۵:۱۱:۳۲ - دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴
– کمیسیون تخصصی ۲۳ نفره کشاورزی مجلس، تنها ۷ تحصیلکرده کشاورزی دارد!
شهروند – این روزنامه حامی دولت، عملکرد و تحصیلات اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را بررسی کرده است: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز یکی از کم‌طرفدارترین کمیسیون‌های ۱۴گانه مجلس است که بیشتر اوقات لیست اعضای آن در دقیقه ۹۰ تکمیل و نهایی شده است.    این کمیسیون کم‌طرفدار که گفته می‌شود برخی از اعضای آن در سایر

comkesh91_0_69924

شهروند – این روزنامه حامی دولت، عملکرد و تحصیلات اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را بررسی کرده است: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز یکی از کم‌طرفدارترین کمیسیون‌های ۱۴گانه مجلس است که بیشتر اوقات لیست اعضای آن در دقیقه ۹۰ تکمیل و نهایی شده است.

 

 این کمیسیون کم‌طرفدار که گفته می‌شود برخی از اعضای آن در سایر کمیسیون‌ها نتوانسته‌اند وارد شوند، لیست آن در آغاز به کار مجلس نهم بارها و بارها تغییر و ریزش کرد تا آن‌جا که در فهرست این کمیسیون نام افرادی مانند «حلیمه عالی»، پزشک و متخصص داخلی، «عباس زارع‌زاده» دانش‌آموخته حوزه، «حسین محمدزاده » مهندس عمران، «امید کریمیان» کارشناس مدیریت و «محمدعلی پورمختار» حقوقدان نیز به چشم می‌آمد اما این افراد جزو نمایندگانی بودند که توانستند از کمیسیون کشاورزی به کمیسیون‌های موردنظر و مرتبط با تحصیلات خود نقل مکان کنند و کمیسیون ۲۳ نفره کشاورزی با افرادی نهایی شد که تنها ۵ نفرشان دارای تحصیلات کشاورزی به علاوه تجربه عملی در این حوزه هستند…

 

درکمیسیون کشاورزی مجلس نهم به جای کارشناسان خبره بخش افرادی نشسته‌اند که نه‌تنها پیش از این هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه کشاورزی نداشته‌اند که رشته تحصیلی و مشاغل آنها نیز با تخصص کشاورزی کاملا بیگانه است. حالا در این کمیسیون از معاون مدرسه ابتدایی تا پزشک تصمیم‌گیرنده کلان بخش کشاورزی در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون شده‌اند.

 

از ۲۳ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تنها ۷ نفر از اعضا دانش‌آموخته رشته کشاورزی هستند.

 

این در شرایطی است که ۲ نفر از این ۷ نفر تاکنون هیچ تجربه عملی و شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود نداشته‌اند. «محمد اسماعیل‌نیا» و «ناصر صالحی‌نسب» نایب‌رئیس اول و دوم کمیسیون کشاورزی مجلس نهم به ترتیب در رشته‌های جنگلداری و زراعت تحصیل کرده‌اند.

 

سخنگوی این کمیسیون یعنی «عباس پاپی‌زاده» و «غلامرضا نوری‌قزلجه» نیز دانش‌آموخته رشته مدیریت کشاورزی هستند. «محمدمهدی برومندی» مهندس کشاورزی، «علی ایرانپور» دامپزشک و «هدایت‌الله میرمرادزهی» مهندس آب از دیگر اعضای این کمیسیون هستند که دارای تحصیلات مرتبط با رشته کشاورزی به شمار می‌روند.

 

این درحالی است که دو نفر از این ۷ عضو یعنی علی ایرانپور و محمدمهدی برومندی پیش از این تجربه شغلی در رشته تحصیلی خود نداشته‌اند و نماینده اول یعنی علی ایرانپور قبل از ورود به مجلس دبیر تحریریه خبر صداوسیمای استان اصفهان و محمدمهدی برومندی نیز کارشناس مالیاتی و مسئول دفتر یکی دیگر از نمایندگان در شهرستان مرودشت استان فارس بوده‌است.

 

نگاهی به سابقه فعالیت دیگر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نهم نشان می‌دهد که این نمایندگان قبلا در مشاغلی مانند دبیری و معاونت مدرسه، کارمند دانشگاه آزاد، امام جمعه و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و… مشغول به کار بوده‌اند. این درحالی است که رشته تحصیلی سایر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نهم طیف گسترده‌ای از علوم مانند تاریخ، ادبیات عرب، پزشکی، علوم اجتماعی و دروس حوزوی را در برمی‌گیرد.

 

گفتنی است عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم که در دوره‌های پیشین یعنی مجلس هفتم و هشتم نیز عهده‌دار همین سمت بوده‌است، تحصیلاتی غیرمرتبط با حوزه کشاورزی داشته و دانش‌آموخته رشته مهندسی صنایع است.

  1. شهروند   تیر ۱۵, ۱۳۹۴  

    با این اوصاف،توقع داریم کشاورزی مملکت عاقبت بخیر بشه.مسئله اینه ک اون ۷نفر هم، فقط کشاورزی خوندن و نمیشه توقع داشت مشکلات کشاورزی و کشاورزان رو درک کنن

  2. مهران   تیر ۱۶, ۱۳۹۴  

    عجب پس بگو چرا برومند رفته تواین کمسیون چون جای دیگه نمی تونسته بره حالا تازه رفته شده سخنگو جالبه چه چیزایی هست ومردم خبر ندارن

  3. علی   تیر ۱۸, ۱۳۹۴  

    واقعا جای تاسف داره، پس انتظار درست شدن وضع کشاورزی انتظار بیهوده ای هست

  4. بنده خدا   تیر ۲۲, ۱۳۹۴  

    بیچاره ماکه فکرمیکنیم اقایون رفتن مجلس به مردم خدمت کنن؟؟


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر