۱۵:۰۳:۲۷ - پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵
برگزاری هفته ویتنام در مرودشت
سومین روز هفته ویتنام در کنار آثار تاریخی تخت جمشید مرودشت برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، هفته فرهنگی ویتنام در ایران که در آستانه سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) کار خود را در تالار اصلی مجموعه تئا‌تر شهر تهران آغاز کرده بود با برنامه‌ریزی پیشین آیین سومین روز از این

13920127000317_photoa

سومین روز هفته ویتنام در کنار آثار تاریخی تخت جمشید مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، هفته فرهنگی ویتنام در ایران که در آستانه سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) کار خود را در تالار اصلی مجموعه تئا‌تر شهر تهران آغاز کرده بود با برنامه‌ریزی پیشین آیین سومین روز از این هفته به همت پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و با همکاری شهرداری مرودشت، پژوهشگاه شاخص‌پژوه، سفارت ویتنام در ایران، انجمن زنان بازرگان در ایران و شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در کنار آثار باستانی تخت جمشید برگزار شد.

 

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در حاشیه اجرای این آیین با خیرمقدم به میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی اظهار کرد: آثار، مجسمه‌ها و نقوش برجسته‌ در تخت جمشید حکایت از سابقه ارتباط دیرینه ایران با دیگر ملل دنیا دارد.

 

مسعود رضایی منفرد از تخت جمشید به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگ و تمدن ایران باستان یاد کرد و افزود: این آثار بخشی از تمدن ایران باستان است که متذکر می‌شود ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش این کشور پیام صلح و دوستی به نقاط مختلف دنیا مخابره می‌کرده است.

 

وی بیان کرد: تمام نقوشی که در تخت جمشید مشاهده می‌شود بیانگر حضور دوستانه تمام اقوام و ملل بوده است.

 

رضایی منفرد خواستار ابلاغ سلام و پیام دوستی مردم ایران به مسؤولان ارشد و بلندپایه و همچنین مردم ویتنام شد و خاطرنشان کرد: امیدوارم اجرای این‌گونه برنامه‌ها و رویدادها آغازی برای صلح و دوستی بیشتر باشد که در صورت استمرار این‌گونه برنامه‌ها تعاملات بیشتری در حوزه فرهنگی و گردشگری می‌توانیم داشته باشیم.

 

جشنواره غذاهای بومی محلی منطقه مرودشت، اجرای موسیقی سنتی، پخش مستندی از ویتنام و اجرای آیین‌های موسیقایی کشور ویتنام، از برنامه‌های جنبی این آیین بود که مورد استقبال و بازدید مقامات ایرانی و ویتنامی و همچنین گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

 

نگوین هونگ تک سفیر کشور ویتنام در ایران نیز با ابراز خرسندی از میزبانی کشور ایران در برگزاری هفته نکوداشت ویتنام و با تأکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی گفت: رویدادهای فرهنگی بین دو کشور می‌تواند زمینه را برای همکاری بیشتر در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم کند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر