خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۴/۰۷ ۱۹:۵۱
شناسه خبر : 8257

کبیری آمد/ انتخابات مرودشت به کدام سو خواهد رفت؟

به گزارش “پارس دشت”، چند روز قبل، خبر استعفای مهندس احمد کبیری، نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، موجی از هیجان را در میان فعالان سیاسی ایجاد کرد. قدیمی ترها و آنان که در سال های گذشته دستی بر آتش انتخابات داشته اند، از ...

2014_12_09__15_49_50_newsبه گزارش “پارس دشت”، چند روز قبل، خبر استعفای مهندس احمد کبیری، نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، موجی از هیجان را در میان فعالان سیاسی ایجاد کرد. قدیمی ترها و آنان که در سال های گذشته دستی بر آتش انتخابات داشته اند، از مهندس کبیری بخاطر «دانش و توان اجرایی لازم، پیگیری امور کلان و ارتباطات مفید و مؤثر» به نیکی یاد کرده و حضور وی را سبب دلگرمی آن دسته از افرادی می دانند که از میدان دادن به نیروهای ضعیف و بازی های حزبی و جناحی، خسته شده اند.

 

طرفداران حضور کبیری، چنین می گویند که وی، از صفت مذموم «ستاد بازی» به معنای «سپردن زمام امور جاری شهرستان و فرآیند انتصابات و برکناری مدیران شهرستان به مسئول دفتر و سایر دور و بری های نماینده» مبراست.

 

اینان اعتقاد دارند که سابقه کبیری، بیانگر این است که وی به صورت عملی و نه شعارگونه- به استفاده از تمام سلیقه های موجود و به کارگیری متخصصین و افراد توانمند شهرستان -حتی از سایر ستادهای انتخاباتی- معتقد است و سابقه وی نشان داده که خانه نشین کردن رقبا و طرفداران ایشان، در منش سیاسی وی جایی ندارد.

 

علاقه مندان کبیری باور دارند که با حضور وی و به دلیل سابقه فعالیت اجرایی در سطح کلان و ارتباطات مؤثر با سیاست مداران کارکشته و سطح اول کشور، دست او در چینش مسئولین تراز اول شهرستان خالی نیست و به خوبی می تواند حوزه انتخابیه خویش را، از آنچه «سکوی پرتاب مدیران» نامیده می شود، دور سازد. به باور طرفداران کبیری، وی فردی نیست که در امور اجرایی مردم، اهل دروغ بوده و قول پست های اجرایی موجود را به چند نفر بدهد!

 

در مقابل، مخالفین وی که اردوگاه مشخصی داشته و ادبیات آنها قابل ردگیری و شناسایی است، سن و سال کبیری را بهانه کرده و با غفلت از اهمیت تجربه و سنوات حضور وی در سطوح مدیریتی ارشد، وی را تخریب کرده و به او می تازند. شدت این حملات که بعضأ در فضای مجازی صورت می گیرد تا حدی است که گویا نماینده قرار است در مسابقات دهگانه المپیک شرکت کند!

 

صرف نظر از نظرات موافق و مخالف، باید توجه داشت که حوزه نمایندگی مجلس، حوزه تجربه اندوزی و کسب مهارت نیست و به همین دلیل، افرادی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند که فارغ از هیجانات جوانی و تصمیمات احساسی، بتوانند پس از پایان گرفتن رقابت های انتخاباتی، اختلاف نظرها را فراموش کرده و همانند یک پدر، تمام سلیقه های سیاسی را برای آبادانی حوزه انتخابیه به کار گیرند.

 

افرادی که با تشکیل «لیست سیاه مخالفین» و تلاش برای خانه نشین کردن سایر رقبا و طرفداران ایشان، توان عملیاتی حوزه انتخابیه را کاهش می دهند، مصداق بارز کم تجربگی سیاسی و «تضییع حقوق مردم» هستند.

 

باید منتظر ماند و دید که حضور کبیری در فضای سیاسی شهرستان، سمت و سوی انتخابات مجلس دهم را در حوزه انتخابیه شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به کدام سمت خواهد برد؟