۲۱:۳۶:۳۵ - چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
لاله های در خون خفته…/ معرفی سه شهید شهرستان مرودشت در مبارزات انقلابی سال ۵۷
شهید عبدالعلی حسن پور سیدانی نام پدر: محمدحسین تاریخ تولد: فروردین ۱۳۳۸/ ۱۳۴۲ محل تولد: سیدان درجه: ستوان سوم فنی نیروی هوایی(همافر)   شهید حسن پور، در سیدان متولد شد و دوران ابتدایی خود را در این شهر گذراند. وی از کودکی علاقه بسیاری به قرآن داشت به طوری که قاری قرآن بود و در

haan

شهید عبدالعلی حسن پور سیدانی

نام پدر: محمدحسین

تاریخ تولد: فروردین ۱۳۳۸/ ۱۳۴۲

محل تولد: سیدان

درجه: ستوان سوم فنی نیروی هوایی(همافر)

 

شهید حسن پور، در سیدان متولد شد و دوران ابتدایی خود را در این شهر گذراند. وی از کودکی علاقه بسیاری به قرآن داشت به طوری که قاری قرآن بود و در آموزش آن به سایرین نیز اهتمام می ورزید. شهید حسن پور برای ادامه تحصیل به شیراز رفت و دیپلم خود را در دبیرستان نمازی این شهر در رشته علوم طبیعی و با معدل بالا اخذ نمود. شهید عبدالعلی حسن پور در نوزده سالگی در همافری تهران پذیرفته شد و با پشتکاری که داشت، آنجا نیز توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد به نحوی که بورسیه اعزام به خارج از کشور نیز دریافت نمود.

 

دوست شهید نقل می کند که شهید حسن پور شب شهادتش گفت: «این برگ اعزام به خارج است. من بورسیه شده ام و می توانم بروم اما اگر امام فرمان دهد، من جانم را هم برایش می دهم

 

زمانی که به وی پیشنهاد شد، پادگان را ترک کند، پاسخ داده بود که محال است بگذاریم گارد بر ما مسلط شود.

 

پدر شهید نقل می کند که زمانی که خبر حمله گارد به نیروی هوایی داده شد، به فرزند بزرگترم گفتم: «اگر یک نفر در این حمله به شهادت رسیده باشد، آن یک نفر فرزند من خواهد بود چرا که علی در مقابل دشمنان سرسخت استاو با فنّ کاراته و با یاری دوستانش که تحت رهبری او بودند، درب اسلحه خانه را شکست و مردم را مسلح نمود.

 

سرانجام نیز این فرزند رشید انقلاب، در حمله نیروی گارد شاهنشاهی به نیروی هوایی، مصادف با ۲۱ بهمن ماه، همراه با سایر هم قطارانش به امام خود لبیک گفت و به آرزوی دیرینه اش که شهادت در راه اسلام بود، دست یافت.

 

noruz baseri

شهید نوروز علی قوقی باصری

نام پدر: حسنعلی

تاریخ تولد: ۳۷/۵/۱

تاریخ شهادت: ۲۲ بهمن ۵۷

محل شهادت: شهربانی شیراز

شهید نوروزعلی قوقی باصری، در خانواده ای مذهبی متولد شد. از همان کودکی، علاقه به دین مبین اسلام در وجودش شعله می کشید. وی کارگری زحمت کش بود که پس از آشنا شدن با اهداف و آرمان های امام خمینی(ره) پا بر سر دنیا نهاد و شجاعانه همراه با دیگر هموطنانش، در راه به ثمر نشستن انقلاب کوشید.

 

سرانجام این شهید گرانقدر، در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۵۷ جان خویش را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی اهدا نمود.

 

reza

شهید رضا زارع

نام پدر: عباد

تاریخ تولد: ۳۸/۶/۴

تاریخ شهادت: ۲۲ بهمن ۵۷

محل شهادت: شیراز

 

شهید رضا زارع، همزمان با بیداری مردم، به خیل عاشقان روح الله(ره) پیوست و با شنیدن ندای آزادی بخش اسلام از حنجره رسای امام خمینی(ره)، دعوت ایشان را لبیک گفت و تا آخرین قطره خونش در راه مبارزه با خودکامگی رژیم طاغوت ایستاد. شهید زارع در راهپیمایی های انقلاب، حضوری فعال داشت و سرانجام در روز ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به ضرب گلوله مزدوران طاغوت، در راه اسلام به درجه رفیع شهادت نائل گردید. پیکر مطهر این شهید گرانقدر، در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

 

 

منبع: هفته نامه مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر