۱۴:۲۱:۵۳ - یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵
لطفا به کسی برنخوره… دولت الکترونیک!
هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- چند سالی است که در اکثر سازمان ها، کم و بیش تحرکاتی به سمت الکترونیکی شدن اتفاق افتاده است که هزینه ها و مشکلات بسیاری برای شهروندان به همراه داشته است!!   مانند قبض های جریمه رانندگی، صدور گواهینامه، کارت ملی، پایان خدمت، ابلاغ الکترونیک و … سندهای املاک نیز

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- چند سالی است که در اکثر سازمان ها، کم و بیش تحرکاتی به سمت الکترونیکی شدن اتفاق افتاده است که هزینه ها و مشکلات بسیاری برای شهروندان به همراه داشته است!!

 

مانند قبض های جریمه رانندگی، صدور گواهینامه، کارت ملی، پایان خدمت، ابلاغ الکترونیک و … سندهای املاک نیز جدیدأ در حال تعویض و تک برگ شدن است و در آینده ای نه چندان دور، مجدد تعویض و الکترونیکی خواهد شد.

 

مشکل اصلی اینجاست که این کار در یک مرحله انجام نمی شود تا خیال همه راحت شود. انگار باید تمام مراحل را خودمان تجربه کنیم و هزینه دهیم! کارت ملی قدیمی رو شاید هنوز عده ای دریافت نکرده اند اما طرح تعویض آن در حال اجرا شدن است.قطعا الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت های روزانه مردم حرکت مثبت و قابل اعتنایی است اما ابتدا باید زیرساخت های آن آماده شود که مسئول دقیق این مورد را نمی شناسیم. مثلا جهت دریافت ابلاغ الکترونیکی باید قبل از ساعت کاری جلوی دادگاه نام نویسی کرد و مشخص نیست آن روز کار شما انجام پذیرد یا خیر!!  سیستم گاهی قطع میشود و مراجعه کننده نیز زیاد است. چنان مدیریتی وجود دارد که هزینه ی ثبت نام ابلاغ الکترونیکی در شهرستان های مختلف متفاوت است و تمام این هزینه های دولت الکترونیک از جیب مردم خرج میشود!!

 

۴۵ هزار تومن یارانه میگیریم و از ۴۵ روش مختلف و بهانه های متفاوت چند برابرش را پرداخت میکنیم، بدانید و آگاه باشید که الکترونیکی شدن در نهایت به نفع همه خواهد بود. همه موارد جدید و هوشمند میشود ولی …

 

سنداتون تک برگ

 

کارت ملیاتون هوشمند

 

ابلاغاتون الکترونیکی

 

مسئولاتون اما قدیمی.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر