانی شهروندان شده است؟

1 2 4 35

  1. احمد زارع   آبان ۱۵, ۱۳۹۳  

    هیچ کس!!!!!

  2. sobhan   آبان ۱۸, ۱۳۹۳  

    اگر مسئولین شهر زورشون به یک کارخونه نرسه که دیگه واویلا


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر