۵:۲۸:۰۷ - دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳
۰ – ۳ به نفع شیراز!
سال ها قبل که مجموعه علوم و تحقیقات مرودشت با هدف استقرار رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در محل مجتمع صنعتی گوشت فارس افتتاح گردید، موجی از خوشحالی را در میان علاقمندان به تحصیلات و آموزش عالی در مرودشت ایجاد کرد.   هرچند تغییر نام علوم و تحقیقات مرودشت به علوم و تحقیقات فارس،

ask

سال ها قبل که مجموعه علوم و تحقیقات مرودشت با هدف استقرار رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در محل مجتمع صنعتی گوشت فارس افتتاح گردید، موجی از خوشحالی را در میان علاقمندان به تحصیلات و آموزش عالی در مرودشت ایجاد کرد.

 

هرچند تغییر نام علوم و تحقیقات مرودشت به علوم و تحقیقات فارس، کمی از از شیرینی مطلب کاست اما استقرار این واحد ارزشمند در جغرافیای مرودشت تسکینی بود بر وقایع رخ داده. ماجراهای تلخ و شیرین این مجموعه در سال های فعالیت، دستاویز مردم، سیاسیون و اصحاب خبر در شکل دادن به حواشی فراوان پیرامون این واحد دانشگاهی بوده است.

 

اینک و پس از گذشت ۸ سال از تأسیس، ماجرای تازه ای رخ داده و آن «انتزاع این مجموعه از واحد مرودشت و الصاق آن با تمامی زیر مجموعه های اداری، مالی و دانشجویی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز» است که دردی تازه را بر پیکره این شهر وارد آورده است.

لازم به ذکراست که هزینه ۲/۵میلیارد تومانی خرید این مجموعه در سال ۸۵ از محل منابع مالی دانشگاه آزاد مرودشت تأمین شده و طبیعی است که ارزش افزوده امروز این واحد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود، حق طبیعی مردم شریف شهرستان مرودشت است.

علاوه بر ارزش مالی این مجموعه، جایگاه علمی و آموزشی این واحد در رنکینگ منطقه ای و بین المللی، موضوعی نیست که بتوان بسادگی از آن چشم پوشید.

 

سوال اصلی این است که چگونه ممکن است یک واحد دانشگاهی مستقر در حوزه تقسیمات کشوری مرودشت که دارای فرمانداری مستقل است، به لحاظ اداری و تشکیلاتی وابسته به شهرستان شیراز باشد؟

 

جای آن است که همه با هم، دردمندانه این دوبیتی باباطاهر را زمزمه کنیم:

گلی که خوم بدادم پیچ و تابش         به آب دیدگونم دادم آبش

به درگاه الهی کی روا بی؟              گل از مو، دیگری گیره گلابش…

«تحریریه هفته نامه مرودشت»


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر