۵:۵۷:۴۰ - شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
کاهش ۸۵ درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها در مرودشت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت از کاهش ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حمید روستا در یک نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان رسالت اصلی اداره منابع طبیعی را حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از مراتع

13950307000011_PhotoA

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مرودشت از کاهش ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حمید روستا در یک نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان رسالت اصلی اداره منابع طبیعی را حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد.

 

وی از جنگل‌ها و مراتع به‌عنوان سرمایه ملی و میراث گران‌بهای نسل‌های آینده یاد و مهم‌ترین چالش پیش روی این اداره را آتش‌سوزی عنوان کرد و بیان داشت: جنگل و مرتع به‌عنوان یکی از منابع مهم و طبیعی از بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین نعمت‌ها و موهبت‌های محسوب می‌شود.

 

روستا گفت: در سال ۹۳، ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی طعمه حریق شد که به‌منظور حفظ و صیانت جلوگیری و گسترش آتش‌سوزی رویکردمان را به سمت کارگاه‌های آموزشی و تشکیل هسته‌های اطفا حریق و بهره‌گیری از توان دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و مشارکت‌های مردمی پیش بردیم که با این دیدگاه، موفق به کاهش ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها شدیم.

 

وی از مردم خواست چنانچه برای گذراندن اوقات فراغت خود به پارک‌ها و مراکز جنگلی و تفرجگاهی مراجعه می‌کنند سعی کنند از برپا کردن آتش خودداری و در غیر این صورت قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان کامل داشته باشند چراکه با توجه به‌قرار گرفتن در فصل گرما، مراتع و بوته‌ها به علت خشک شدن استعداد و گسترش آتش در آن‌ها وجود دارد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر