۷:۴۳:۱۳ - پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵
رئیس دانشکده فنی پسران مرودشت خواستار شد: اختصاص اعتبار بیشتر به حوزه پژوهش دانشکده‌ها
رئیس دانشکده فنی پسران مرودشت با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت هر کشوری نیازمند پژوهش و تحقیق است گفت: مدیران و مسؤولان ذی‌ربط اعتبار مالی بیشتری به حوزه پژوهش دانشکده‌ها اختصاص دهند. حسین افلاکی که پیش‌ از این در ۱۶ آذرماه سال جاری به‌عنوان پژوهشگر برتر استان فارس انتخاب و از دستان استاندار فارس

13950927000489_photoa

رئیس دانشکده فنی پسران مرودشت با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت هر کشوری نیازمند پژوهش و تحقیق است گفت: مدیران و مسؤولان ذی‌ربط اعتبار مالی بیشتری به حوزه پژوهش دانشکده‌ها اختصاص دهند.

حسین افلاکی که پیش‌ از این در ۱۶ آذرماه سال جاری به‌عنوان پژوهشگر برتر استان فارس انتخاب و از دستان استاندار فارس در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز تندیس و لوح تقدیر را گرفته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان به اهمیت پژوهش در مجامع علمی اشاره و اظهار کرد: در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار و پایدار است.

 

رئیس دانشکده فنی پسران مرودشت از پژوهش و تولید علم و فناوری به‌عنوان مهم‌ترین عناصر رشد و توسعه همه‌جانبه کشور یاد کرد و افزود: توفیق در حوزه‌های مختلف مستلزم برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان و توجه مناسب به امر پژوهش و فناوری است.

 

وی پژوهش را موجب بالندگی و اقتدار کشور دانست و تصریح کرد: موفقیت‌ها در زمینه‌های هسته‌ای، بیولوژیک سلول‌های بنیادی و طراحی و ساخت ادوات هوا و فضا نتیجه تحقیقات پژوهشی است که نیروهای متخصص و توانمند کشورمان توانسته‌اند سال‌ها با روحیه و توان جهادی و با انجام اقدامات علمی به آن دست پیدا کنند.

 

این استاد دانشگاه به فاکتورها و آیتم‌های انتخاب وی به‌عنوان پژوهشگر برتر پرداخت و بیان کرد: اقدامات پژوهشی یک سال گذشته، چاپ کتاب و مقالات، دبیری علمی همایش‌ها و داوری مقالات و همایش‌ها و راهنمایی پایان‌نامه‌ها ازجمله مواردی است که در انتخاب پژوهشگران برتر موردتوجه بود.

 

افلاکی خواستار رشد و اعتلای فرهنگ پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شد و افزود: توسعه کشور در گرو توسعه علمی و انجام اقدامات پژوهشی مستلزم تقویت بنیه مالی در این حوزه است که امیدوارم مسؤولان ذی‌ربط اعتبار بیشتری به این امر مهم اختصاص دهند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر