۷:۲۸:۱۶ - چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶
کشف ستون تاریخی دوره ساسانی در یک منزل مسکونی در مرودشت
شالی ستون تاریخی متعلق به دوران ساسانی‌اسلامی از یک خانه مسکونی در شهرستان مرودشت کشف وضبط شد.   ایران آنلاین- سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: در پی کسب اخبار و گزارش‌هایی از سوی دوست داران میراث‌فرهنگی در خصوص نگهداری اشیای تاریخی در منزل

217190

شالی ستون تاریخی متعلق به دوران ساسانی‌اسلامی از یک خانه مسکونی در شهرستان مرودشت کشف وضبط شد.

 

ایران آنلاین- سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: در پی کسب اخبار و گزارش‌هایی از سوی دوست داران میراث‌فرهنگی در خصوص نگهداری اشیای تاریخی در منزل فردی بومی از اهالی شهرستان مرودشت، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر، پس از هماهنگی با دادستانی و اخذ مجوزهای قضایی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت استان با همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: مأموران با رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی دقیق از منزل این فرد، یک قطعه پایه و شالی ستون به‌هم‌پیوسته کشف و ضبط کردند.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: در پی کارشناسی‌های فنی، کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس ، اصالت پایه و شالی ستون کشف‌شده تأیید شد و قدمت آن دوران ساسانی‌اسلامی تخمین زده شد.

 

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مبادی ذی‌ربط، پایه و شالی ستون تاریخی کشف‌شده به مجموعه جهانی تخت‌جمشید  منتقل شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر